Gå til innhold

Hvilke trømkontakter på S-ATA HD?

Anbefalte innlegg

Hei Dere!!

Driver og monterer meg ny PC nå, men lurer på om jeg skal koble inn strøm på ett eller to steder på en S-ata harddisk? Ser det er mulig for "gammel" strømkontakt, og ny S-ata strømkontakt. Har begge deler på strømforsyninga mi.

Takker for alle svar!!

MG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du bruker den gode gamle molex-kontakten, eller den nye typen er akkurat det samme, men for all del ikke koble til begge deler.

Vegard

Hva skjer om en kobler til begge?

Gjorde denne tabben selv på Raptor 74GB, hadde ikke begge strømkontakten koblet til så veldig lenge da.

Likevel har det ikke skjedd noe med hardisken.

Lenke til kommentar
Om du bruker den gode gamle molex-kontakten, eller den nye typen er akkurat det samme, men for all del ikke koble til begge deler.

Vegard

Hva skjer om en kobler til begge?

Gjorde denne tabben selv på Raptor 74GB, hadde ikke begge strømkontakten koblet til så veldig lenge da.

Likevel har det ikke skjedd noe med hardisken.

Har ikke testet dette selv, men en kompis av meg klarte å ødelegge en ny harddisk han kjøpte. Grunnen til det, ble jeg fortalt, var at begge strømtilkoblingene hadde stått tilkoblet en stund - og dermed hadde harddisken fått for mye strøm. Fikk ikke sett på skaden selv og har som sagt ikke egne erfaringer - og har heller ikke tenkt å prøve :p

Vegard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...