Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Egen bygd pc som ikke vil skru seg på?

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag brukt tiden til å sette sammen min nye pc, men når jeg har plugget i stikkontakta og gjort alt klart, vil den ikke starte. Det kommer ikke noe reaksjon når jeg trykker inn knappen på kabinettet. Hva kan være feil?...er det disse forbannede småkablene som går fra fronten på kabinettet som er koblet feil?...eller?

MvH

Bilet

Endret av OfficerJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig for oss å vite det gitt.

Bakpå strømforsyningen er det en av/på knapp, har du sjekket at den står ?

Gå igjennom småkablene på hovedkortet en gang til for og dobbeltsjekke.

Har du testet om PSU virker? (Korslutt grønn og svart kabel på ATX kontakt, 14 og 15 f.eks).

Lenke til kommentar

Når jeg prøvde litt flere ganger la jeg merke til at en liten vifte på hovedkortet begynner å snurre i to-tre hundredeler før den stopper opp igjen, dette skjer med en gang jeg skurer på bakpå psuen. Men, reaksjonen er fremdeles ingen når jeg trykker inn på-knappen på frontpanelet. Ingenting starter opp.

Lenke til kommentar

Hvilken PSU bruker du til hvilken maskinvare? Spesifikasjoner på komponentene med andre ord.

Har du dobbeltsjekket at kablene fra kabinettet er koblet korrekt på hovedkortet?

Det starter vel ikke opp i 1-2 sekunder, så slår den seg av igjen? Hvis det skjer, så tyder det på at PSU ikke takler all maskinvaren din.

Lenke til kommentar

PSU: NorthQ NQ-4001 1-A, 400 W. Fant ingen sider med spesifikasjoner

Resten av komponentene til pcen ligger HER

Den starter seg ikke opp i det hele tatt, det eneste som skjer er at når jeg skrur på PSUen med kontakt koblet i så begynner en liten vifte på hovedkortet å gå en liten runde før den stopper igjen. Det er den eneste reaksjonen jeg kan se.

Endret av OfficerJ
Lenke til kommentar

HEI!!! Hvorfor sa du ikke det? Jeg hadde akkurat samme PSU med akkurat samme problem. Men hos meg så funket det av og til, bare ta ut alle kontaktene og sett dem inn igjen, trykk start flere ganger ikke gi deg til den funker, den funket etterhver hos meg. Men nå sitter jeg med en BeQuiet da... :p

Lenke til kommentar

Hadde også samme problemet da jeg bygde pc for første gang og, men feilen jeg gjorde var at jeg kobla frontpanelet feil...Byttet bare om to kabler så funket det...Kan være det samme som er gjort hos deg og..

Håper du får orden på den..

Lenke til kommentar
Hva mener du med HK rett ned på HK-plata i kabinettet?...skal nå bare festet med skruene?

det er noen små metall dingsebomser som skal være melom hovedkort og hovedkort plata.. vist hovedkortet er skrudd rett på plata vil det bli kortsluttning og pc'en vill ikke starte.

btw: ikke alle kabinett man trenger å gjøre det på.. har sett noen som det ikke skulle være sånn på.. men det er på di fleste.

Lenke til kommentar

Hvor det er ment at jeg skal finne disse metall-dingsebomsene?...og det er ikke vist til i den guiden på hardware som jeg fulgte?...og med tanke på at den ene vifta funker i et par hundredels sekunder hver gang jeg skrur på PSU, kan det vel ikke vere kortslutning?...eller?

Endret av OfficerJ
Lenke til kommentar

Hvis du ikke brukte sånn små metall skru-forlengere, så er det nokk det som er problemet! Hvis det du skrudde HK'et på var av metall så skjønner du sikkert at det blir kortsluttning mellom loddepunktene på HK'et?

Disse dingsebomsene er somregel gullfarget!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...