Gå til innhold

Beste 17" LCD med DVI til ca 2k

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en skjerm nr3 til multimonitoroppsett, og jeg ønsker en billig men bra 17" (eller 19" hvis prisen kan forsvare det) til ca 2000kr. Farger er viktigere enn spillytelse, men tar gjerne en med greie farger og lite ghosting enn supre farger og masse ghosting. Jeg vet at det er mye og velge mellom uten DVI også, men jeg synes ikke det er akseptabelt å betale så mye for en skjerm uten DVI i 2005.

De jeg har i kikkerten foreløpig er:

Iiyama ProLite E431S-S

Denne fikk jo grei omtale i hw.no sin 1.5 år gamle test, men ble bare anbefalt til gamere.

Eizo FlexScan L550

I samme test fikk denne også bra omtale, og ble anbefalt både for gamere og vanlige brukere, men det var en liten hake med svartnivået. Det var noen klager på foten.

LG Flatron L1730BS

Denne har også fått grei omtale på forumet, har bra specs, men vet ikke om den kan måle seg med Eizo sin påståtte overlegenhet på farger.. Noen har klaget på bred ramme.

Ingen av disse er helt nye modeller, så det er sikkert kommet bedre skjermer, men det spørs vel om disse er like billige? Ønsker gjerne tips og erfaringer om andre skjermer i samme prisklasse, og tilbakemelding fra noen som har sett disse eller andre skjermer ved siden av hverandre.

Edit: Siden pris åpenbart er en faktor så er det også relevant om det følger med DVI kabel... 2m DVI koster vel et par hundrelapper ennå?

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...