Gå til innhold

Driver feil med CPU

Anbefalte innlegg

Pc restartet da jeg spilte Hl2, så kom dette feil mld. Er det noe fabrik feil Med CPU? Hvordan fikser jeg dette?

jeg har asus a8v delux og Amd 64 3000+

jeg har ingen varme prøblemer

Cpu er 10% overkloket

post-222-1116070300_thumb.jpg

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis den meldingen ikke kommer så ofte(en gag i halvåret osv) er det ingenting å bry seg om. windows er ikke akurat verdns mest pålitelige OS. så det kn godt være en klassisk klikk

kommer Ca 5 ganger i uken , eller mindre, Men er det en CPU feil?Eller windows?

Lenke til kommentar

Tviler på at det er så fryktelig farlig. Oppstår ikke feilen ofte så er det iallfall ingenting å tenke på. Windows gir mye rart av feilmeldinger og man må nesten være Windows-utvikler for å skjønne hva feilmeldingen faktisk er :p

Skulle det alikvel vise seg at det er noe feil med CPUen (lite trolig) så er det lite du kan gjøre enn å sende den dit du kjøpte den.

Edit: Ser det dukker opp flere ganger i uken. En ting du kan prøve ut, hvis du ikke allerede har gjordt det, er å legg inn denne.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Tviler på at det er så fryktelig farlig. Oppstår ikke feilen ofte så er det iallfall ingenting å tenke på. Windows gir mye rart av feilmeldinger og man må nesten være Windows-utvikler for å skjønne hva feilmeldingen faktisk er :p

Skulle det alikvel vise seg at det er noe feil med CPUen (lite trolig) så er det lite du kan gjøre enn å sende den dit du kjøpte den.

Edit: Ser det dukker opp flere ganger i uken. En ting du kan prøve ut, hvis du ikke allerede har gjordt det, er å legg inn denne.

Tusen takk, for prøve det . . .

Lenke til kommentar
Det første som slo meg var at det kanskje kunne være en Ram brikke som ikke er i toppform

ja, for jeg kjøpte billige, og jeg har opplevd at det kommer feil når jeg spiller HL2 om memmory feil, memory kunne ikke read...

Lenke til kommentar

jeg lastet ned Zip versjonen, pga exe funker ikke, og det er ikke noe instalerings program inne i zip mappa, bare en system fil, hvor skal jeg lime den inn ?

Lenke til kommentar
jeg lastet ned Zip versjonen, pga exe funker ikke, og det er ikke noe instalerings program inne i zip mappa, bare en system fil, hvor skal jeg lime den inn ?

Vel du skal ikke lime den inn noe sted, du skal bare pakke den ut og "installere" den. Fremgangsmåten er som følgende:

- Pakk ut mappen XP -> Norwegian til et valgt sted.

- Gå inn i enhetsbehandling (Min datamaskin -> Egenskaper -> Maskinvare)

- Bla ned til prosessorer, og velg egenskaper på den eneste prosessoren

- Gå til driver og klikk på "oppdater driver"

- Skulle du får spørsmål om å sjekke "Windows update" så velg nei. Du har jo trossalt ønsket driver fra før.

- Velg "installere fra en liste eller bestemt plassering" og deretter "Ikke søk (...)"

- Velg så "Har diskett" og bla deg frem til hvor du pakket ut driveren

Resten burde gå av seg selv.

Lenke til kommentar

Vel du skal ikke lime den inn noe sted, du skal bare pakke den ut og "installere" den. Fremgangsmåten er som følgende:

- Pakk ut mappen XP -> Norwegian til et valgt sted.

- Gå inn i enhetsbehandling (Min datamaskin -> Egenskaper -> Maskinvare)

- Bla ned til prosessorer, og velg egenskaper på den eneste prosessoren

- Gå til driver og klikk på "oppdater driver"

- Skulle du får spørsmål om å sjekke "Windows update" så velg nei. Du har jo trossalt ønsket driver fra før.

- Velg "installere fra en liste eller bestemt plassering" og deretter "Ikke søk (...)"

- Velg så "Har diskett" og bla deg frem til hvor du pakket ut driveren

Resten burde gå av seg selv.

Veldi bra forklart, tusen takk Ernie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...