Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hull i tenna?

Anbefalte innlegg

Til morran idag våknet jeg opp med en forferdelig kiling i tenna! Bare kaldt vann for meg til å hyle, så dette er ikke noe vanlig ising nei.

Der hvor det gjør vondt, er akkurat samme sted hvor tannlegen min gjorde en fylling.

Har hun gjort jobben sin for dårlig, eller er det jeg som må pusse tennene mine bedre?

Jeg mistenker at det er delt ansvar....:D

Jeg har nå bestemt meg for å holde unna søtsaker i hele pinsa. Videre skulle jeg hatt en tannlegetime på røde rappen!

I mellomtiden tar jeg gjerne imot råd og erfaringer. :thumbup:

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var selv hos tannlegen i går. Hadde til min store forundring bare ett lite hull :ermm: Er jo positivt det da såklart, men hadde forventet meg mer siden jeg hadde 14 begynnelser på hull sist jeg var hos tannlegen. ;):p *riste på hodet*

Ikke rart de gammlingene driver å klager over ungdommen "nå til dags" Selv har jeg aldri hatt et eneste hull og du må ha et forferdelig kosthold som klarer og få FJORTEN HULL!

Lenke til kommentar
Var selv hos tannlegen i går. Hadde til min store forundring bare ett lite hull :ermm:  Er jo positivt det da såklart, men hadde forventet meg mer siden jeg hadde 14 begynnelser på hull sist jeg var hos tannlegen. ;)  :p *riste på hodet*

Ikke rart de gammlingene driver å klager over ungdommen "nå til dags" Selv har jeg aldri hatt et eneste hull og du må ha et forferdelig kosthold som klarer og få FJORTEN HULL!

Nope, spiser faktisk nokså sunt. Alikevell har det klart å lure seg inn 14 BEGYNNELSER på hull.

Lenke til kommentar
Var selv hos tannlegen i går. Hadde til min store forundring bare ett lite hull :ermm:  Er jo positivt det da såklart, men hadde forventet meg mer siden jeg hadde 14 begynnelser på hull sist jeg var hos tannlegen. ;)  :p *riste på hodet*

er faktisk folk som får hull MYEEE lettere enn andre,så kostholdet har ikke alltid noe å si... har selv ett dårlig kosthold,er ofte sløv på tannpussen,og har hatt ett hull hele livet... ;)

Lenke til kommentar
Til morran idag våknet jeg opp med en forferdelig kiling i tenna! Bare kaldt vann for meg til å hyle, så dette er ikke noe vanlig ising nei.

Der hvor det gjør vondt, er akkurat samme sted hvor tannlegen min gjorde en fylling.

Har hun gjort jobben sin for dårlig, eller er det jeg som må pusse tennene mine bedre?

Jeg mistenker at det er delt ansvar....:D

Jeg har nå bestemt meg for å holde unna søtsaker i hele pinsa. Videre skulle jeg hatt en  tannlegetime på røde rappen!

I mellomtiden tar jeg gjerne imot råd og erfaringer. :thumbup:

Kan være du har følsomme tenner, sånn som jeg har. En forkjølelse eller et slag i trynet kan "fucke opp" nervene, som gir falske signaler til hjernen. Som igjen er årsaken til isende smerter. Har nettopp gått på smertestillende midler i over en uke nå. Var hos tannlegen for 2 dager siden, men han vant ikke noen hull eller noen annen forklaring på smertene. Det var da han forklarte meg om "følsomme tenner" teorien. Heldigvis har smertene gitt seg nå, eller så tror jeg hadde blitt helt sprø :p

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

er faktisk folk som får hull MYEEE lettere enn andre,så kostholdet har ikke alltid noe å si... har selv ett dårlig kosthold,er ofte sløv på tannpussen,og har hatt ett hull hele livet... ;)

That's right. Har selv bare hatt 1 hull i hele mitt liv. Så nå gjelder det bare å holde de 14 begynnelsene i sjakk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...