Gå til innhold

XBOX 360, bakoverkompatibel?

Anbefalte innlegg

Blir XBOX 360 bakoverkompatibel, dvs. kan kjør vanlige XBOX-spill?

Mye info har kommet om maskinen, men har ikke funnet ut av dette.

Noen mente det vanskelig lot seg gjøre, da 360 bruker ATI-arkitektur på grafikksiden, mens den gamle bruker Nvidia.

Bruker den nye maskinen samme lagringsmedium for spillene?

Kan noen evnt. komme med link som kan bekrefte det dere svarer, gjerne på norsk, så blir jeg glad. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ble vel mer eller mindre bekreftet at den er bakoverkompatibel da det ble kjent at du med xbox 360 kan spille mot xbox1 over live.

Godt poeng. :grin:

nah... dem sa bare at de samme spillene kom til Xbox 1 også... slik at dem kunne spille mot hverandre på live...

Lenke til kommentar
Det ble vel mer eller mindre bekreftet at den er bakoverkompatibel da det ble kjent at du med xbox 360 kan spille mot xbox1 over live.

Godt poeng. :grin:

nah... dem sa bare at de samme spillene kom til Xbox 1 også... slik at dem kunne spille mot hverandre på live...

Bra noen er våken. :grin:

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har ikke MS offisielt sagt noen plass at Xbox 1 spill kommer på xbox 360...

Eneste offisielle infoen er denne:

Xbox Live is an online gaming service that works across both the current Xbox system and the future Xbox 2. You will be able to play online and compete against others across both consoles. If you are playing an Xbox game on Live you will be able to compete against people playing that same game on Xbox 2

Har vanskelig for å tro at en xbox 360 versjon av et xbox1 spill vil fungere fint å spille over live mot en xbox1 versjon.

I ourcolony-videoen vises det at folk spiller xbox1 spill på xbox 360. Det kan tyde på at den er kompatibel med xbox1 spill.

Men at MS ikke kommer med en offisiell uttalelse om hvorvidt det vil fungere eller ikke kan jo nesten tyde på at den ikke blir kompatibel? :hmm:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

litten rettelse... det jeg mente var at nye spill som kommer ut til Xbox 360 også kommer til Xbox! det har dem sagt! Og at det skal være mulig å spille live mellom dem...

Endret av H2H
Lenke til kommentar

Problemet er at Xbox bruker nvidia teknologi mens 360 er ATI. Er sikkert masse lover å regler her, Nvidia skal sikkert ha masse penger for at MS skal få lov til å gjøre den bakoverkompatibel.

Selv bryr jeg meg null og niks om dette, har aldri spilt et eneste PS1 spill på min PS2.

Lenke til kommentar
Problemet er at Xbox bruker nvidia teknologi mens 360 er ATI. Er sikkert masse lover å regler her, Nvidia skal sikkert ha masse penger for at MS skal få lov til å gjøre den bakoverkompatibel.

Selv bryr jeg meg null og niks om dette, har aldri spilt et eneste PS1 spill på min PS2.

Nei, tviler på at det er penger som er det største problemet. Xbox spill er laget for nVidiakort, mens 360 har ATIkort. På pc er spillene laget for å kunne spilles på forskjellige grafikkort.. Sier seg selv at dette er ett problem da. Siden det ikke går an å patche ett konsollspill så det funker på ny hardware...

Lenke til kommentar

De fleste spill til PC i dag er "optimalisert" for enten nvidia eller ati, men man kan også bruke andre typer skjermkort så lenge det støtter direct3d eller opengl.

Når har ikke jeg særlig peiling på xbox-spill da, men er spillene "låst fast" til et bestemt nvidia-skjermkort altså?

Kan ikke se at det er så stort problem for xbox 360 å "emulere" en xbox med alt hardware den har til rådighet. Tviler på at skjermkortet i xbox har noe som skjermkortet i xbox 360 ikke har? Utenom logoen da... :shrug:

Lenke til kommentar
Vannkjølt prosessor :ohmy: Hvordan kan de ha plass til det??

Det er en på forumet i en annen topic at det er mest trolig at det er en spessiel væske som har den egenskapen at varm væske flytter på seg og kald væske kommer ditt den varme var (vis du skjønner ;) )

Lenke til kommentar
Vannkjølt prosessor :ohmy:  Hvordan kan de ha plass til det??

Det er en på forumet i en annen topic at det er mest trolig at det er en spessiel væske som har den egenskapen at varm væske flytter på seg og kald væske kommer ditt den varme var (vis du skjønner ;) )

Ja, det er slik det funker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...