Πεισιθάνατος Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Finsk wank metal? Nei takk. Er norsk wank metal noe bedre? Hvor sier han at norsk wank metal er bedre? Jeg sa ikke at han sa det! TLZ: Jeg vil si at det kommer litt an på... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 TLZ: Jeg vil si at det kommer litt an på... Nja, å spille kjapt er imponerende, men å spille teknisk er mer imponerende(og de er ofte kjappe i tillegg). Men uansett, trenger musikk være så sinnsytk vanskelig å spille for at det skal være bra? Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 TLZ: Jeg vil si at det kommer litt an på... Nja, å spille kjapt er imponerende, men å spille teknisk er mer imponerende(og de er ofte kjappe i tillegg). Men uansett, trenger musikk være så sinnsytk vanskelig å spille for at det skal være bra? Noen ganger vil jeg si at det raske er mer imponerende enn det tekniske, men det henger, som du sier, ofte sammen. Og, nei, musikk trenger ikke å være sinnsykt vanskelig/teknisk for å være bra. Bare se på en del av Punk-bandene (lite teknisk, enormt populært) eller en del annen pop. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Helt greit, noen ganske kule sanger, f.eks Hate Crew Deathroll og Lake Bodom.. Men alt i alt litt ensformig.. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg elsker Children of Bodom, som noen sikkert har fått med seg. Synes de spiller fengende musikk! Kan ikke vente til det nye albumet kommer. According to Janne's post on the official Children Of Bodom messageboard, the recordings for the upcoming Children Of Bodom full-length album Are You Dead Yet? are soon finished. The band is currently in studio with Mikko Karmila who's taking care of recording and producing. They will start working on the keyboards tomorrow proceeding with vocals next week. Mixing might begin already at the end of next week. Janne seems to be pleased with the results as "it's sounding great so far". Feel free to join our brand new official IRC channel #scythes-of-bodom @ Quakenet! og On Saturday, May 14th Children Of Bodom played on the German Rock Hard festival for the first time and presented a very special show: It was the first show for 6 months and the first after Alexi's broken arm. The band also had a new intro which was an announcement of the band with the theme of the movie The Naked Gun and a new outro which was the Beastie Boys song "Fight For Your Right". The band will use the new intro and outro for the next festivals and eventually for the next tour. The highlights of the shows were the live premieres of the songs Knuckleduster which was played for the very first time and the brand new song "In Your Face" which will be on the upcoming album "Are You Dead Yet". Alexi forgot to announce the name of the new song. It starts with slow and heavy riffs and the middle part of it is pretty fast with catchy melodies. Here's the full setlist: 1. Intro (Theme of Naked Gun with additional announcement) 2. Sixpounder 3. Silent Night, Bodom Night 4. Hate Me! 5. Chokehold (Cocked 'n Loaded) 6. Everytime I Die 7. Bodom After Midnight 8. Knuckleduster (played for the first time ever) 9. Needled 24/7 10. Deadnight Warrior 11. Bodom Beach Terror 12. Hate Crew Deathroll 13. Kissing The Shadows ----------------------------- 14. In Your Face (unreleased new song from the upcoming album) 15. Angels Don't Kill 16. Downfall 17. Outro (Fight For Your Right (To Party) by Beastie Boys) When the band was in studio recording their new album they had a bet that each member of the band had to grow a beard. Some members didn't shave before the festival which you can see at Alexi who also has a new tattoo on his left arm: © http://www.scythes-of-bodom.com Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Kan ikke se på finnenes fetisj for å spille fortest mulig er så veldig bra. Du synes altså ikke at det er imponerende å spille raskt? Jeg synes det er imponerende å spille bra. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Fett da!! Are You Dead Yet? release dates have been updated on the Spinefarm website. Also, a question mark was added so it seems that the official name indeed does have one. Here are the current dates : FINLAND : 14.9.2005 CD CHILDREN OF BODOM Are You Dead Yet? INTERNATIONAL : 19.9.2005 CD CHILDREN OF BODOM Are You Dead Yet? Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Kan ikke se på finnenes fetisj for å spille fortest mulig er så veldig bra. Du synes altså ikke at det er imponerende å spille raskt? Jeg synes det er imponerende å spille bra. Så du ville med andre ord ikke blitt imponert av en rask og dreven gitarist hvis du ikke likte det han spilte? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hva tror du? Det hjelper lite at han spiller fort, hvis han spiller dårlig. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hva tror du? Det hjelper lite at han spiller fort, hvis han spiller dårlig. Vel, da er vi forskjellige! Jeg ville blitt imponert av en skikkelig rask gitarist, selv om jeg ikke likte det han/hun spilte. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Enig med KaYch der! Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Altså - Jeg kan jo spille ekstremt fort på gitar ved å slå på strengene. Imponerende? Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Altså - Jeg kan jo spille ekstremt fort på gitar ved å slå på strengene. Imponerende? Det handler om å spille fort, men samtidig melodisk. Jeg synes selv at Alexi spiller ganske imponerende, særlig sweepingen hans. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) De har noen sanger som er meget, meget gode, men de har også dessverre flest sanger som i mitt hode bare blir bråkete. edit: Til diskusjonene over må jeg si meg enig med _Julenissen_. det er ikke noe nytelse å høre på noen som er tekniskt dårlige på gitaren, når personen bare hamrer i raskt driv på gitarstrengene. Endret 17. mai 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 digger children of bodom.. sitter med en cob hettegenser på meg nå faktisk Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Hva tror du? Det hjelper lite at han spiller fort, hvis han spiller dårlig. Aye! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 CoB er for et herlig vorspielband som faktisk de fleste klarer å høre på. Det er enkel, fengende metal. Raske? Nesj, vil ikke si akkurat det. Kjedelig i lengden? Ja, så absolutt. Og til slutt: Kalmah (om det går an å sammenligne) > Norther > CoB Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Kalmah - Hades = Sommermusikk Men OT: Children Of Bodom er ikke det raskeste jeg har hørt, men Alexi Laiho er en jævel på gitar!! Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Altså - Jeg kan jo spille ekstremt fort på gitar ved å slå på strengene. Imponerende? Jeg vil ikke kalle det å slå på strengene uten mening å spille gitar. Du må jo bruke fingrene på båndene, og skifte i takt med hastigheten du slår på strengene med. På den måten du skisserer kan man jo automatisk spille ethvert instrument Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hatebreeder Deluxe Edition Nuclear Blast will release a deluxe edition of the Hatebreeder album on July 18th. In addition to the 9 tracks the album will have an audio bonus track, the Downfall video and a screensaver. Den skal jeg ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå