Armageddon Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Nå begynner jeg å bli grundig irritert av at pc'n klikker og spill lukker seg.. er ganske sikker på at det er skjermkortet som ikke funker som det skal. enten lukker bare spillene seg, eller så får jeg opp en advarsel om at programmet lukker seg på grunn av skjermkortet. Har prøvd all verdens drivere, men uten hell. På ATI sine sider står det at du bør ha SP2 for at driverne skal funke som de skal, men det er samme problem uansett OS. Har hatt problemer siden jeg kjøpte kortet i sommer, men problemet forverrer seg etterhvert som spillene blir mer krevende. Pc'n kan også henge seg om jeg ser film, men det er heller skjeldent.. Det er et ATI radeon 9800 pro kort.. Noen tips før jeg mailer Komplett? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Kan være eit varmeproblem. sjekka at vifta går skikkeleg rundt? Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 vifta går som den skal.. er det mulig at jeg har for crappy PSU? kjøpte sånn billig-stillegående vifte.. er ikke sikker på watt.. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 navnet på psu var King Kong ett eller annet.. skulle være stillegående, men ser ikke ut som viften inni ikke går rundt i hele tatt. Skal uansett kjøpe meg ny PSU i nærmeste fremtid. Det skal være nok watt, men kanskje det klikker fordi det er for varmt. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Kan ikke du se inni kabinettet? Det skal stå på siden eller oppå PSU'en. King kong hørtes merkelig ut. Er ikke sikkert at det har noe med varme å gjøre,kan heller være strømmen (det var det på min maskin) Jeg har hatt skjermkort som funket fint på 147 grader celcius. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 tenker varme når det gjelder PSU, siden viften ikke går rundt.. om jeg slår av pc'n etter den har gått noen timer, får jeg ikke start på den før opp til en time senere.. jeg hadde bestilt en annen PSU når jeg kjøpte pc'n, men de hadde den ikke på lager, så den jeg har nå ble et impulskjøp.. den var billig og anbefalt av komplett, men det sier jo litt om dem. Lenke til kommentar
Evial Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 vis du har et annet skjermkort burde du prøve det først, kan være noe annet som bugger. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 nå har jeg kjøpt ny PSU men fortsatt samme gamle problemene. kjøpte en 400 watt, men det ser ut som jeg har brukt masse penger på noe som ikke hjelper. begynner å bli rimelig forbanna nå! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Så hvilken psu kjøpte du? Har du oppdatert bios på hovedkortet? Sjekket at det ikke er feil på rammen? Memtest86 Sjekket at cpu er stabil? - Prime95 Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Hadde det ikke vært billigere og prøvd kortet i en annen pc først. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Så hvilken psu kjøpte du?Har du oppdatert bios på hovedkortet? Sjekket at det ikke er feil på rammen? Memtest86 Sjekket at cpu er stabil? - Prime95 Kjøpte PSU som het "NothQ NQ-400 1 EX" Tror BIOS er oppdatert.. DVD-ROM funker heller ikke så kan bli vanskelig og oppdatere. Fikk ikke mye godt ut av Memtest greiene der.. tror du må boote med memtest disk og det kan bli vanskelig.. CPU er stabil ifølge prime.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Skal gå å få lagt inn memtest86 på en usb disk, men husker ikke helt i farta hvordan, anbefaler deg i alle fall å prøve for eksempel å sette agp faktor til 4x og teste litt med det også. Lenke til kommentar
cowai Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 navnet på psu var King Kong ett eller annet.. skulle være stillegående, men ser ikke ut som viften inni ikke går rundt i hele tatt. Skal uansett kjøpe meg ny PSU i nærmeste fremtid. Det skal være nok watt, men kanskje det klikker fordi det er for varmt. Northq king kong... Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Hvilket grafikk kort hadde du før 9800pro? Fjernet gamle drivere? Har du innstallert de siste driverne til lydkortet, og ikke minst hovedkortet? Når slutta dvdrom å virke? Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Hvilket grafikk kort hadde du før 9800pro? Fjernet gamle drivere? Har du innstallert de siste driverne til lydkortet, og ikke minst hovedkortet? Når slutta dvdrom å virke? pc'n var helt ny når jeg satte inn Radeon kortet, så det var ingen drivere å fjerne.. har de fleste driverne osv, men skal dobbelsjekke nå.. edit: hahaha..jeg fikset det! hvertfall dvd-rommen.. fy faen..nå ble jeg happy! gjenstår og se om grafikkproblemet er fikset.. Endret 24. juni 2005 av Armageddon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå