Gå til innhold

Hvordan installere S-ATA? Forskjellig på hver HD?

Anbefalte innlegg

Ja, dette er utrolig flaut. Jeg har hatt en S-ATA disk i pcen min i 3-4 måneder uten å ha fått installert den. Jeg har att på til mista den installeringsfloppy'n og jeg husker heller ikke hva slags type det er. Bare at det er en xxx 200gb S-ATA.

Noen som kan hjelpe meg med å

- Installere disken

- Finne ut hvilken HD jeg har? :blush:

Og ja, jeg har lest stickyen rett over her, men den hjelper meg lite i og med at jeg verken har windows cd, eller floppy'n som fulgte med disken. Hva skal jeg gjøre?

EDIT: Burde jeg bare ta ut HD'en til jeg kjøper ny PC? Jeg vurderer det, skal kjøpe ny pc til vinteren.

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare å laste ned Everest Home Edition den kan finne ut alt om ditt hovedkort og hvilket sata driver du trenger for å installere din ubrukte sata disk.

Du må bruke din Windows XP (Home eller Pro) CD og trykke ned F6 i begynnelsen av installeringen for å installere den korrekte sata driveren hvis ikke hovedkortet allerede har en sata driver på batteriet.

Lenke til kommentar
...og trykke ned F6 i begynnelsen av installeringen ...

Vær nå OBS på at det er forskjell på å installere Windows og å installere en lagringsdisk. For meg høres det ut som det er snakk om en lagringsdisk, og da er det ikke noe snakk om F6 og floppy.

Mulig du bare trenger å installere en driver til hovedkortet. Det pleier å følge med en CD med drivere, ellers er det bare å gå til hjemmesiden til HK leverandør og laste ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...