Gå til innhold

Children Of Bodom: Diskusjonstråd!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TLZ: Jeg vil si at det kommer litt an på...

Nja, å spille kjapt er imponerende, men å spille teknisk er mer imponerende(og de er ofte kjappe i tillegg).

Men uansett, trenger musikk være så sinnsytk vanskelig å spille for at det skal være bra? ;)

Lenke til kommentar
TLZ: Jeg vil si at det kommer litt an på...

Nja, å spille kjapt er imponerende, men å spille teknisk er mer imponerende(og de er ofte kjappe i tillegg).

Men uansett, trenger musikk være så sinnsytk vanskelig å spille for at det skal være bra? ;)

Noen ganger vil jeg si at det raske er mer imponerende enn det tekniske, men det henger, som du sier, ofte sammen.

Og, nei, musikk trenger ikke å være sinnsykt vanskelig/teknisk for å være bra. Bare se på en del av Punk-bandene (lite teknisk, enormt populært) eller en del annen pop.

Lenke til kommentar

Jeg elsker Children of Bodom, som noen sikkert har fått med seg. Synes de spiller fengende musikk! Kan ikke vente til det nye albumet kommer.

According to Janne's post on the official Children Of Bodom messageboard, the recordings for the upcoming Children Of Bodom full-length album Are You Dead Yet? are soon finished. The band is currently in studio with Mikko Karmila who's taking care of recording and producing. They will start working on the keyboards tomorrow proceeding with vocals next week. Mixing might begin already at the end of next week. Janne seems to be pleased with the results as "it's sounding great so far".

Feel free to join our brand new official IRC channel #scythes-of-bodom @ Quakenet!

og

On Saturday, May 14th Children Of Bodom played on the German Rock Hard festival for the first time and presented a very special show: It was the first show for 6 months and the first after Alexi's broken arm. The band also had a new intro which was an announcement of the band with the theme of the movie The Naked Gun and a new outro which was the Beastie Boys song "Fight For Your Right". The band will use the new intro and outro for the next festivals and eventually for the next tour.

The highlights of the shows were the live premieres of the songs Knuckleduster which was played for the very first time and the brand new song "In Your Face" which will be on the upcoming album "Are You Dead Yet". Alexi forgot to announce the name of the new song. It starts with slow and heavy riffs and the middle part of it is pretty fast with catchy melodies.

Here's the full setlist:

1. Intro (Theme of Naked Gun with additional announcement)

2. Sixpounder

3. Silent Night, Bodom Night

4. Hate Me!

5. Chokehold (Cocked 'n Loaded)

6. Everytime I Die

7. Bodom After Midnight

8. Knuckleduster (played for the first time ever)

9. Needled 24/7

10. Deadnight Warrior

11. Bodom Beach Terror

12. Hate Crew Deathroll

13. Kissing The Shadows

-----------------------------

14. In Your Face (unreleased new song from the upcoming album)

15. Angels Don't Kill

16. Downfall

17. Outro (Fight For Your Right (To Party) by Beastie Boys)

When the band was in studio recording their new album they had a bet that each member of the band had to grow a beard. Some members didn't shave before the festival which you can see at Alexi who also has a new tattoo on his left arm:

alexibeard.jpg

:dribble::dribble:

© http://www.scythes-of-bodom.com

Lenke til kommentar

Fett da!! :dribble:

Are You Dead Yet? release dates have been updated on the Spinefarm website. Also, a question mark was added so it seems that the official name indeed does have one.

Here are the current dates :

FINLAND :

14.9.2005 CD CHILDREN OF BODOM Are You Dead Yet?

INTERNATIONAL :

19.9.2005 CD CHILDREN OF BODOM Are You Dead Yet?

Lenke til kommentar

De har noen sanger som er meget, meget gode, men de har også dessverre flest sanger som i mitt hode bare blir bråkete.

edit:

Til diskusjonene over må jeg si meg enig med _Julenissen_.

det er ikke noe nytelse å høre på noen som er tekniskt dårlige på gitaren, når personen bare hamrer i raskt driv på gitarstrengene.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

CoB er for et herlig vorspielband som faktisk de fleste klarer å høre på. Det er enkel, fengende metal.

Raske? Nesj, vil ikke si akkurat det. Kjedelig i lengden? Ja, så absolutt.

Og til slutt: Kalmah (om det går an å sammenligne) > Norther > CoB

Lenke til kommentar
Hatebreeder Deluxe Edition 

Nuclear Blast will release a deluxe edition of the Hatebreeder album on July 18th. In addition to the 9 tracks the album will have an audio bonus track, the Downfall video and a screensaver.

Den skal jeg ha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...