Gå til innhold

Spørsmål/problemer angående bruk av 2 monitorer samtidig.

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat Begynnt å bruke 2 skjermer på mitt Radeon 8500 kort, og har en par spørsmål/problemer:

1. Når jeg trykker på "fullscreen" i WMP8, så går den i fullscreen på monitor 1. Det er sinnsykt irriterende, fordi jeg vil ha den på skjerm 2... Går det på noen måte an å få den til å gå i fullscreen på den monitoren programmet er plassert på? i steden for at den alltid går på monitor 1?

2. Når jeg spiller gta3 på den ene skjermen og er i windows på den andre, blir spillet minimert hver gang jeg trykker på en av museknappene. Dette gjelder sikkert andre spill også, men går det an å hindre dette?

Det optimale hadde jo vært om jeg kunne brukt windows på den andre skjermen mens jeg var i spillet - uten at spillet blir minimert... (slik at jeg kan f.eks svare på meldinger jeg får i nettverkschatte programmet, uten å gå ut av spillet)

3. Det finnes vel ikke noen "tredjepartsprogrammer" som lar meg gjøre masse kult/nyttig med "multimonitor setup", slik som f.eks TVTool gjør for TV på geforce kort?

4. Det står i manualen til kortet at jeg ikke må bruke både TV, og 2 CRT skjermer samtidig, pga "overloading" eller noe slikt av signaler,

Jeg har prøvd dette, og alt så ut til å funke greit. Hvis det ser greit ut, kan jeg bruke det da? eller kan ett-eller-annet bli ødelagt?

På forhånd takk for eventuelle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker også to skjermer og det er glimrende. Har ikke dual head skjermkort, så jeg har to skjermkort i maskinen, og det funker også bra.

1. Det er vel så godt som ingen spill/programmer som er laget for mer enn en skjerm, og det er vel derfor alle bare kan kjøres på skjerm 1. Tror ikke det er så mye å gjøre med det. Nå blir det vel mer og mer vanlig med flere skjermer, så etterhvert vil vel spill forhåpentligvis støtte det. Uansett ikke så aktuelt for meg ettersom mitt andre skjermkort er et 5 år gammelt Matrox kort som ikke duger noe særlig til nyere spill...

2. Helt enig i at det hadde vært praktisk, men det kommer nok ikke til å gå før spilldesignerne gidder å bry seg om det.

Lenke til kommentar

den gamle windows mediaplayer gå i fullscreen på den skjermen den er plassert på...

Prøvde quake 2, og det funket helt fint. musen holdt seg kun på den ene skjermen. Det som skjer i GTA3 er at hvis jeg beveger musen for langt til siden, går den over til den andre skjermen! og hvis jeg trykker da, trykker jeg jo på desktopen på den andre skjermen... Skikkelig teit. Maskinen klikker når jeg skrur av "multimonitor" opplegget, så det er litt vrient å få spilt GTA3...

Lenke til kommentar

Min mediaplayer (7.01 for win2000) funker knapt på den andre skjermen. De videoene den klarer å spille viser den imidlertid i fullskjerm på den skjermen også, men da blir også skjerm 1 svart.

Det der problemet med GTA3 høres jo kjipt ut. Du får håpe at de kommer med en patch. Kan ikke huske å ha sett noen fullskjermsspill hos meg som lar meg flytte musa over på den andre skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...