Gå til innhold

Hva skal jeg velge?

Komle

Anbefalte innlegg

Om ganske nøyakti 1 mnd. får jeg lønn og tenkte jeg skulle kjøpe meg et GF4ti4600(har GF2mx400 og det duger ikke lengre(jeg er en benchmark ****)).

har lurt på disse;

* MSI AGP GeForce4 Ti4600 128MB DDR DVI

- G4Ti4600-VTD, Tv-Out/Video-in, Retail

* Gainward AGP GeForce4 Ti4600 128MB DDR

- "Ultra/750XP", Retail

* Creative 3DBlaster GeForce4 Ti4600 128MB

- AGP, DDRAM, TV-Out, Retail

* Asus V8460 GeForce4 Ti4600 128MB DDR

- AGP, (V8460ULTRA/DVI) DVI, Retail

jeg har ikke bruk for TV ut/TV inn eller andre fancy funksjoner som bare koster penger.

Har hørt at ASUS og Gainward er best på gf4.

Noen som har erfaringer med noen av disse kortene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor tror så mange at GW er så bra på overklokking med GF4ti4x00 serien? De skipper jo alle kortene sine nå med samme treige/raske ram-brikker som de andre produsentene; nemlig de berømlige 3,6ns brikkene (ti4600). Dermed har ikke GW-kort noe større potensial for overklokking enn noen andre kort.

Derimot hadde GW meget gode og overklokkingsvennlige kort i GF2 og GF3 serien ... men ikke i GF4 serien :sad:

EDIT: jeg ville valgt et Abit Siluro kort ... de får veldig mye skryt både pga godt ut-signal og stillegående vifter.

Tid for LAN, Østfold-folk! Tid: Høstferien, Sted:Haugåsen Web: http://www.default-gateway.net

[ Denne Melding var redigert av: ufo på 2002-07-13 21:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-13 21:08, Ar`Kritz skrev:

OK, Gainward kort er MINST like gode som alle andre til å overklokke, og de har en fin, rød farge (den teller litt, uansett). Creative og MSI bråker som fly, ikke gå for det...

Gainward bråker minst like mye som Crative og MSi. Jeg ville valg Abit, du kan lese mer om den her. Abit kortet er svart og teller jo litt det og, mye stiligere enn rødt, rødt er for jenter :razz:

Lenke til kommentar

Ville dere hatt Asus fremfor MSI,Creative?

Det ville jeg!

Er det ikke bare og kjøpe et Asus ti 4600 Det er billigt og Meget bra til Overklokking også.

AOpen AK 77 plus DDR :grin:

AMD XP 1600+ :cry:

2X APACER 256 DDR :cry:

ASUS Geforce 4 TI 4400

308@705 :grin:

IBM 80 GB 120GXP og 30GB :grin:

Chieftec DX 01 B

[ Denne Melding var redigert av: complex4517 på 2002-07-13 21:45 ]

Lenke til kommentar

Jeg har litt dårlig erfaring med MSI så jeg tror jeg går for ASUS,Gainward eller ABIT.

Det som teller er ; ytelse, pris(ingen fordyrende faktorer som tv ut/inn og likn.) og utseende(stort plexi, kan ikke være stygt).

Abit kortet var jo rått, skal bare en tur innom Tomshardware og sjekke testen de hadde på ti4xxx kortene...

Skulle helst hatt et bulk kort(med samme specs som retail, altså ikke asus, uten tvut/inn).

ps; ASUS kortene er STYGGE som nøkken.

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt Abit siluro(eller no sånt) kortet, dette ser rått ut, er ikke så dyrt, ser ut til å ha gode overklokkingsegenskaper(abit+ok=bra + fin kjøling).

Det skiller seg heller ikke ut på noen som helst negativ måte i sammenligninger med andre gf4 ti4600 baserte sjermkort.

Men valget er jo en del avhengig om hvordan prisene er om 1 mnd. , synker prisen på alle andre kort utenom abit blir det jo seff. ikke abit jeg kjøper...

menmen får se hva det blir.

tenker det skal hjelpe seg i 3dmark2001SE (mitt gf2mx400 gjør det ikke så bra).

takk til alle sammen for mange gode lenker og tips/erfaringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...