Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Streker overalt på skjermen!?

Anbefalte innlegg

Aner ikke hva jeg skal kallle det, skurrer eller ei, men det er umulig å se noe i Spill og ser rimelig stygt ut på desktop.

Spill Slik ser det ut på spill

Desktop Og slikt på Desktopen

Dette er det da rimelig plagsomt, fordi jeg kan ikke spille.

PC Spec:

Dell Dimenson 8300

Intel Pentium 4 CPU 2.60 GHz

1024 mb RAM

ATI Radeon 9800 PRO 128 mb

Aner ikke hva jeg skal gjøre, vil helst unngå å kjøpe et nytt skjermkort, iogmed at det er et rimelig bra skjermkort. Dette skjedde plutselig når jeg skulle spille Morrowind, og det er på alle spill jeg har. Og det hjelper ikke å restarte maskinen.

Endret av Soth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope, ikke gjort noe med det eller flyttet pc'en. Det som skjedde var at jeg drev å ordnet med noen mods\plugins til Morrowind. Det funka lenge, men så plutselig skar det seg. Jeg trodde det bare var i spillet, men det var på desktopen min også og alle andre spill.

Lenke til kommentar

I verste fall vil ihvertfall en reinstallering av hele pcen fikse problemet--->last resort

Ratleto Skrevet 14/05/2005 : 13:53

Prøv gjerne å slette moddene og reinstallere drivere til grafikkortet, men jeg tviler desverre på at det funker. Håper jeg tar feil.

Edit:Skriveleif

Hermer du ? :p

Lenke til kommentar
I verste fall vil ihvertfall en reinstallering av hele pcen fikse problemet--->last resort

Ratleto Skrevet 14/05/2005 : 13:53

Prøv gjerne å slette moddene og reinstallere drivere til grafikkortet, men jeg tviler desverre på at det funker. Håper jeg tar feil.

Edit:Skriveleif

Hermer du ? :p

Hehe. Neida. Bare gjentok det du sa, men gjorde det klart at jeg ikke tror det hjelper. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har byttet ut både skjerm og skjermkort nå, med helt samme type kort og skjerm. Når jeg byttet skjermen, så skjedde det ingenting, men når jeg byttet skjermkortet så funket det fint. Helt etter sånn ca 4-5 dager, da strekene begynte sånn sakte å komme tilbake. Etter noen dager, var det helt tilbake.

Så det jeg tenker er at det må være at skjermkortet blir for varmt, men det kan ikke være viften på skjermkortet siden kortet er helt nytt og samme med viften. Og ''hovedviften'' kjøler prosessoren, ikke skjermkortet. Så da tyder det jo på at det er noe galt med prosessoren, men det som får meg til å tenke, er jo at strekene ble fullstendig borte når jeg byttet skjermkort.

Hmm..... Noen forslag?

Lenke til kommentar

VELDIG merkelig!

Tror egentlig ikke CPUen kan forårsake noe slikt... men kanskje en defekt strømforsyning kan det... Hva slags type strømforsyning har du, og hvor mange watt er den på?

Fått sjekket tempen på selve kortet, egentlig? Det skal jo være mulig å få lest av tempen, enten ved hjelp av driverne eller 3.-partsprogrammer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...