[Protus] Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Blir XBOX 360 bakoverkompatibel, dvs. kan kjør vanlige XBOX-spill? Mye info har kommet om maskinen, men har ikke funnet ut av dette. Noen mente det vanskelig lot seg gjøre, da 360 bruker ATI-arkitektur på grafikksiden, mens den gamle bruker Nvidia. Bruker den nye maskinen samme lagringsmedium for spillene? Kan noen evnt. komme med link som kan bekrefte det dere svarer, gjerne på norsk, så blir jeg glad. Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Microsoft har ikke gått ut med noe informasjon om det ennå, vent til E3. Men det svirrer endel rykter frem og tilbake ja. Det at det er ati og ikke nvidia skal ikke spille så stor rolle, 360 har det som skal til iallefall. Samme medium blir brukt, les http://www.gamespot.com/features/6124293/index.html Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Flyttet fra "Diskuter spill og tilbehør - Generelt" til "Spørsmål og svar - Konsoll " Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det ble vel mer eller mindre bekreftet at den er bakoverkompatibel da det ble kjent at du med xbox 360 kan spille mot xbox1 over live. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det ble vel mer eller mindre bekreftet at den er bakoverkompatibel da det ble kjent at du med xbox 360 kan spille mot xbox1 over live. Godt poeng. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det ble vel mer eller mindre bekreftet at den er bakoverkompatibel da det ble kjent at du med xbox 360 kan spille mot xbox1 over live. Godt poeng. nah... dem sa bare at de samme spillene kom til Xbox 1 også... slik at dem kunne spille mot hverandre på live... Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det ble vel mer eller mindre bekreftet at den er bakoverkompatibel da det ble kjent at du med xbox 360 kan spille mot xbox1 over live. Godt poeng. nah... dem sa bare at de samme spillene kom til Xbox 1 også... slik at dem kunne spille mot hverandre på live... Bra noen er våken. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) nah... dem sa bare at de samme spillene kom til Xbox 1 også... slik at dem kunne spille mot hverandre på live... Så vidt jeg vet har ikke MS offisielt sagt noen plass at Xbox 1 spill kommer på xbox 360... Eneste offisielle infoen er denne: Xbox Live is an online gaming service that works across both the current Xbox system and the future Xbox 2. You will be able to play online and compete against others across both consoles. If you are playing an Xbox game on Live you will be able to compete against people playing that same game on Xbox 2 Har vanskelig for å tro at en xbox 360 versjon av et xbox1 spill vil fungere fint å spille over live mot en xbox1 versjon. I ourcolony-videoen vises det at folk spiller xbox1 spill på xbox 360. Det kan tyde på at den er kompatibel med xbox1 spill. Men at MS ikke kommer med en offisiell uttalelse om hvorvidt det vil fungere eller ikke kan jo nesten tyde på at den ikke blir kompatibel? Endret 14. mai 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 *off topic* dere trenger ikke skrive xbox 1, dere kan jo skrive xbox og xbox 360 som de faktisk heter! Lenke til kommentar
H2H Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) litten rettelse... det jeg mente var at nye spill som kommer ut til Xbox 360 også kommer til Xbox! det har dem sagt! Og at det skal være mulig å spille live mellom dem... Endret 14. mai 2005 av H2H Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 litten rettelse... det jeg mente var at nye spill som kommer ut til Xbox 360 også kommer til Xbox! det har dem sagt! Og at det skal være mulig å spille live mellom dem... Hvor har de sagt det? Lenke til kommentar
zokra Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 microsoft sliter tydeligvis å få det til:http://gaming.engadget.com/entry/1234000663043384/ Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 microsoft sliter tydeligvis å få det til:http://gaming.engadget.com/entry/1234000663043384/ Ja, er visst problemer med hardwaren Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Problemet er at Xbox bruker nvidia teknologi mens 360 er ATI. Er sikkert masse lover å regler her, Nvidia skal sikkert ha masse penger for at MS skal få lov til å gjøre den bakoverkompatibel. Selv bryr jeg meg null og niks om dette, har aldri spilt et eneste PS1 spill på min PS2. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Problemet er at Xbox bruker nvidia teknologi mens 360 er ATI. Er sikkert masse lover å regler her, Nvidia skal sikkert ha masse penger for at MS skal få lov til å gjøre den bakoverkompatibel. Selv bryr jeg meg null og niks om dette, har aldri spilt et eneste PS1 spill på min PS2. Nei, tviler på at det er penger som er det største problemet. Xbox spill er laget for nVidiakort, mens 360 har ATIkort. På pc er spillene laget for å kunne spilles på forskjellige grafikkort.. Sier seg selv at dette er ett problem da. Siden det ikke går an å patche ett konsollspill så det funker på ny hardware... Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 De fleste spill til PC i dag er "optimalisert" for enten nvidia eller ati, men man kan også bruke andre typer skjermkort så lenge det støtter direct3d eller opengl. Når har ikke jeg særlig peiling på xbox-spill da, men er spillene "låst fast" til et bestemt nvidia-skjermkort altså? Kan ikke se at det er så stort problem for xbox 360 å "emulere" en xbox med alt hardware den har til rådighet. Tviler på at skjermkortet i xbox har noe som skjermkortet i xbox 360 ikke har? Utenom logoen da... Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Jeg er ganske sikker på at 360 er bakoverkompatibel Se denne videoen: http://msxb.wmod.llnwd.net/a274/o2/ourcolo...ony_v1_750k.wmv De spiller Halo 2... Edit: Vannkjølt prosessor Hvordan kan de ha plass til det?? Endret 15. mai 2005 av TT88 Lenke til kommentar
zokra Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Vannkjølt prosessor Hvordan kan de ha plass til det?? Det er en på forumet i en annen topic at det er mest trolig at det er en spessiel væske som har den egenskapen at varm væske flytter på seg og kald væske kommer ditt den varme var (vis du skjønner ) Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Vannkjølt prosessor Hvordan kan de ha plass til det?? Det er en på forumet i en annen topic at det er mest trolig at det er en spessiel væske som har den egenskapen at varm væske flytter på seg og kald væske kommer ditt den varme var (vis du skjønner ) Ja, det er slik det funker Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Ok, så det er en hul kjøleribbe med en slags væske inni? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå