Aetius Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Min Epson Perfection 4870 Photo begynte plutselig å oppføre seg temmelig merkelig. Det skjedde midt i en scanne-session, mellom et "brett" negativer som gikk helt fint, og et annet som ble feil. Når jeg gir den beskjed om å gi meg en preview, går oppvarmingssyklusen kun til ca 85% før prescanningen begynner, og selve prescanningen tar evigheter, selv om oppløsningen er satt lavt. Resultatet, om jeg gidder å vente på det, blir som om previewen er grundig overeksponert. Jeg har prøvd både det medfølgende Epson-grensesnittet i PS CS, og VueScan v8.2.04, og får samme resultat der. Jeg har også selvsagt forsøkt å reboote både PC og scanner, samt trekke ut pluggen på scanneren. Screenshot finner dere her: http://home.no.net/aetius/images/Scannerfeil.jpg (ca 168 kB). Noen som vet hva som er i veien, eller hatt lignende problemer selv? NB! Jeg har ikke prøvd en driver-reinstall ennå, siden jeg stresset en del med å få driveren til å funke sist gang. Jeg vil helst slippe å reinstallere driverhelvetet med mindre det er tvingende nødvendig. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 UPDATE: Nå har jeg reinstallert all software, inkludert driverne, og også testet scanneren på en annen maskin, og resultatet er det samme. Jeg går ut i fra at scanneren har sagt takk for seg og lagt på røret for godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå