Gå til innhold

Hva er viktig ved kjøp av hovedkort?

Nimda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg er det viktig at det har mye stæsj integrert, at prisen er lav og ytelsen sånn middels eller høyere. Det bør også ha god støtte for nye standarder.

USB 2.0, ATA133, LAN, støtte nye prosessorkjerner, og busshastigheter, og ram-hastigheter. Det må også støtte riktig ram-type (DDR) og ha rykte på seg for å være problem-fritt. Seriell-ATA og firewire er selvfølgelig et pluss.

Hvilken prosessor og ram-type er det du tenker på? Hva slags stæsj "må" du ha med?

Lenke til kommentar

teknte på athlon xp palomino av noe slag ekke helt sikker på klokkefrekvensen enda, regener med 512 mb ddr PC2700 hvis jeg har råd, hvis ikke blir det PC2100 tenkte jeg. Nei jeg må jo ha et hovedkort med de vanlige portene, men det hadde jo vært kjekt med noen ekstra "spesial" porter også. Som du nevnte usb2 og firewire (not a must). Hakke tenkt på no raid opplegg. Pcen skal brukes til å spille og jobbe med. Jeg vet jeg trenger en kraftig maskin til spillinga så hvilket brikkesett er kraftigst? Er det noen som har noe konkrete forslag til hovedkort som ligger rundt 1100?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-14 00:36, Nimda skrev:

åssen veit du om hovedkortet er stabilt? Alle produsentene sier vel at deres kort er stabilt.

Folk pleier å lese reviews på de hovedkortene som er aktuelle. Eller så starter man tråder på sider som denne. :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Folk pleier å lese reviews på de hovedkortene som er aktuelle. Eller så starter man tråder på sider som denne. :smile:

heh der sa du det!

men hovedkort er en ting som en bør vurdere nøye over ka en virkelig trenger av stash, feks treng en firewire vist du ikkje har nåke som bruka det feks kamera mp3 spiller osv. treng enn alle mulige dividera og voltspenninga vist du ikkje overkokka alt til ytterste grense. Men det eg ville framm til var att en bør bruke litt mer tid enn vanlig på å undersøke finne ut ka hovedkort enn trengevill ha

lykke til med ditt valg.

Edmund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...