sindre2 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Hei! Hva synes du om denne prosjektoren? Den skal brukes til å spille med i et mørkt rom på 4 x 2,5 meter. Lurer på hvor stort bildet blir med cirka 3 meters avstand? Hilsen Sindre... Endret 15. mai 2005 av sindre2 Lenke til kommentar
nree Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Den er sikkert brukbar den, men jeg ville gått for ein litt dyrere og bedre http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300941&cks=PRL Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Har du en anelse hvor stort bilde jeg klarer å få på 3 meters avstand da? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 No får du holde deg til ein tråd New Toipc er ikkje svarknapp. det er det naboknappen som er. Lar denne tråden her vere igjen, dei andre blir stengt. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 syns du bør gå opp i pris til Infocus 480 screenplay, den koster 12k på komplett, men etter som at jeg prata med Lyd og Bilde i stad (allså en venn av meg som jobber der) så ligger den rundt 8-9k, men du får lete litt rundt på netbutikker å sont ville ha tatt den vist jeg skulla ha en prosjektor til under 10k denne ligger på top10 lista hos lyd å bilde og Lenke til kommentar
Boye Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) OK, Sindre her er tydeligvis voldsomt ivrig på å vite bildestørrelse. That's cool Her kommer litt informasjon. Ville selv valgt Panasonic PT-AE700 grunnet høy oppløsning, lavere ANSI/mindre lys, og godt bilde. Pris ~12000kr, fått mye god kritikk og er selvsagt veldig fornøyd med min. Støynivå: noe under Gamecube og Xbox, hvor Xbox støyer klart mest. Epson EMP-S1H PDF presentasjonsark Epson avstand/størrelses kalkulator (alle Epson projektorer) Hvis jeg forstod programmet riktig, vil du på 3 meters avstand i 4:3 format få 80-100" avhengig av zoom. På 16:9 blir dette 74-93". Spesifikasjonene sier ~60" på 1.8m 4:3, noe også kalkulatoren regner seg fram til, så det stemmer nok noenlunde. Størrelse på bildet mellom S1H og TW10 er omtrent det samme, +- 3-4". Håper det hjelper! EDIT: Oppdaget ikke at TW10 var 16:9 (se svar nedenfor), TABBE! TW10 16:9 3m = 120" maks ifølge programmet, beklager surret. Endret 15. mai 2005 av Boye Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Driver selv å vurderer nettop disse, så her kommer litt info jeg har samlet sammen. avstandskalkulator EMP-S1H avstandskalkulator EMP TW10H Som du ser så gir S1 maks bildebredde på 180cm @ 3 Meter mens TW10H klarer hele 261 cm bildebredde. En annen ting du må vurdere er at S1 er en 4:3 projektor mens TW10 er 16:9 projektor. Generellt så er S1 en presentasjonsprojektor mens TW10 er beregnet for "hjemmekino" TW10H har også mulighet for å senke viftehastigheten i "theater black" mode og har ca 4 Db lavere støy enn S1 (er ganske mye når en senking på 6 Db oppfattes som en halvering av støynivået). Både 4:3 og 16:9 projektorer kan vise "motsatt format" men en 4:3 vil lage sorte marger over og under bildet når den kjører 16:9 bilde, mens en 16:9 projektor vil lage sorte marger på sidene når den viser 4:3 bilde. Hvis du bruker kalkulatoren i linkene øverst så illustreres dette der. Legg også merke til at maks bildebredde for S1 var 180 cm mens TW10 har 261 cm i 16:9 format og 196 cm ved visning av 4:3 bilde, så den vil uansett gi størst bilde. TW10H er nok det beste kjøpet av "billigprojektor". En annen fordel med disse projektorene er at lampene er billige. NB! Begge disse er LCD projektorer så du slipper å bekymre deg for den fryktede "regnbueeffekten" men til gjengjeld så må du nok leve med noe "screendoor". Les mer om dette HER. Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Bruker en TW10 selv, og den er knall. Forskjellen mellom den og overnevte X1 er teknologien. Tw10 er lcd, X1 er dlp. Dlp kan gi noe som kalles regnbueeffekt, og denne plager enkelte, om dette plager deg veit du ikke før du får sett det. Nyere dlp-prosjektører har bedre teknologi slik at dette ikke er et minus. Merkelig det der, men mange trenger en "forklaring" før de veit at de er råka :!: Kjører den på et 2m bredt lerret i 16:9, og bildet er knall både til Dvd og xbox. Kan tenke meg avstanden er snaue 2 meter, har den så nærme som mulig. Og, om du vil kjøpe en prosjektør som er omtrent dobbelt så dyr, f.ex Panasonic ae700, så gjør du selvsagt det. Du bør vel først spørre deg om det er verdt det, etter at du har sett begge i aksjon. Jeg konkluderte med at Tw10 var bra nok i massevis, så tar jeg heller oppgraderinga når det kommer no skikkelig digg, kanskje en rimeligere/oppgradert Dlp. Minuset med lcd er screendoor, men jeg kan ikke si at jeg er plaga av det. KAN se det når jeg kjører dvd med progressivt signal. Sitter ikke langt bak projen, og det vil nok mange si er i korteste laget. Vel, jeg har ikke bedre plass, og det sjenerer meg ikke i det hele tatt. Jeg så regnbuer med dlp så det holdt, og det var umulig for meg. Uansett, til den prisen har du 100" herlig tv Edit: leif Endret 14. mai 2005 av dobbelmann Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Nevner at prosjektoren skal brukes til å spille Flight Simulator på PC, og da bør jeg kanskje ha 4:3? Synes at det blir litt dyrt med den andre prosjektoren du foreslo, men den er sikkert bedre. Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Så det vil si at dere anbefaler meg å kjøpe en 16:9 prosjektor isteden for en 4:3 prosjektor fordi at det gir større skjerm, mulighet for filmframvisning og kanskje bedre kvalitet? Hvis jeg skal bruke den til PC for å spille, vil det da si at jeg får bedre panoramautsikt hvis jeg bruker en 16:9 prosjektor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå