haarod Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Ja, dette er utrolig flaut. Jeg har hatt en S-ATA disk i pcen min i 3-4 måneder uten å ha fått installert den. Jeg har att på til mista den installeringsfloppy'n og jeg husker heller ikke hva slags type det er. Bare at det er en xxx 200gb S-ATA. Noen som kan hjelpe meg med å - Installere disken - Finne ut hvilken HD jeg har? Og ja, jeg har lest stickyen rett over her, men den hjelper meg lite i og med at jeg verken har windows cd, eller floppy'n som fulgte med disken. Hva skal jeg gjøre? EDIT: Burde jeg bare ta ut HD'en til jeg kjøper ny PC? Jeg vurderer det, skal kjøpe ny pc til vinteren. Endret 14. mai 2005 av HKoN- Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Hvilket hovedkort har du? Du har windows på en annen disk da? Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det er bare å laste ned Everest Home Edition den kan finne ut alt om ditt hovedkort og hvilket sata driver du trenger for å installere din ubrukte sata disk. Du må bruke din Windows XP (Home eller Pro) CD og trykke ned F6 i begynnelsen av installeringen for å installere den korrekte sata driveren hvis ikke hovedkortet allerede har en sata driver på batteriet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 ...og trykke ned F6 i begynnelsen av installeringen ... Vær nå OBS på at det er forskjell på å installere Windows og å installere en lagringsdisk. For meg høres det ut som det er snakk om en lagringsdisk, og da er det ikke noe snakk om F6 og floppy. Mulig du bare trenger å installere en driver til hovedkortet. Det pleier å følge med en CD med drivere, ellers er det bare å gå til hjemmesiden til HK leverandør og laste ned. Lenke til kommentar
Guy Mann-Dude Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Finn ut hvilken disk du har, gå så til hjemmesida til produsenten og last ned programvaren som fikser biffen. Seagate har "diskwhiz" eller noe slikt, WD kaller det noe annet..alle har det. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Ok, tror jeg har Seagate. Har jo sjekket hjemmesidene dems, men har ikke funnet noe. Annet enn drivere som må installeres ved boot. Men som sagt, når jeg kommer hjem skal jeg prøve. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Glemte helt denne tråden jeg, men Everest Home Edition er på vei ned nå Lenke til kommentar
haarod Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Jada Da har jeg 200 GB til Det var jammen deilig, har vært ganske frustrerende å bare ha 80 GB, selvom jeg har hatt en disk som er på 200 GB inni dataen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå