phax Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Hei, har brukt azureus i en god stund nå og er vel forsåvidt fornlyd forutenom et par småting som plager meg.. er litt for ressurskrevende, javabasert samt at man ikke kan laste ned bare en del av torrent'n. såvidt jeg kan se hvertfall.. lurer egentlig bare på om det har kommet noen bedre alternativer iløpet av det siste året? hva jeg ønsker i en torrent klient: Alt i ett vindu. (viktig!) God nedlastningshastighet. (såklart) Lite ressurskrevende Mulighet for og laste ned bare deler av torrent'n. Mulighet for å minimere til system tray. mer krever jeg ikke. testa den orginale BitTorrent v4, den var jo lite ressurskrevende hvertfall og virket som den hadde veldig bra hastigheter, rask og starte nedlastning osv. men ettersom den ikke ville minimere til systemtray så ble det rask avinnstallering gitt. var litt vel lite konfigurasjonsmuligheter også. har også tidligere testa BitTornado tror jeg det var, men der fikk man jo faen meg 1 vindu pr torrent og noe slikt styr gidder jeg ikke, må jo ha litt kontroll på sakene her.. så visst noen har noen geniale forslag og komme med så hadde det vært strålende! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 BitComet Dekker alle punktene dine. Veldig lett og oversiktlig, mulig å ta ut enkeltfiler frå ei torrent-fil, legger seg i tray, lite ressurser og god fart (farten har ofte lite med klienten å gjere). Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Bitcomet er bra ja. den gjorde slik at tilgomed jeg kunne laste torrents uten å gjøre noe greier først Lenke til kommentar
miCro Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Hvis du likte den orginale bittorrentklienten, er det ikke noe problem å få den til å legge seg i tray. Med RBtray kan du få alle programmer til å legge seg i tray. Bruker det selv på både Thunderbird og dc++, og det fungerer flott. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Etter det du leter etter, helt klart BitComet. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Heisann, har testet BitComet her nå og må si meg fornøyd! enormt med innstillingsmuligheter og slikt. men, har problemer med og få den til og laste ned mer en 1-2 torrents om gangen? har prøvd og stille på maks antall nedlastninger, og at han skal starte på ny oppgave når nedlastningshastigheten er under så og så mye osv, men ingenting ser ut til og hjelpe? dette er jo utrolig irriterende når han absolutt skal laste ned på torrents som jeg bare får 2-3kbs på mens de andre som jeg sikkert ville maksa ut linja mi med lar han bare stå i kø eller no slikt. Det er ingen måte man kan velge Force Start eller no slik sånn som i azureus? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 I azureus kan du faktisk laste ned kun de filene du trenger. men det gjør du etter at nedlastingen har begynt i motsetning til bitcomet der du gjør det før. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Anbefaler BitComet som flere andre her ! Brukte Azureus tidligere, men den krasjet helt tiden.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) audi_a8, hvordan kan jeg velge kun de filene jeg trenger i azureus? Er det flere en meg som har problemer med flere torrents om gangen med BitComet? Har 6-7 torrents på nedlastning og bare 1-2 av de putrer så vidt nedover.. testet og åpne de samme torrentsa i azureus nå og da startet han og laste ned alle torrentsa med en gang. edit: fant ut hvordan jeg kan luke ut enkelt filer i azureus! ved å gå innpå detaljfanen også filer så kan jeg velge bort de filene jeg ikke vil laste ned. nei tror jeg holder meg til azureus en stund til.. BitComet virket veldig bra men når det ikke vil laste ned så får det bare være. zeph: Dette med fart og klienter så må jeg bare si at jeg har merket veldig stor forskjell på de forskjellige klientene. spesiellt når det gjelder hvor lang tid den bruker på og starte nedlastninga og hvo fort den kommer opp i maks hastighet. Den raskeste klienten jeg har testa er den orginale BitTorrent, men den er jo desverre altfor simpel til at jeg gidder bruke den.. Endret 14. mai 2005 av phax Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) audi_a8, hvordan kan jeg velge kun de filene jeg trenger i azureus? Har ikke Azureus akkurat nå så det kan hende det jeg sier nå er litt unøyaktig men.. Dobbelklikk på torrenten. Da skal det komme opp noe nytt, derfra kan du velge deg til «filer»/«files». Der kan du sette prioriteter (Høy, Normal, Ikke last ned) Prøv deg litt frem med det jeg sa så kanskje du finner frem edit: f**n! Jeg så ikke at du allerede hadde funnet det ut.. Endret 14. mai 2005 av Stish Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 hehe, ikke no problem. driver og tester ut BitComet litt til nå, synes det virket såpass bra ellers at jeg har ikke lyst til og gi det opp helt enda. nå laster han ned 3 av 6 torrents i BitComet, har azureus også opp samtidig og der laster han ned 6 av 6, det er nøyaktig de samme torrentsa jeg har oppe også. virker som mange av dere bruker BitComet, så kan noen her bekrefte at de ikke har problemer med og laste ned mer en 2-3 torrents om gangen? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Ja, jeg laster ofte ned mange torrents samtidig, og makser linja så lenge det er nok seedere . Husk å gå på preferences og velg en listen port der. Om du har ruter må du selvfølgelig åpne porten der da. Du kan jo sjekke om det hjelper noe i hvert fall... Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 bruker port 49558, aldri hatt trøbbel med den før hvertfall, når det gjelder seeders/leechers så står det bare 0/0 på de han ikke vil laste ned i BitComet, mens i Azureus står det rundt 20-40 seeders på de forskjellige torrentsene. det virker bare som at han ikke gidder laste de ned rett og slett. Er bare to blå piler mot høyre på det iconet også står det Finner Tracker på status.. begynner og bli lei av det her nå.. skulle vært mulig og tvinge han til og laste ned. er jo så mange innstillingsmuligheter ellers så virker jo helt rart at de ikke har lagt til den muligheten. Lenke til kommentar
tjodrik Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Jeg bruker også Bitcomet, og er veldig fornøyd, men jeg synes programmet tar opp ganske mye minne. Husker ikke helt, men var vel opp mot 30MB ram. Har aldri prøvd andre torrent-klienter - men bruker de altså mer? Siden det sies her at Bitcomet bruker lite ressurser. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Jeg bruker også Bitcomet, og er veldig fornøyd, men jeg synes programmet tar opp ganske mye minne. Husker ikke helt, men var vel opp mot 30MB ram. Har aldri prøvd andre torrent-klienter - men bruker de altså mer? Siden det sies her at Bitcomet bruker lite ressurser. Har oppe begge nå, BitComet med 7 torrents i og Azureus med 4 torrents, alle på ca 1,4 gb +/- BitComet bruker nå 50mb minne mens Azureus bruker 90mb minne, så ja Azureus bruker en god del mer ressurser. men nå har jeg 2gb minne tilrådighet så bekymrer meg ikke så veldig mye.. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 bruker port 49558, aldri hatt trøbbel med den før hvertfall, når det gjelder seeders/leechers så står det bare 0/0 på de han ikke vil laste ned i BitComet, mens i Azureus står det rundt 20-40 seeders på de forskjellige torrentsene. det virker bare som at han ikke gidder laste de ned rett og slett. Er bare to blå piler mot høyre på det iconet også står det Finner Tracker på status.. begynner og bli lei av det her nå.. skulle vært mulig og tvinge han til og laste ned. er jo så mange innstillingsmuligheter ellers så virker jo helt rart at de ikke har lagt til den muligheten. Åja... Nå tror jeg at jeg vet hva du mener . Mange trackere har blokket bitcomet fordi den noen ganger oppgir feil informasjon tilbake til trackeren. Det finnes en patch som fikser dette da . Om du installerer den patchen så kanskje det funker. Du kan jo prøve Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 ok, det skal testes ut! vet du hvor jeg kan finne denne patch'n da? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 ok, det skal testes ut! vet du hvor jeg kan finne denne patch'n da? Tja... Tror ikke jeg kan poste det her da . Tror du finner den andre steder også da. Google it Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 fant en patch til 0.57, men den funka selvsagt ikke på 0.58 som jeg har.. ser at det er jo forholdsvis ny denne 0.58 versjonen så kanskje det ikke er laga no patch til den enda. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 ahh... har ikke sett at det har kommet en ny versjon jeg . Får teste den i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå