RiniaShqipetare Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Hei jeg driver å lage en side og har gjørt sånn at alt styres av fra admin-panelet. Men det er en ting jeg slitter med. Når jeg lager nyheter/menyer setter jeg dem i MySQL og henter dem etterpå da henter jeg dem i en rekkefølge den site overst. Men jeg vil at Admin skal bestem hvilken meny/nyhet skal være først. Det skal være 2 knapper Opp/ned og da kan du styre dem på den måten. Jeg har sett sånn i Mambo og phpBB men hvordan gjør man det? Litt vanskelig med å si det jeg menner men håper dere forstår det! Takk på forhånd Mvh. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 lager en variabel som du lagrer i brukerdatabasen? så henter du ut variabelen fra databasen, og bruker den når du henter ut nyhetene $sql = mysql_query("select * from news order by date $rekkefolge") or die(mysql_error()); Noe slikt.. der rekkefolge er enten asc eller desc Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Bare en ide: Du kan jo gjøre slik at når du klikker på Opp eller ned pila så endres ID til den nyheten +1 eller -1 og da vil den som var før eller etter bytte pass.. Da vil jo den have ett hakk opp eller ned Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 ah, jeg missforstod problemstillingen. Mellet sin ide virker jo grei nok.. bortsett fra at du må lage en egen kolonne i tabellen som heter rekkefølge, eller noe slikt, siden det vil vere uheldig å ha to like identifikatorer i tabellen (da er det jo ikk een identifikator ) Lenke til kommentar
ZiZe Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Det jeg bruker og gjøre hvis jeg skal ha full kontroll på vilken rekkefølge ting vises bruker jeg og legge til et int felt med standard value 50. så henter jeg SELECT * FROM tabell ORDER BY priority, id ASC derette lager du bare en funksjon i adminpanelet som kjører spørringen for og flytte oppføringen lengre ned UPDATE tabell SET priority=priority+1 WHERE id=$id og for og flytte lengre opp UPDATE tabell SET priority=priority-1 WHERE id=$id Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå