Gå til innhold

Innstallering av windows xå 64 bit spørsmål?

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt å innstallere xp 64 bit, men har et problem med at xp cden ikke vil boote. noen som har hatt det problemen ? evt åssen det kan løses ? finnes det boort disketter til xp 64 ? kan jeg bruke boot diskettene til xp 32 bit for å komme inn i innstallerings programmet ?

takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rolig. Du gir jo ikke mange opplysninger.

Er det en CD du selv har brent? Har du så brent den riktig? Som ISO fil eller image?

Er det en du har fått av Microsoft?

Har du satt din computer til å boote fra CD-rom?

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
Rolig. Du gir jo ikke mange opplysninger.

Er det en CD du selv har brent? Har du så brent den riktig? Som ISO fil eller image?

Er det en du har fått av Microsoft?

Har du satt din computer til å boote fra CD-rom?

Hilsen tukols

er en cd jeg har brent ja, fra en iso liksom, så de burde være riktig, har satt opp til å boote fra cd rom.....kommer opp booting from cs rom.... og så skal det komme en linje som det står press any key to boot from cd rom...det kommer i hvertfall opp når jeg innstallerer det vanlige xp, men kommer ikke opp på xp 64.

Lenke til kommentar

Så vil jeg tro at det er brenningen det muligens er problemer med. Hvilket brennerprogram har du? Har selv Nero, og her skal du velge å brenne som "image". Hadde ikke selv problemer med å innstallere etter jeg brente på denne måten.

Skriv igjen.

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
Så vil jeg tro at det er brenningen det muligens er problemer med. Hvilket brennerprogram har du? Har selv Nero, og her skal du velge å brenne som "image". Hadde ikke selv problemer med å innstallere etter jeg brente på denne måten.

Skriv igjen.

Hilsen tukols

brukte den samme måten som deg jeg...md nero. har lyst på 64 bit :(

Lenke til kommentar
jeg har tenkt å innstallere xp 64 bit, men har et problem med at xp cden ikke vil boote. noen som har hatt det problemen ? evt åssen det kan løses ? finnes det boort disketter til xp 64 ? kan jeg bruke boot diskettene til xp 32 bit for å komme inn i innstallerings programmet ?

takk for svar

Nei, du kan ikke bruke 32-bits boot-disketter til å starte en 64-bits installasjon. Er ikke samme "kernel". Nei, det fins ikke boot-disketter til 64-bit, da "kernel'n" ikke får plass på en diskett. Du kan heller ikke bruke "winnt.exe" for å starte en installasjon fra DOS. Win64 kan kun installeres ved å starte fra CD-ROM.

(Kilde)

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har gjort det, så prøv å brenn en gang mer. Har du hatt problemer med brenneren før?

Hilsen tukols

nei har ikke hatt problemer med brenneren før nei...ja jeg får prøve å brenne igjen, men tipper at jeg har bare vært uheldig å laste ned en iso med xp 64 som ikke funker :(...

Lenke til kommentar
Håper ikke det. Er det ikke lukket for download av den? Har selv en med 360 dagers trial. Eller kan man nå få en med 180?

Hilsen tukols

Release Candidate 2 (RC2) var mulig å laste ned for måneder siden. Men nå har den gått i trykken (Gold Edition) og der står å lese på XP 64-bit siden at 120 dagers trial vil bli tilgjengelig "snart" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...