Gå til innhold

Children Of Bodom: Diskusjonstråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns CoB (death metal generelt eller var det Helsinki-metall i dette tilfellet) skiller seg for lite ut. Hvor blir det drevne bassister og tromisser som spiller noe annet enn raskt? Syns det blir for kjipt hvis gitaristen er det eneste som skiller seg ut (soloer) instrumentalt...

5558854[/snapback]

keyboardisten er ikke akkurat treg han heller da.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
TLZ: Jeg vil si at det kommer litt an på...

Nja, å spille kjapt er imponerende, men å spille teknisk er mer imponerende(og de er ofte kjappe i tillegg).

 

Men uansett, trenger musikk være så sinnsytk vanskelig å spille for at det skal være bra? ;)

4172654[/snapback]

 

Jeee... Laiho spiller mer teknisk enn kjapt! Uansett hva dere mener så er Laiho jævla god på gitar. Regner med at det ikke er mange av dere som kan måle dere med ferdighetene til Laiho. Det er en grunn til Laiho er blitt stemplet som et geni med gitaren.

Lenke til kommentar
Altså - Jeg kan jo spille ekstremt fort på gitar ved å slå på strengene. Imponerende?

4181419[/snapback]

 

Tosk! Du trenger ikke å vri så jævla mye på det for jeg tror du skjønner hva de mener. Når de skriver rask så mener de ganske åpenlyst RASKT og RENT! Og hvis ikke raske gitarister er imponerende kan du snekre deg en fjøl med nylontråd å stappe den oppi rompa di!

Lenke til kommentar
CoB er for et herlig vorspielband som faktisk de fleste klarer å høre på. Det er enkel, fengende metal.

 

Raske? Nesj, vil ikke si akkurat det. Kjedelig i lengden? Ja, så absolutt.

 

Og til slutt: Kalmah (om det går an å sammenligne) > Norther > CoB

4183178[/snapback]

 

Enkel? Tje... vil ikke si at det er så jævla enkelt...

Lenke til kommentar
skate4life: Han spiller ikke så voldsomt fort, litt fart kanskje... men ikke så voldsomt kjapt sammenlignet med de store gitarrunkerene egentlig.

 

men avansert? Å spille kjapt igjennom noen toner er langt ifra avansert! Det er ikke avansert i det hele tatt! Hør på gitarsoloene til Meshuggah, de er kanskje ikke så kjappe som CoB's, men betydelig mer avanserte...

4298332[/snapback]

 

Haha! Meuggha soloene suger blåhvalkuk i forhold til Laiho soloene

Lenke til kommentar
skate4life: Han spiller ikke så voldsomt fort, litt fart kanskje... men ikke så voldsomt kjapt sammenlignet med de store gitarrunkerene egentlig.

 

men avansert? Å spille kjapt igjennom noen toner er langt ifra avansert! Det er ikke avansert i det hele tatt! Hør på gitarsoloene til Meshuggah, de er kanskje ikke så kjappe som CoB's, men betydelig mer avanserte...

4298332[/snapback]

 

Haha! Meuggha soloene suger blåhvalkuk i forhold til Laiho soloene

6048568[/snapback]

 

 

Enig :D

Menne det skrives Meshuggah! :D dem er geniale dem også..

Lenke til kommentar
skate4life: Han spiller ikke så voldsomt fort, litt fart kanskje... men ikke så voldsomt kjapt sammenlignet med de store gitarrunkerene egentlig.

 

men avansert? Å spille kjapt igjennom noen toner er langt ifra avansert! Det er ikke avansert i det hele tatt! Hør på gitarsoloene til Meshuggah, de er kanskje ikke så kjappe som CoB's, men betydelig mer avanserte...

4298332[/snapback]

 

Haha! Meuggha soloene suger blåhvalkuk i forhold til Laiho soloene

6048568[/snapback]

Enten så har du ikke hørt Meshuggah eller så eier du ikke muikalsk sans.

Soloen til Meshuggah er noe av de mer intrikate og utfordrende som finnes.

Når jeg tenker igjennom det så har Meshuggah noen soloer som er temmelig raske, og de er i tillegg avanserte. (Ikke bare enkle "sweeps" som CoB spiller)

 

Altså - Jeg kan jo spille ekstremt fort på gitar ved å slå på strengene. Imponerende?

4181419[/snapback]

 

Tosk! Du trenger ikke å vri så jævla mye på det for jeg tror du skjønner hva de mener. Når de skriver rask så mener de ganske åpenlyst RASKT og RENT! Og hvis ikke raske gitarister er imponerende kan du snekre deg en fjøl med nylontråd å stappe den oppi rompa di!

6048546[/snapback]

Se, Malmsteen er grisekjapp på gitar. (og han egentlig relativt god feeling.) Meeeen, det hjelper så utrolig lite når melodiene han skriver suger noe helt jævlig.

Joda, det er imponerende å se noen spiller gitar kjapt.... men mye mer imponerende med noen som spiller en bra melodi, og gjerne spiller noe mer teknisk. CoB's melodier er dørgende enkle. Noen er litt fengende, men siden de har null dybde går man lei på null komma svisj.

 

Var en vis gitarhelt som sa en gang "Hvis det ikke er kult når en spiller det sent så er det heller ikke kult hvis en spiller det knallfort."

 

Jeee... Laiho spiller mer teknisk enn kjapt! Uansett hva dere mener så er Laiho jævla god på gitar. Regner med at det ikke er mange av dere som kan måle dere med ferdighetene til Laiho. Det er en grunn til Laiho er blitt stemplet som et geni med gitaren.

6048517[/snapback]

Mer teknisk enn kjapt? Please. Fyren er jo kjent for sweepe-teknikkene sine! Det vil si å bare spille oppover eller nedover strengen grisefort. Det er ikke teknisk, det er kjapt. That's it.

 

Så litt på noen av tabsa til CoB... Vel, kan ikke si jeg synes det var så veldig komplisert spilling. :shrug:

4299455[/snapback]

 

So fucking play it for me!

6048577[/snapback]

Jeg kan ikke en gitar en gang og jo jeg skulle greid å spilt det, ikke på samme fart riktignok.

 

Meshuggah sine soloer har jeg derimot ikke sjangs i verden samme hvor treigt jeg hadde prøvd.

 

Dessuten, synes du noe er imponerende om noen greier å spille bedre enn den gjennomsnittlig hvem-som-helst?

 

Jeg skulle likt å se Laiho spille noe av Meshuggah, Cynic eller Spiral Architect. Joda, riffene til Meshuggah er enkle rent melodisk sett, men rytmene tipper jeg han ikke har sjangs på. Og soloene er av typen griseavansert fusion/jazz. Laiho har ikke sjangs.

 

Enkel? Tje... vil ikke si at det er så jævla enkelt...

6048555[/snapback]

Jo. Det et noe går fort gjør det ikke mer avansert.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...