Gå til innhold

Ny bærbar til lillesøster. Rundt 13000Kr. Tundra?


Anbefalte innlegg

Lillesøster på 13 har spart opp 13000kr som hun mener å bruke på bærbar pc. Hun har tenkt å bruke den til skolearbeid, musikk, film og spilling.

 

Det er aktuellt å vente en stund og kjøpe en til 15000, men 13000 burde da være nok burde det ikke?

 

Har vært å sett litt og den definitivt beste jeg fant ut ifra spesifikkasjoner var pcene fra Tundra på PSdata. Er ikke så veldig inne på bærbar pcer, men synes man fikk mye for pengene derifra.

 

Første alternativ er denne. Tundra 1557R Pro - Intel Centrino 2.0GHz/1024MB/80GB/DVD RW/15"/R9700 128MB.

 

Andre alternativ er denne. Tundra 1559X - Intel Centrino 1.86GHz/1024MB/80GB/DVD RW/15"/6600 128MB

 

Begge ligger på rundt 13000. Sistnevnte har etter hva jeg så raskere minne og en Sonoma cpu i forhold til førstnevntes dothan. En annen forskjell er skjermkortet: 6600 i forhold til 9700. Vet at 6600 hadde vært å foretrukket foran 9700 på en stasjonær pc, men hvordan er det på bærbare?

 

Jeg tror selv at den andre pcen er best av disse. Har jeg rett? Bør hun kjøpe den? Andre forslag?

 

EDIT: Hvordan er forresten støynivået på de to nevnte?

 

 

EDIT2: Har funnet svar på spørsmålene mine. Har bestemt oss for å gå 1559x. Dersom noen absolutt ikke vil anbefale oss det så snakk ut!

Endret av OterOter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...