kfinne Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Har et stort problem som plutselig oppstod nå. Når jeg skrudde på maskinen for en times tid siden, fungerte plutselig ikke internett. Det vil si, jeg kunne koble til, og fikk opp bobla nede i hjørnet som sa at "Uib-Vpn" er nå tilkoblet, men kan ikke koble til noen sider eller msn. Firefox bare laster en blank side, og Internet E bare viser den vanlige 'kan ikke koble til' siden. Men når jeg pinger www.vg.no, får jeg svar fra alle pakkene.. Internetttilkoblingen min er et vpn nettverk via universitetet. Kan også legge til at vi har et internt nettverk i studentboligene der jeg bor. Itunes finner automatisk andre som deler musikk i nettverket, men denne funksjonen fungerer heller ikke nå. Dette kan muligens gi et lite hint om hva som er problemet til dere som har mer kompetanse enn meg. Takk på forhånd for all hjelp. smile2.gif Har også prøvd å koble min kamerat sin maskin til internett fra mitt rom (den jeg sitter og skriver på nå), og den kunne koble til internett og surfe uten problemer, så det er sannsynligvis noe internt på min maskin som er feil.. ermm.gif Har også skannet for virus og spyware, fant ingenting. Har heller ikke installert noen programmer nylig. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Dersom ping fungerer, men ikke nettleseren din, er det nesten alltid en brannmur som har tryna (eller TCP/IP stacken som er f*cked ). Prøv å disable eventuelle brannmurer.... Endret 14. mai 2005 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
kfinne Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Funka ikke å disable samtlige brannmurer. Hva skal jeg gjøre for å eventuelt fikse TCP/IP stacken? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Kan likevel være brannmuren din som sperrer, dersom den har krasjet. Forsøk å avinstaller hele skiten. Rinstallasjon kan være en ide.. Lenke til kommentar
kfinne Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Installerte windows på ny. nå funker alt. takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå