pondus123456789 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Kommer ikke på nett med d-link DI-824VUP+ og adsl modem fra tele2 (Thomson Speedtouch 510i). Kobler opp d-link og modem til stasjonær pc som ifølge bruksanvisning, får kontakt med router, men kommer ikke på nett etter at routeren er konfigurert. Leste et sted at modemet må settes i "bridge modus". (Telenor abbonement) Hva er det og hvordan gjøres det? Bruker Windows 2000 Pro. Prøvde å slå av brannmuren, men det hjalp heller ikke. Noen som vet råd?? Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Du må kople PC'en rett til modemet. Så må du åpne en browser og skrive inn http://10.0.0.138 i adressefeltet. Pass på at PC'en har en ip-adresse mellom 10.0.0.1 og 10.0.0.254 og subnettmaske 255.255.255.0, ellers vil du ikke få kontakt. Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det modemet fungerer jo som en router, så du skal jo få ip automatisk fra den.. Lenke til kommentar
pondus123456789 Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 tror også at den får ip- adressen automatisk. (dynamic IP Adress) Stod noe i setup om "clone MAC Adress", men hjalp ikke å klone heller kommer ikke inn på http://10.0.0.138/ Ingen andre som har hatt problem med d-link og tele2?? Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Hvis PC'en står på å motta IP-adresse automatisk og du har koplet PC'en direkte til modemet med TP-kabel, skriver du ipconfig /all i et DOS-vindu. Det som står som default gateway vil da være adressen til modemet. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 viss du kobler en ruter etter ett Thomson Speedtouch 510i. Så vill jeg først jøre om modemet til ett modem, dette er svært enkelt Viss du plagges kontakt tele2 eller andre bredbånds leverandører, online.no har fin forklaring på hvordan dette gjøres. så kobler du det til wan porten til ruteren og trykker inne på ruteren på popee(eller noe lignede) skriver inn brukernavn og påassord----connect. Eller du kan kåble tpen direckte i ruteren og trykker på at man skal mota dhcpklient automatisk....... les instruksjonsboka, eller så står d på dlink sin side..... Håper du får d til Lenke til kommentar
pondus123456789 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 kommer ikke inn på http://10.0.0.138/ og leste et sted at modemet da sansynligvis er bridget. guiden til online.no er bra den, men baserer seg på telenor abonement. jeg bruker tele2, og trenger ikke noe brukernavn eller passord for å koble meg til nettet. prøvde å sette opp en ny nettverkstilkobling (uten ruter) med brukernavn og passord, men da kommer jeg ikke på nett. prøvde å oppgradere firmware til ruteren, men når jeg åpner fila kommer det bare en masse rare tegn opp i en txt fil finnes det firmware, og i tilfelle hvor, til modemet også? Lenke til kommentar
pondus123456789 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 plutselig virket det fikk oppgradert firmware og rotet litt med innstillingene, og plutselig var jeg på nett. fuglene vet hvordan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå