Neotetra Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Skal ha bærbar som blir mest surfing, epost og eventuelt noe programmering. Har rå stasjonær fra før så trenger ikke spilling. Mulig jeg prøver linux på den også hvis jeg finner en trådløs vennlig distro. Denne maskinen ser veldig bra ut i forhold til pris. Virker også oppgraderingsvennlig. Kan jeg skifte harddisken og minne med komponenter kjøpt fra andre en Dell? Dell er utrolig dyre på ekstra deler. Noen kommentarer fra folk som har denne hadde vært fint. Feks er jeg veldig opptatt av støynivået og batterilevetid? Noen som kjører linux på denne? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Vel.. egentlig så syns jeg dell kun er ekstremt dyre på minne... Harddisker har de ikke så stive priser på.. Koster bare 250 kr. å gå opp fra 40 GB til 60 GB, og 750 kr. fra 40 GB til 80 GB.. Men altså.. 512 MB minne vil jo kanskje holde i første omgang? Ekstra minne kan du kjøpe ved behov fra et annet sted til en mye rimeligere penge.. Den maskinen ser egentlig veldig digg ut. Bare husk å oppgrader skjermen.. 1280 x 800 pixlers oppløsning syns jeg personlig blir i minste laget.. Ville nok kjøpt med 1680 x 1050.. 1920 x 1200 vil etter min mening føre til at ting blir for lite.. Angående minn... 512 MB vil jo kanskje holde i første omgang? Ekstra minne kan du kjøpe ved behov fra et annet sted til en mye rimeligere penge.. Når det gjelder skjermkort så sier du jo at du ikke kommer til å bruke den til spill, men det er jo alltid greit å ha muligheten vel? Du får jo bestemme selv om du syns det er verdt å legge i de ekstra 1500 kronene for et skjermkort som drar alle dagens spill greit på medium innstillinger.. Angående prosessor så ville jeg nok uansett valgt minst en Pentium-M 1,6 GHz, da denne kjører på 533 MHz FSB.. mot 1,5 GHz-modellen og Celeronen som kjører på 400 MHz FSB.. Lenke til kommentar
Patrix Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Jeg kjøpte Dell i6000 for 2 uker siden, med følgende specs til 10500kr: 1,86ghz pentium m 256mb ram dvd+-brenner 60gb 5400rpm harddisk 11b/g nettverkskort x300 128mb graf.kort 1680*1050 skjerm 9cell batteriet Må si at jeg er meget fornøyd med PCen. Siden Dell er så gjerrige på minne, kjøpte jeg 512mb fra PSdata (DDR2 DIMM) og dermed har jeg 768mb. Så totalt fikk jeg det til 11200kr. God pris. Batterilevetiden er veldig god, 3timer med krevende spilling, 6 timer med alle strømsparingsfunksjonene aktivert. x300 kortet er greit nok. Jeg spiller CS på det uten problemer. 989poeng i 3DMark05, kan nok presses opp til 1200 med forskjellige tools, og hvis du renser maskina fra alt det drittet Dell innstallerer. I tillegg så utvilkler kortet lite varme og trekker lite strøm. Skjermen er perfekt synes jeg, ingen døde pixels og ikke noe lys-lekkasje. Deilig oppløsning. Men jeg er ikke helt fornøyd med viftedriften. Jeg tror dell burde oppgradere driveren, for viften går konstant (Dog på laveste nivå). Det er egentlig ikke veldig ille, for man hører det bare så vidt. Uansett så bare innstallerte jeg et viftestyringsprogram, som fungerer feilfritt. http://www.diefer.de/i8kfan/ Designet er også pent, selv om den er noe stor. Tastaturet og touchpadden er også av høy standard. Håper dette var til hjelp Lenke til kommentar
texaz Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg har også en med sirka samme spek som posten over. Vist man vil ha en støyfri maskin tror jeg ikke jeg ville vurdert denne maskinen. Den er også ganske dårllig skrudd sammen med mye knirk og halvløse deler som resultat. skjermen er egentlig det eneste positive med maskinen Lenke til kommentar
Cinemarillion Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Kjøpte denne til kona som en studie/se-på-DVD-på-toget pc. Jeg syns den virker veldig ok, god batteritid og ikke syns jeg den støyer så mye heller. Hun har bare celeron-prosessoren, så det kan jo være derfor jeg er uenig med så mange andre i at den støyer mye. God skjerm, mye bedre enn min latitude d505. Lenke til kommentar
Neotetra Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Takk virker bra dette. Det eneste er at jeg har en grense på ca 7000 kr. Så jeg har valgt 9 cell batteri, dvd+-rw brenner, og blåtann som ekstra tillegg. Resten av maskinen er 512 mb, 40 GB HD, intel grafikk, og 1,3 celeron cpu. Havner da på ca 8000 kr som er på smertegrensen. Uaktuelt å gi mer siden jeg har hatt 2 stk bærbare maskiner som gjorde jobben med 1/10 av ytelsen. Ikke mange merker som kan ta Dell på pris for rundt 7000 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå