ZaKo Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Heysann! jeg er en eier av en Proson komplett sett! kjøpte dne ifjor..fulgte med 2 proson høyttalere og en receiver: RV 2010! Virker som den ikke er kompitabel til å kjøre hardt. Jeg hører at høyttalerene klarer mer,men lukter svidd av forsterkeren og kutter ut..releen kutter ut og får forsterken til å slå seg av. har noen et tips for bra forsterker? Ikke altfor dyr,men som kan gjøre mine ønsker komplette... ! Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Da må du nesten si hva ønskene dine er? Og pris, stero & eller sourround, og hvilke høyttalere du har(skriv gjerne specsene) og lignende. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Du må gjerne gi oss et konkret budsjett også. "Ikke alt for dyr" er en relativ verdi som tolkes ulikt. Personlig vil jeg si at "Ikke alt for dyr" er ca 10000, men du har muligens et annet syn på dette En av disse kunne kanskje passe? Endret 14. mai 2005 av Jalla Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Om det er trøkk du vil ha....er NAD å anbefale. Er mest fan av NAD effektforsterkere, men deres surruondreceivere er og MASSE av trøkk i.....Du får en NAD T763 v2 til 8990..har den selv og er godt fornøgd Kan oppgraderes i alle mulige vinkler! Endret 14. mai 2005 av Sheriff_buford Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 skal du først kjøpe for 10000kr kan du like godt kjøpe den samme som jeg har: Marantz SR7500.. les mer her om den: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=409294 Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Enig....men det kommer litt and på hva han skal bruke den til..? Marantz har finere og mykere lyd enn NAD..men mangler litt av trøkken i bassen. Det blir rett og slett en smaksak.. Marantz lager utmerkede forsterkere..Denon er ikke helt vekke de heller. Ta deg en tur på hifiklubben http://www.hifiklubben.com Endret 15. mai 2005 av Sheriff_buford Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hvis du vil under 10.000 vil jeg foreslå en Nad forsterker + effektforsterker. NAD er rimelig kvalitet =) Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) ZaKo: Er det stereo eller surround du skal ha? Prisklasse? En stereoforsterker under 10000 som spiller ringer rundt Nad til samme pris er Cayin 252B. Den har også et pent og stilrent utseende noe man ikke akkurat kan si om Nad classic. Cayin 252B koster 8490 kr hos Norsk Audio Teknikk. Hvis det derimot er en surroundreciver du skal ha,så er jeg enig. Da gir Nad mye power og trykk for lite penger. Sjekk også ut Harman/Kardon. De er også kraftige og gir mye power for lite penger. Denne for eksempel. Endret 15. mai 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Farnell Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Skal du kjøpe lyd-utstyr så skjer det her www.dynabel.no Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hvor har dere fått 10000 fra?? Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hvor har dere fått 10000 fra?? Du må gjerne gi oss et konkret budsjett også. "Ikke alt for dyr" er en relativ verdi som tolkes ulikt. Personlig vil jeg si at "Ikke alt for dyr" er ca 10000, men du har muligens et annet syn på dette Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 vil Harman Kardon HK 3480 ha nok krefter til å drive CW CLSC-215 fullt ut? Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 hehe...trur ikke det du... Må ha en bra effektforsterker for å drive noen beist som det der... Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) da blir det nok NAD C372 til å begynne med sånn at jeg får koblet på NAD C272 når jeg får litt peng EDIT: da blir det vel en lyte runde føsrt. vet ikke om jeg liker lyden i NAD. aldri hørt NAD. hørt ddem en gang men det var en hjmmekino forsterker. kan jo hede at jeg tjener mye peng på sommerjobb i sommer og da For- og effektforsterkerEn eller to C272 kan selvfølgelig også kombineres med vanlig forforsterker – som NADs egen C162. Dette gir i de aller fleste tilfeller litt bedre lydkvalitet enn når den brukes med en C372. Grunnen til dette er at den sensitive forforsterkerdelen da er plassert i et eget kabinett, og godt skjermet fra strømforsyning og andre komponenter som kan forringe lyden. altså 2*C272(brokoblet) og C162.. da har jeg mer en ok effekt eller? BTW: ikke tenk på lydkvalitet regner ikke med at den er så himmelsk men det er mest lyd og bass trøkk jeg er ute etter. EDIT: kanksjse det er billigere å koble dem rett i høyspenten også bare kobler jeg meg inn på høttaler kabelen med en signal kabel fra cd spiller hehe. Endret 15. mai 2005 av oddis89 Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 da blir det nok NAD C372 til å begynne med sånn at jeg får koblet på NAD C272 når jeg får litt peng EDIT: da blir det vel en lyte runde føsrt. vet ikke om jeg liker lyden i NAD. aldri hørt NAD. hørt ddem en gang men det var en hjmmekino forsterker. kan jo hede at jeg tjener mye peng på sommerjobb i sommer og da For- og effektforsterkerEn eller to C272 kan selvfølgelig også kombineres med vanlig forforsterker – som NADs egen C162. Dette gir i de aller fleste tilfeller litt bedre lydkvalitet enn når den brukes med en C372. Grunnen til dette er at den sensitive forforsterkerdelen da er plassert i et eget kabinett, og godt skjermet fra strømforsyning og andre komponenter som kan forringe lyden. altså 2*C272(brokoblet) og C162.. da har jeg mer en ok effekt eller? BTW: ikke tenk på lydkvalitet regner ikke med at den er så himmelsk men det er mest lyd og bass trøkk jeg er ute etter. EDIT: kanksjse det er billigere å koble dem rett i høyspenten også bare kobler jeg meg inn på høttaler kabelen med en signal kabel fra cd spiller hehe. Lyden i NAD er ikke like myk som med Marantz og Denon for eks..men tar det igjen på kraft. Lyder faktisk ikke så helt galt heller, kan med hell kombineres med Dali eller Jamo. Men så er jo ikke myk lyd noe tema heller når det er Cerwin Vega det er snakk om NAD og vega er som skapt for hverandre 2*C272(brokoblet) og C162 vil klare å drive det meste Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg for min del liker ikke nad lyd.. liker rund og varm lyd, noe nad ikke gir i mine øre. men nå var det her vel strengt tatt ZaKo sin tråd og ikke oddis89. Utifra at trådstarter har proson høyttalere så tipper jeg han er ute etter en litt mer budsjettsforsterker, og utifra at det er en stereo reciever han har fra før så tipper jeg også at han ikke har mer en to høyttalere. men om han vil oppgradere til surround senere spørs jo da. vi får vel bare vente og se hva han kommer med for info. men skulle han ha 10 000 til rådighet og er ute etter stereo så er jo denne en grom liten sak som vil spille fletta av de fleste høyttalere. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 men skulle han ha 10 000 til rådighet og er ute etter stereo så er jo denne en grom liten sak som vil spille fletta av de fleste høyttalere. Jeg har den. Den er RÅ! Kan absolutt anbefales. Man får den brukt for ca 5000 kr. Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) men nå var det her vel strengt tatt ZaKo sin tråd og ikke oddis89. Vet det er zako sin tråd, men han har våre veldi lite aktiv spør du meg..! Om det er stereo forsterker han er ute etter til noen Proson høytalere, vil eg påstå at å kjøpe en til 10000 er sterkt overdrevet. Får masse bra til rundt 4000-6000 kr som driver proson heilt fint.. NAD C372 Integrert forsterker......5990 DENON PMA-1500mkII Integrert forsterker.......5990 Harman/Kardon HK 970......4990 MARANTZ PM-7200......5990 Endret 16. mai 2005 av Sheriff_buford Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Heysann! jeg er en eier av en Proson komplett sett! kjøpte dne ifjor..fulgte med 2 proson høyttalere og en receiver: RV 2010! Virker som den ikke er kompitabel til å kjøre hardt. Jeg hører at høyttalerene klarer mer,men lukter svidd av forsterkeren og kutter ut..releen kutter ut og får forsterken til å slå seg av. har noen et tips for bra forsterker? Ikke altfor dyr,men som kan gjøre mine ønsker komplette... ! hva med litt mer info budjett hva slags lyd du liker osv.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå