Tatt av vinen Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg må le, da jeg ser ordet "fjortiss" komme opp i de fleste sammenhenger her på forumet. Jeg vet det finnes folk her som ikke hører på den musikken de liker fordi den her blir stemplet som fjortiss. Får jeg sitere Metallica i denne nærmest latterlige CoB-tråden; Sad but true. Lenke til kommentar
Kim1231451 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Children of Bodom eier Lenke til kommentar
Olum Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Children of Bodom eier 9077416[/snapback] Så absolutt! Men hvorfor synes du det? Er det gitarspillet, vokalen, imaget eller at de er finske? Og hvilke sanger og album liker du? Lenke til kommentar
MariusOX Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Så absolutt! Men hvorfor synes du det? Er det gitarspillet, vokalen, imaget eller at de er finske? Og hvilke sanger og album liker du? Veldig aktuelt spørsmål=) Som alle egentlig kan svare på=) Jeg liker de pga musikken og tekstene. Men hører musikken før jeg legger merke til teksten. Gleder meg sykt til de skal varme opp for Slipknot 10. nov =D =D Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Tror de er mer Melodic Thrash metal nå. Jeg digger Hatebreeder, Follow the Reaper og something wild. Etter det har det bare vært nedtur. eller sangene Sixpounder og Angels Don't Kill er bra men resten er bare ikke så bra lenger IMO. Norther eier nå til dags BARE fengende sanger. Men anyway. Favorittsangen fra COB må da være Towards Dead End, Downfall, Silent Night, Bodom Night og Children of Decadence. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Dæven! Lenge sida jeg lagde denne tråden. Har sett de live 3 ganger og de skuffer aldri! Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg hører mye på det gamle CoB, men Are You Dead Yet-albumet er crap... Det nyeste har jeg ikke hørt så mye på. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg elsker Children of Bodom. Synes de nye albumene er bra, men de når ikke de gamle opp til ankelen engang. Hatebreeder er det beste albumet, og sangen Hatebreeder er den beste sangen dem har lagd. Gitarsoloen på slutten er så sinnsykt rå. Alexi Laiho er en av verdens beste gitarister. Ingen tvil. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hørte en del på CoB når jeg var 14-16 år. Var et av de første relativt harde bandene jeg kom borti. Liker jo pga det mest av det gamle da og ikke så mye av det nyeste. Husker ikke hvilke sanger jeg likte best, men mener det var en som het "bed of razors" eller noe lignende som var favoritten. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Liker ikke Bodom lenger pga den nye stilen Men Downfall og Towards Dead End er en av mine favoritter. Helt fantastisk Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Har fått billet til konsetten i Oslo 26 februar gleder emg som en unge Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Dit skal jeg også! Det blir den 4. gangen jeg er på Children Of Bodom konsert... Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Fikk først øye på Children Of Bodom på barneskolen takket være mine heavy-metal frelste kamerater, etter mye Metallica, Pantera o.l. Så plustelig via LimeWire kommer denne fantastiske musikken. Warman på keyboard, Alexi sine soloer. Det var som en helt ny verden åpnet seg innenfor musikk. Alt er bare helt fantastisk (men ja de har også noen dritt-sanger akkurat som alle andre band) Har sikkert hørt Downfall tusen ganger. Tror jeg må si Hatecrew Deathroll er det beste albumet, siden jeg har mest merkete favoritter fra det albumet. Så de i Oslo i 2008. Videoen fra Stockholm har jeg sikkert sett titals ganger. Setter den på bare for å høre musikken, men det blir til at jeg ser hele greien hver gang. De er mitt favorittband helt klart. Og det skal MYE til for å slå CoB! Lenke til kommentar
xersess Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg er ikke noe fan av CoB, stort sett pga musikken er kjedelig, det er ikke noe bra med å spille raskt, synth soloer og keyboard, dårlig vokal og en gitarist som rett å slett tror han er noe. Hele CoB's spillestil synes jeg er lagget rundt Alexi Laiho. Du hører jo nest ingenting annet enn han som står der og spiller soloer ( riff som ligner VELDIG på soloer er vel mer nøyaktig. ) til tider hører man litt bra trommespill. Selve spillet til CoB begrenser endel av medlemmene, eller iallefall trommisen. Som er mye bedre enn det han får vist med CoB. CoB har også ganske typiske uoriginale tekster som de fleste band innenfor wankmetall har. Nei, Children of Bodom er for uoriginalt og med en alt for pompøs frontfigur for meg. Og dessuten fjortiss musikk av verste slag. ( N.B: "Fjortiss" er en tilstand, ikke en alder. ) <{POST_SNAPBACK}> Jaok, dine meninger. Men herregud, det at du kaller Children of Bodom fjortiss-musikk av verste slag, er det dummeste jeg har hørt på lenge... Det var ikkje det dummeste eg har hørt på lenge i allefall. Lenke til kommentar
Sambaboy Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg er ikke noe fan av CoB, stort sett pga musikken er kjedelig, det er ikke noe bra med å spille raskt, synth soloer og keyboard, dårlig vokal og en gitarist som rett å slett tror han er noe. Hele CoB's spillestil synes jeg er lagget rundt Alexi Laiho. Du hører jo nest ingenting annet enn han som står der og spiller soloer ( riff som ligner VELDIG på soloer er vel mer nøyaktig. ) til tider hører man litt bra trommespill. Selve spillet til CoB begrenser endel av medlemmene, eller iallefall trommisen. Som er mye bedre enn det han får vist med CoB. CoB har også ganske typiske uoriginale tekster som de fleste band innenfor wankmetall har. Nei, Children of Bodom er for uoriginalt og med en alt for pompøs frontfigur for meg. Og dessuten fjortiss musikk av verste slag. ( N.B: "Fjortiss" er en tilstand, ikke en alder. ) <{POST_SNAPBACK}> Jaok, dine meninger. Men herregud, det at du kaller Children of Bodom fjortiss-musikk av verste slag, er det dummeste jeg har hørt på lenge... Det var ikkje det dummeste eg har hørt på lenge i allefall. Det er vel ikke fjortissmetall, men det er vel en grunn til at alle ikke-metalheads ELSKER COB. Liker forøvrig Follow The Reaper, Hatebreeder og Something Wild rimelig godt, Hate Crew er fet nok, men de mistet meg helt på Are You..., har forøvrig heller ikke giddet å sjekke ut Blooddrunk. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Lurer på om Jernlov/Skate4Life (Eller hva nå hans første nick var) fortsatt mener at Alexei er på nivå med Steve Vai. Her har vi uansett en radikal endring av musikksmak, og godt er det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå