trx Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Jeg skal koble to PC'er på internett, via en switch (st-lab 10/100 M Nway Switch), som igjen er kobla til bredbåndsrouteren. Problemet er at internett går sinnsykt tregt, under 1 kb/s. Jeg har gjort dette før med samme type switch, og da gikk det fint. Noen som kan ha noen anelse om hva som kan være galt? Forresten, å spille (BF) på internett for begge PC'ene går fint, så det virker litt rart... Bruker jeg ledningen rett fra routeren rett inn i en av PCene funker det helt fint, med normal hastighet. Håper noen kan hjelpe meg -trx Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Tre muligeheter faller meg inn i første omgang: 1. Switchen og bredbåndsrouteren klarer ikke å bli enig om hvilken hastighet som det skal være mellom de. Prøv å sjekk om du kan sette denne hastigheten fast på bredbåndsrouteren. 2. Du kan ha en dårlig nettverkskabel, sannsynligvis mellom routeren og switchen. 3. En eller begge routerene har utøy, som virus, orm, spyware e.l., som tar opp båndbredden. Les mer her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå