Gå til innhold

Overlegen ultraportabel?

Anbefalte innlegg

Driver og leter etter en ultraportabel som egner seg for meg som student. Har letet en stund, og dette er den klart beste så langt jeg har funnet:

http://webshop.fujitsupc.com/fpc/Ecommerce...an.do?series=P2

Den eneste ultraportable som har klart å skvise inn en CD, ellers en brukbar maskin rent ytelsesmessig. Denne slår det jeg har sett fra Toshiba, Sony, Dell osv.

Enda ikke kommet til Europa, men regner med det er et tidsspørsmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, C400 virker som et bedre tilbud enn Thinkpad'n iallefall. Konfigurerte den med 256MB ram, 30GB HD, 866 Mhz og CDRW/DVD, som P2000 har innebygd, og endte opp på drøye 25.000 inkl.mva. Over 10.000 kr. dyrere enn P2000's kostnad i USA pr. idag - P2000 har en mindre skjerm (10.6"), men man kan vel si at den kompenserer ved å ha innebygd optikkleser.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-16 01:32, andrevr skrev:

jeg har en dell c400, og den er utrolig bra for mitt bruk. er student og bruker den mye i forelesninger etc. kan så absolutt anbefales. 10'4 skjerm blir for lite, går greit til forelesning men lite for annet bruk...

Har C400 vifte isåfall hvor mye bråker den og skrur den evt. på seg ofte ?

Lenke til kommentar

tror ikke du kan håe at den maskinen kommer for salg i europa, hvis den kommer blir det sikkert en anna pris. Er jo en rein Fujitsu, uten siemens sin innblanding, da tror jeg ikke den kommer..

går alltids å sende en mail og høre!

bare å bestille den fra usa, med dagens dollarkurs blir det jo et ra kjøp selv om du må betale moms når den kommer til norge

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Tja, C400 virker som et bedre tilbud enn Thinkpad'n iallefall. Konfigurerte den med 256MB ram, 30GB HD, 866 Mhz og CDRW/DVD, som P2000 har innebygd, og endte opp på drøye 25.000 inkl.mva. Over 10.000 kr. dyrere enn P2000's kostnad i USA pr. idag - P2000 har en mindre skjerm (10.6"), men man kan vel si at den kompenserer ved å ha innebygd optikkleser.

Har haft Sony med crusoe processer. Den er temmlig langsom i sammenligning med intel og AMD.

Har lige købt en IBM X23 i Danmark: 866mHz intel PIII, 384MB Memory, 12.1 tom skærm, wireless, ekst. cd/cdrw, 30 GB HD. m.m.

Pris: 12995 DKK.

Nogen gange kan det være værd at vente bare et par måneder !!!

Lenke til kommentar

Maskinen er allerde i salg på de britiske øyer. Eller allerede er feil ord for den har vært det i minst et år nå.

Jeg er svak for Apple og med den nye 12 TiBooken så har man ikke noe valg om man skal ha en liten og snerten maskin. Den har det meste, for 17 000 får man allt untatt 54Mbit Aiport Extreme det koster 1000 til. Men Bluetooth og full intergrering med Sony Ericsson telefoner, combo cd med slot-in (mulighet for brenner, hviken annen sub notebook har DVD brenner? Jeg bare spør.). Virker som en killer maskin

Lenke til kommentar

At den fujitsuen kommer til å koste rundt 15 k her hvis den i hele tatt kommer er vel en ønskedrøm, uansett burde den helst minimum ha en P3 Cpu...

Er enig med andre her... de ultraportable til IBM er helt konge! Hadde helt klart vært mitt valg dersom jeg ikke måtte ta pris i betraktning, og en lap bør vel nesten helst ha en 12" for å kunne kalles en PC eller??

Hvis man har 15 laken å bruke på en ultraportabel er utvalget pent lite spør du meg...mye ytelse for pengene får man definitivt ikke..

Lenke til kommentar
Den nye 12" powerbook er kanskje litt stor, men alikevel værdens minste....  :lol:

Jobs sa ikke verdens minste. Men "the worlds smallest full featured notebook". Det finnes mange andre maskiner som er mindre men få av de har mulighet for DVD brenner / Firewire og OS X :)

Sorry så ikke at det var gammel dato på denne, søkte og fant den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...