Pedant Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det virker som det er veldig vanskelig å finne en virkelig god og enkel løsning for TV-kort på en Barebone uten å gå for mye ned i kvaliteten på andre komponenter, som lyd og grafikk, og samtidig holde støynivået akseptabelt. Mitt problem med min Barebone (SN85G4V2) er at jeg synes det interne lydkortet på PC-en er veldig dårlig, og det gjelder vel de fleste kan jeg tenke meg. Ettersom alt er plassert så tett så høres en god del støy fra pc-en inn på lydkortet. Dermed har jeg gått for en annen løsning for lyd (gode og gamle Soundblaster Live 1024). Den bruker dermed opp PCI-plassen, og det ingen plass for TV-kort. Jeg har derfor Radeon9800 sitt AIW-kort med TV, som er softmoddet fra Se til Pro, men her er problemet at jeg synes den bråker altfor mye, og her kommer vil til en annen svakhet med Barebone: Kassen er veldig tynn, så all viftestøy høres veldig godt, og forsøket på å bytte til en annen vifte (vantec iceberq) var ingen suksess (kortet ble plutselig forandret til et ekstremt varmt økonomi-kort etter jeg satte på hele kit-en. Dessuten bråker det MER enn originalvifta når jeg setter i gang med å spille). For det er også et annet problem med Barbone: De blir veldig varme. Og per dags dato finnes det vel heller ikke et passivt AIW-kort med DVI-utgang (Radeon 9600 AIW har kun analog-utgang). Jeg kan selvsagt gå for en usb-løsning på lydkortet og bruke de to plassene som er igjen på et vifteløst skjermkort og et tv-kort, men det er ikke noen drømmeløsning det heller. Og et skjermkort som samtidig har en god ytelse i 3D-spill (jeg kjører 1600*1200 oppløsning på skjermen min) og som er passivt kjølt finnes vel heller ikke per dags dato? Noen har satt på passiv kjøling til 9800AIW (http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=348144&hl=zm80d), men dette må jo bli utrolig varmt? Særlig når en har en annen vifteløsning i kabinettet som jeg (Zalman ZMOP1). Dessuten bruker den da opp pci-plassen. Hadde det fantes et TV-kort med integrert lydkort så hadde det løst hele problemet, men det finnes vel neppe). Altså: Passivt kjølt 3D-kort + TV-kort -> dårlig lyd. AIW-kort + pci-lydkort -> "Dårlig" skjermbilde (ikke DVI). Passivt kjølt 3D-kort + TV-kort + eksternt lydkort -> dårligere flyttbarhet av systemet; "ekstra-dings" Hva er deres erfaringer og løsninger med TV i Barebone (komponenter, vifter)? Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hva med eksternt TV "kort" ? Kan tenkes du ikke behøver å ta med deg TV-en overalt hvor du går? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Heatpiped ATi Radeon X800 XT + Creative Audigy 2 ZS (lydkort)+ ATi Theater 550 PRO (tvkort) dette burde slå råtta ut av tven din hehe ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå