Xqtor Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Er det noen som ser hva feilen med denne koden er? (tror jeg har blitt blind): //Sjekker om IP-adressen finnes i databasen $ipadresse = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $IP_exists = 0; //Nullstiller $IP_check_sql = "SELECT * FROM visitorlog WHERE entry_IP = "'.$ipadresse.'" ;"; $IP_check_result = mysql_query($IP_check_sql); while($row_IP_check = mysql_fetch_array($IP_check_result)) { $IP_exists = 0; //IP-adressen finnes i databasen } //IP-adressen finnes ikke fra før if($IP_exists == 1; { echo "IP"; $IP_insert_sql = "INSERT INTO visitorlog (entry_IP) VALUES ('$ipadresse') ;"; $IP_insert_result = mysql_query($IP_insert_sql); } //IP-adressen finnes fra før else { echo "feil"; } Problemet er at jeg må sende: SELECT * FROM visitorlog WHERE entry_IP = '81.191.xx.xx' (med 'fnutter') til databasen for å hente ut IP-adressen. Fungerer når jeg skriver det rett inn i PHPMyAdmin, men ikke i PHP-koden... Lenke til kommentar
zokra Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 $IP_check_sql = "SELECT * FROM visitorlog WHERE entry_IP = "'.$ipadresse.'" ;"; Gjør om til $IP_check_sql = "SELECT * FROM visitorlog WHERE entry_IP = '".$ipadresse."' ;"; Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Ehh....ja. Det viser seg at det var noe annet feil i PHP-koden også, som sikkert bidro til litt irritasjon her. Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Du vil gjøre lurt i å debugge litt. Sjekk f.eks. hvordan spørringene ser ut før du sender dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå