Gå til innhold

Children Of Bodom: Diskusjonstråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit nok band, men jeg liker litt hardere musikk. CoB blir for muntert og 'kjekt'. Husker dere når Gjertrud fra The Julekalender hører på Vikingarna eller noe slik på radioen og sitter der å nynner for seg selv. Jeg får litt samme følelsen av CoB... Men det er satt veldig på spissen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Children of Bodom er jo helt himmelskt musikk. Alexi Laiho er en av gitar idolene mine, beundrer stilen hannes, og som han klarer å spille fort og avansert, så han på første siden av ett blad samme Steve Vai og Zakk Wylde med tittelen nådagens gitar helter eller noe. Sier litt om i hvilken klasse ferdighetene hannes ligger i. Har sett en del live video og jeg syns det er helt villt. Alexi er sykt seig på spille raskt og avansert mens han synger, det er sjeldent man ser folk får til. Anbefaller: Children Of Bodom - Live in Seoul VIDEO. En herlig framførelse, hver gang jeg bare skal se en sang fra den ender jeg opp med å se hele saken. COB :thumbup:

 

EDIT: Soloen i Kissing The Shadows :love:

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

skate4life: Han spiller ikke så voldsomt fort, litt fart kanskje... men ikke så voldsomt kjapt sammenlignet med de store gitarrunkerene egentlig.

 

men avansert? Å spille kjapt igjennom noen toner er langt ifra avansert! Det er ikke avansert i det hele tatt! Hør på gitarsoloene til Meshuggah, de er kanskje ikke så kjappe som CoB's, men betydelig mer avanserte...

Lenke til kommentar
skate4life: Han spiller ikke så voldsomt fort, litt fart kanskje... men ikke så voldsomt kjapt sammenlignet med de store gitarrunkerene egentlig.

 

men avansert? Å spille kjapt igjennom noen toner er langt ifra avansert! Det er ikke avansert i det hele tatt! Hør på gitarsoloene til Meshuggah, de er kanskje ikke så kjappe som CoB's, men betydelig mer avanserte...

Trur du må ta en titt på ett klipp, "Alexi Laiho (Children of Bodom) - Reap N' Roll Licks" fra young guitar dvd mag. Der ser du litt fra riffa fra sangene dems. fort som fy og like avansert som en menneske kropp fungerer :yes: Men det som er bra med det avanserte han spiller er att han synger samtidig (han spiller jo ikke avansert og synger samtidig hele tiden så klart) , ja mange klarer å spille avansert og fort, men å synge i tillegg? Mark Knopfler er verdens kjent for å synge og spille avansert (forskjellige noter ikke bare grep liksom og ikke formel riff men tilfeldige noter som passer sammen for å si det sånn :p ) og hør på åssen han spiller, 4 toner i 1/4 takt. alexi klarer sikkert å spille 12 toner i en takt og synge på likt. Og det virker ikke som du spiller gitar eller noe sånt selv, og du kan rett og slett ikke dømme hva som er avansert etter hva du hører, når du ikke har noen anelse om åssen det er å spille på en gitar og åssen ting funker, skalaer og sånn. du kan sikkert høre en spille en skala fort og si woohooo du er seig, mens det er ikke noen prestasjon liksom, men å spille og blande her og der kan høres mindre avansert ut men er myyye vanskligere og avansert. og sånn ting

alexiguitar.jpg

Fikk så lyst til å slenge med ett sprekt bilde :tease:

EDIT: for de som liker note dryss: soloen i Norther - Going Nowhere (mest på keyboard men)

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Alexi viser ikke hva han kan på sangene. Og det jeg mente med avansert er at han klarer å spille avansert mens han synger på en måte, og det er det bare han og Mark Knopfler som får til etter hva jeg vet. Så mente ikke å si at det er sååå avansert, og stort at han spiller avansert, men han synger oppå. Og med farten det går i så skal ferdigheter til for å fullføre.

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Han er ikke så god på gitar!

Er det så vanskelig å akseptere? Teknisk sett så er han ikke så fantastisk, og hvem har sagt at teknisk dyktigthet = god musikk. Bob Dylan sin musikk er relativt enkel, men likevel genial. Noen som ser hvor jeg vil med dette?

 

Hva er forresten poenget med å synge mens man spiller avansert(eller kjapt da, for han spiller egentlig ikke så avansert)? Er det ikke bedre å spille bedre selv og få en annen til å synge bedre? CoB burde helt klart fått noen andre til å synge, for gitaristen greier det ikke. Han synger utydelig, skrikene er lite varierte og rett og slett dårlige. Norther's gitarist greier faktisk dette mye bedre. På en annen side så virker ikke CoB til å være musikk som fokuserer på stemme.

Lenke til kommentar
Han er ikke så god på gitar!

Er det så vanskelig å akseptere? Teknisk sett så er han ikke så fantastisk, og hvem har sagt at teknisk dyktigthet = god musikk. Bob Dylan sin musikk er relativt enkel, men likevel genial. Noen som ser hvor jeg vil med dette?

 

Hva er forresten poenget med å synge mens man spiller avansert(eller kjapt da, for han spiller egentlig ikke så avansert)? Er det ikke bedre å spille bedre selv og få en annen til å synge bedre? CoB burde helt klart fått noen andre til å synge, for gitaristen greier det ikke. Han synger utydelig, skrikene er lite varierte og rett og slett dårlige. Norther's gitarist greier faktisk dette mye bedre. På en annen side så virker ikke CoB til å være musikk som fokuserer på stemme.

Denne karen her er en diskusjonshest ut av en annen verden. Og jeg er enig med han.

 

:love:

Lenke til kommentar
Han er ikke så god på gitar!

Er det så vanskelig å akseptere? Teknisk sett så er han ikke så fantastisk, og hvem har sagt at teknisk dyktigthet = god musikk. Bob Dylan sin musikk er relativt enkel, men likevel genial. Noen som ser hvor jeg vil med dette?

 

Hva er forresten poenget med å synge mens man spiller avansert(eller kjapt da, for han spiller egentlig ikke så avansert)? Er det ikke bedre å spille bedre selv og få en annen til å synge bedre? CoB burde helt klart fått noen andre til å synge, for gitaristen greier det ikke. Han synger utydelig, skrikene er lite varierte og rett og slett dårlige. Norther's gitarist greier faktisk dette mye bedre. På en annen side så virker ikke CoB til å være musikk som fokuserer på stemme.

Har du sett hva han klarer å prestere eller har du bare hørt sangene? han er ekstremt god, som sagt tidligere så er han i klasse med Steve Vai og Zakk Wylde. Jeg sier ikke at teknisk dyktighet betyr at det må være bra musikk. Men jeg personlig syns det han driver med er bra. Jeg driter i om det går fort, er avansert, sakte, simpelt eller hva som helst. Bare jeg har sansen for helheten. Jeg syns alexi har drit råå stemme, hør live. Jeg syns han kan synge bra. Også er jeg dritt lei band hvor vokalisten får ALL oppmerksomheten når det eneste enn gjør er å framføre en tekst. Og hvis DU ikke liker musikken bør du ikke komme å si at å trur det er så bra fordi det går fort, noen liker det andre ikke. Alexi Laiho er ett gitar geni og det er det ikke jeg som har stempla han som.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...