Gå til innhold

Reklame på websider - det har jo tatt heilt av!

Anbefalte innlegg

Surfa innom itavisen i dag, og merka meg ein ting.

Fy faen så mykje reklame det er der!

Så eg tok eit screenshot, og satte meg ned for å merke (fargelegge) all reklamen for å sjå kor mykje det faktisk var.

Etterpå merka eg andre ting som ikkje var nyheitsrelatert, dvs. menyer, eigenreklame og diverse anna.

Raud er reklame

Blå er menyer

Grønn er nyheiter

Gul er "eigenreklame"

Om augemålet mitt stemmer eller ei veit eg ikkje, men om det stemmer, så er omlag 20% av flatemålet på itavisen's forside nyheiter, og resten dritt som eg klarer meg svært godt uten. (Menyen er grei å ha, men treng den være så dominerende og stor?)

Tenk om papiravisene hadde sett likedan ut.. Litt tekst nede i eit hjørne der det står "Mette_marit er gravid med trillinger!", og resten reklame.

.. for ikkje å snakke om popupvinduer og annonser med lyd!

Det er nesten som eg vurderer å begynner å lesepapiraviser igjen. Dei er i det minste lydlause.

Prøvde forresten å setje skjermoppløysinga til 800*600 (ei oppløysing svært mange fremdeles bruker), og då såg eg kun reklame, og intet anna. Imponerande.

Greit nok av itavisen er ein av verstingene, men det er tendensen på andre websider også. Reklamen tar over.

Lenge leve FireFox og adblock.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenk om papiravisene hadde sett likedan ut.. Litt tekst nede i eit hjørne der det står "Mette_marit er gravid med trillinger!", og resten reklame.

Papiraviser betaler du for, nettaviser er gratis. Så enkelt er det. Nettaviser er nødt til å ha reklame på sidene sine for å få inntekter.

Når det er sagt er jeg enig i at en del overdriver med reklame på sidene sine. Det er grunnen til at jeg så å si aldri lenger er innom itavisen, nettavisen eller vg.no.

Lenke til kommentar

Som sagt, de må ha penger for å dekke utgiftene sine. Som da er server, og muligens de som skriver artikkelene.

Ta å lag en nettavis du, uten reklame, så skal vi se hvor lenge den overlever.

Har ingen problemer med reklamer som beveger på seg, men de som lager lyd derimot :realmad:

Lenke til kommentar

Herlig.

Var nett innom på nettavisen.no, og opplevde at maskina "hang" mens all reklame-flashen loada.

(Bruker FireFox, men har ikkje aktivert adblock..)

P4 2.4GHZ, 1GB minne, WinXP, og aligavel låg CPU-bruken på rundt 90%..

Lenke til kommentar

Det er altfor mye reklame, helt klart. At de skal ha penger å leve av får så være, det er fortsatt altfor mye. Alt av animert flash og tull blokkeres nådeløst i mitt nærvær. Lydannonser er verst, har ikke ord for hvor mange ganger jeg har fått hjerteattakk når jeg har dratt musa over VELKOMMEN TIL VISNING!

Og Jamba må vekk fra nettet :hrm:

Lenke til kommentar

når jeg ser en reklame som jeg synes ser intressant ut (noe som hender kanskje en gang i året) så trykker jeg ALDRI på reklamen, jeg skriver heller inn adressen og kommer til siden på den måten.

Jeg bryr meg ikke om sidene går konkurs, flashanimasjoner og reklame med lyd er plagsomt uansett. Jeg føler nesten at de reklamene er til for å plage oss, istedet for å reklamere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...