milko Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Hei, har akkurat satt sammen en PC med følgende komponenter: CPU: Intel Pentium 4 630 Prescott 3.0Ghz Skjermkort: Sapphire Radeon X600Pro 128Mb DDR Hovedkort: Asus P5GDI i915P RAM: Geil !.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400 Mhz CL2.5-2.95V Dual Channel Kabinett: Aopen Case Midi ATX (QF50A) HDD: Samsung 120GB 7200RPM SATA 8MB 3.5" Noise Guard SilentSeek ImpactGuard DVD: Samsung DVD-ROM Når jeg trykker power knappen kommer det ikke noe bilde på skjermen, men vifter begynner å gå i maskinen. Hva kan være galt??? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Sjekk følgende: Er kabelen til skjermen satt i ordentlig? Sitter skjermkortet ordentlig i? Får skjermen strøm? Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Sitter faktisk med akkurat samme problemet, og har faktisk samme kabinett som deg på den maskinen. Viftene går, og stopper ikke om jeg slår av med knappen på framsiden... så jeg må dra ut strømmen... Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Må vel også kommentere at jeg har prøvd å koble til en annen psu som heller ikke hjelper... samme regla... Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Er nok hovedkortet som er ødelagt. En kompis av meg hadde det samme prob på TG, han måtte kjøpe nytt hovedkort. Det ble ødelagt av en "killer-RAM" (ødelagt RAM-brikke) Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Av en ødelagt rambrikke ??? Har jo noen andre brikker liggende jeg kan teste da... Lenke til kommentar
H.Eye Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 mener du at knappene liksom ikke "funker" har du sjekket at de små ledningene som heter Hdd LED osv står på riktig plass? ~NeFF Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Du kan prøve clear CMOS eller ta ut batteriet(og sette det inn igjen) Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 jeg har prøvd å clear cmos ! og ja ledningene for 'knappene i front' står rett... trenger de jo egentlig ikke... men holder jeg inne power knappen så slukkes lyset for power i front, men viftene rocker videre.... Skal jo være mulig å få skjermbilde uten hd, cd og minne men har ikke sjanse til å få få bilde.. for meg virker det som hovedkortet har tatt kveld... og hadde det bare kommet et pip fra pc-speakeren så... D-bracketen lyser for meldingen: "BIOS Sign On, This will start showing information about logo, processor brand name etc..." Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Ta av CPU kjøler, og sett den på igjen! Du vil (merkelig nok) ikke få skjermbilde dersom CKU kjøleren sitter bare bittelitt skjevt Du har hatt på goop ja? Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Kan og være at cpu'n ikke sitter godt nok i. Hender at noen av "pinnene under" ikke kommer i kontakt med det det skal. og om du skjønner... Prøv å ta cpu ut og sett den inn igjen. Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Har hatt kjøleren av ja... og lagt på nytt lag med goop etter jeg renset... når jeg tok ut kjøleren så satt faktisk cpu'n så godt fast at den satt i kjøleren, altså jeg drog den ut av festet uten å ta opp den 'armen' på sokkelen... har i grunn fått med meg at om kjøleren sitter litt skjeivt så futter det ikke, eller liksom satt kjøleren gal vei som enkelte sier... Har jo riktig nok kun prøvd den en vei, men har funnet ut at det ikke utgjør noen forskjell, men kan vel teste dt i morra bare for artig... Lenke til kommentar
milko Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Ville bare takke for svar så langt, er det noen måte å sjekke om CPU er død? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Det skjedde meg en gang da jeg hadde glemt å sette i P4-kontakten. Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg hadde jo akkurat samme problem, men jeg fant problemet. var som nevnt kjøleren... snudde den 180'grader og da funket det !! Sjekket også denne gangen at cpu'n virkelig satt godt nok i sokkelen, og var et par pinner som stod pittelitt skjevt som jeg rettet opp... men støtte jo på et nytt mindre problematisk problem da; PSU'n er for liten til å drive hele maskina så fort jeg kobler til skjermkortet dette hovedkortet må nok dra litt mer strøm for har satt opp en annen maskin som er tilnermet lik, bare nyere hk og cpu... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Du har koblet til ekstra strøm til skjermkortet ja? Vet ikke om skjermkortet ditt har behov for det, men hvis det har det er det ingenting å lure på hvorfor det hele ikke starter Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Ja skjermkortet trenger ekstra strøm, som de fleste nå for tiden... men har alikevel ikke vært det som har vært hovedårsaken... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå