Gå til innhold

Radeon 9800 pro problem


Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli grundig irritert av at pc'n klikker og spill lukker seg.. er ganske sikker på at det er skjermkortet som ikke funker som det skal. enten lukker bare spillene seg, eller så får jeg opp en advarsel om at programmet lukker seg på grunn av skjermkortet. Har prøvd all verdens drivere, men uten hell. På ATI sine sider står det at du bør ha SP2 for at driverne skal funke som de skal, men det er samme problem uansett OS. Har hatt problemer siden jeg kjøpte kortet i sommer, men problemet forverrer seg etterhvert som spillene blir mer krevende. Pc'n kan også henge seg om jeg ser film, men det er heller skjeldent..

 

Det er et ATI radeon 9800 pro kort..

Noen tips før jeg mailer Komplett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tenker varme når det gjelder PSU, siden viften ikke går rundt.. om jeg slår av pc'n etter den har gått noen timer, får jeg ikke start på den før opp til en time senere..

jeg hadde bestilt en annen PSU når jeg kjøpte pc'n, men de hadde den ikke på lager, så den jeg har nå ble et impulskjøp.. den var billig og anbefalt av komplett, men det sier jo litt om dem.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Så hvilken psu kjøpte du?

Har du oppdatert bios på hovedkortet?

Sjekket at det ikke er feil på rammen? Memtest86

Sjekket at cpu er stabil? - Prime95

Kjøpte PSU som het "NothQ NQ-400 1 EX"

Tror BIOS er oppdatert.. DVD-ROM funker heller ikke så kan bli vanskelig og oppdatere.

Fikk ikke mye godt ut av Memtest greiene der.. tror du må boote med memtest disk og det kan bli vanskelig..

CPU er stabil ifølge prime..

Lenke til kommentar
navnet på psu var King Kong ett eller annet.. skulle være stillegående, men ser ikke ut som viften inni ikke går rundt i hele tatt. Skal uansett kjøpe meg ny PSU i nærmeste fremtid. Det skal være nok watt, men kanskje det klikker fordi det er for varmt.

Northq king kong...

Lenke til kommentar
Hvilket grafikk kort hadde du før 9800pro?

Fjernet gamle drivere?

Har du innstallert de siste driverne til lydkortet, og ikke minst hovedkortet?

 

Når slutta dvdrom å virke?

pc'n var helt ny når jeg satte inn Radeon kortet, så det var ingen drivere å fjerne..

har de fleste driverne osv, men skal dobbelsjekke nå..

 

edit:

hahaha..jeg fikset det! hvertfall dvd-rommen..

fy faen..nå ble jeg happy! gjenstår og se om grafikkproblemet er fikset..

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...