Gå til innhold

??

H_Bozz

Anbefalte innlegg

Når jeg starter opp maskina blir den ustabil som faen (går ikke an å starte opp). Jeg tar en kikk når maskina er stått i ro, og ser at prosessor tempen går opp med veldig raskt, og det tart ikke lang tid før CPU`en er på ca. 50 grader tross at jeg har vannkjøling med en 120mm vifte og uten deksel på..

Er CPU`en død?? Er ikke HK`et siden det akkurat har vært sjekket

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 1.4 athlon på epox 8k7a

Maskina funket godt (har hatt diskettstjn probs)

helt tik jeg installerte vannkjølinga (tok ut allt først, og så satte jeg det in på nytt når allt var ferdig). Har ikke klokket den mye opp før!

Når jeg starter opp maskina funker den en liten stund, sånn at jeg får gått in i bios, der får jeg sett at temperaturen stiger helt sinsykt raskt selv om jeg har vannkjøling.. etter en kort stund begynner ting å henge seg opp men bios fungerer i noen sek til, å så henger den seg..

Må vente litt til maskina har kjølt seg ned, ellers funker den ikke igen.. :sad:

Lenke til kommentar

I dag prøvde jeg å bytte ut vannkjølinga til min gamle fob 38.. da gikk ikke tempen opp så raskt lenger noe som er veldig rart egentlig.. Jeg har prøvd å sette vannkjølinga på plass, men den vil ikke forbedre seg.. og så når jeg hadde på FOB 38 gikk plutselig strømforsyninga i stygger.. enermax 350watt! Men for faen.. hvorfor i helvete?? kan detta ha noe med vannkjølings problemet mitt å gjøre?? (vannpumpa var ikke koblet til PSU)

Jeg er 100% forvirret.. har prøvd en annen 300watt psu som funker på en annen maskin, men ikke no skjer med den heller.. enermaxen funker ikke på den andre maskina!

PLz svar.. Jeg trenger helt sinsykt med hjelp nå!

--------------------------------------------------

maskin: athlon 1.4ghz, epox 8k7a+, 256apacer ddr ram, 20gig IBM 5400rmp hd, sony diskett, cd-rom/rw,

fob 38 og vannkjølingsett fra coolcomputers.com

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du har gjennomstrømning i kjølesløyfa.

Impellern (tror jeg det heter) på pumpa, den som pumper vannet, kan være gåen.

DVS pumpemotorn går, men vannet er ikke i bevegelse => rask oppheting.

Sjekk med å sett in et rotameter, stigerør, eller andre ting for å måle gjennomstrømning under drift.

Eller du kan plukke av en slange og spyle litt...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-23 10:45, H_Bozz skrev:

I dag prøvde jeg å bytte ut vannkjølinga til min gamle fob 38.. da gikk ikke tempen opp så raskt lenger noe som er veldig rart egentlig.. Jeg har prøvd å sette vannkjølinga på plass, men den vil ikke forbedre seg.. og så når jeg hadde på FOB 38 gikk plutselig strømforsyninga i stygger.. enermax 350watt! Men for faen.. hvorfor i helvete?? kan detta ha noe med vannkjølings problemet mitt å gjøre?? (vannpumpa var ikke koblet til PSU)

Jeg er 100% forvirret.. har prøvd en annen 300watt psu som funker på en annen maskin, men ikke no skjer med den heller.. enermaxen funker ikke på den andre maskina!

PLz svar.. Jeg trenger helt sinsykt med hjelp nå!

--------------------------------------------------

maskin: athlon 1.4ghz, epox 8k7a+, 256apacer ddr ram, 20gig IBM 5400rmp hd, sony diskett, cd-rom/rw,

fob 38 og vannkjølingsett fra coolcomputers.com

Angående enermax-strømforsyningen din, så trenger den ikke være ødelagt. Jeg har akkurat samme strømforsyning, og det samme skjedde med meg. Det viste seg bare at sikringen hadde røket. Du ser det lett om du åpner den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...