Gå til innhold

Finnes det noen ekte prisguider?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beklager, sa feil pris. 1kr pr klikk.

Har fått prisen fra Hardware.no ved forespørsel.

For hvert klikk? eller for hvert klikk som fører til salg?

I så fall fører jo jeg mange penger til hw.no kassa når jeg bruker prisguiden for å skjekke ut produkter er ofte jeg søker gjennom guiden uten å kjøpe noe....

Lenke til kommentar
Beklager, sa feil pris. 1kr pr klikk.

Har fått prisen fra Hardware.no ved forespørsel.

For hvert klikk? eller for hvert klikk som fører til salg?

I så fall fører jo jeg mange penger til hw.no kassa når jeg bruker prisguiden for å skjekke ut produkter er ofte jeg søker gjennom guiden uten å kjøpe noe....

Så vidt jeg har fått med meg er der pr klikk uansett...så jeg er nok med på å gjøre hw.no rikere :p

OT:

Hvis man syns en webshop fortjener litt straff kan man arrangere en "klikke-storm" fra prisguiden til den butikken det gjelder...hw.no får penger, webshopen må betale :nei:

Endret av Makky
Lenke til kommentar

hw.no har diverse mekanismer som undersøker om nettbutikker blir utsatt for "klikkestormer". Og videre - det er hvert klikk på en nettbutikk fra produktinformasjonen som genererer inntekten til hw.no, generell surfing på produktene i prisguiden vil ikke gi noe slikt.

Lenke til kommentar

Syns innleggeren har saklig argumenter. Så å bare komme med å drite seg ut viser barnslige tendenser. Gå og les på klaraklok or whatever...

Uansett; tok en liten regnestykke. Har ikke peil hvor mange klikk de får, men tippet grovt på 1 klikk i minuttet. Dette genererer inntekt på over 530 000 i året, og det uten mva. Jeg kan ikke helt tro at det er ansatte som legger prislistene manuelt, dvs at det skjer automatisk, evt fra webshoppene sin side å holde prisene oppdatert. Å kjøre en server som koster over halv mill er vel litt drøy.

Greit at hw skal ha en viss fortjeneste, men i dette tilfelle er det litt vel grov..

Kanskje 1 klikk i minuttet er optimistisk, noe som har peil hvor mye det koster å holde en server? Vil tro uansett ligger den det lang under ved en mer pessimistisk anslag...

Lenke til kommentar

Prisguiden fungerer også veldig ofte ikke..

Særlig gjelder dette opp til databutikken.com, av å til kommer produktene opp(de pleier ofte å være billigst) mens andre ganger på andre produkter finner man ikke databutikken.com i søket..merkelig

Lenke til kommentar

Det at man ikke finner en butikk i prisguiden på noen varer er fordi butikken selv velger hvilke varer dem skal legges til på.

Noen varer tjener de lite på og da lønner det seg ikke å legge de til sånn at man får mange klikk.

Lenke til kommentar

Var ikkje klar over dette. No har i alle fall eg ikkje tiltru til prisguiden lenger. Min erfaring er at katalogar/søkemotorer etc. som blir betaltjenester alltid blir mindre nyttige for brukaren.

Endret av johnohod
Lenke til kommentar
Syns innleggeren har saklig argumenter. Så å bare komme med å drite seg ut viser barnslige tendenser. Gå og les på klaraklok or whatever...

Uansett; tok en liten regnestykke. Har ikke peil hvor mange klikk de får, men tippet grovt på 1 klikk i minuttet. Dette genererer inntekt på over 530 000 i året, og det uten mva. Jeg kan ikke helt tro at det er ansatte som legger prislistene manuelt, dvs at det skjer automatisk, evt fra webshoppene sin side å holde prisene oppdatert. Å kjøre en server som koster over halv mill er vel litt drøy.

Greit at hw skal ha en viss fortjeneste, men i dette tilfelle er det litt vel grov..

Kanskje 1 klikk i minuttet er optimistisk, noe som har peil hvor mye det koster å holde en server? Vil tro uansett ligger den det lang under ved en mer pessimistisk anslag...

Det kan umulig skje automatisk at prisene blir oppdatert. Det er jo skjeldent de er det (de gangene jeg har brukt den).

Lenke til kommentar

Det kan umulig skje automatisk at prisene blir oppdatert. Det er jo skjeldent de er det (de gangene jeg har brukt den).

Så du mener altså at en eller flere ansatte ser igjennom prisene manuelt for hver enkelt webshop og alle produktene de fører??! Det krever sinnsykt mye arbeid. Kjapere for hw å lage brukerkonto for webbutikkene å oppdatere selv. Evt. lage prisliste og upload med jevne mellom eller slik.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...