mariux Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Som enkelte har sagt så er jo ikke Dimmu Borgir så veldig "bråkete" og hardt egentlig. Det er ganske melodiøst. Hva med 1349, Darkthrone eller kanskje Ulver - Nattens madrigal? (hvis du vil holde deg innen sjangeren), eller kanskje noe grindcore... Endret 14. mai 2005 av mariux Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Da synes du kanskje ikke at Dark Metal, Poem Metal, Fairytale Metal, Hollywood Metal, Entertainment Metal, Vampyric Black Gothic Metal, Forest Metal, etc. er rare sjengre heller, da? Forskjellen på disse sjangerene og Gøteborg-metal er at sistnevnte ikke er en gimmick-sjanger, men en merkelapp som sier klart hvilket metal-miljø bandet kommer fra...ikke en sjanger i seg selv. Musikalsk kan de være svært forskjellige, men likevel har de en egen sound til felles. Den sounden er Gøteborg-metal. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det er mange band innafor death og melodic death som har en spesiell sound! Men det er da fortsatt innafor death/melodic death! Du kan ikke lage en ny sjanger for hver gruppe som har en "spesiell" sound!! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Må jeg hente teskjeen eller? You do that. Ser ut som om det er det einaste som fungerer. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det er mange band innafor death og melodic death som har en spesiell sound! Men det er da fortsatt innafor death/melodic death! Du kan ikke lage en ny sjanger for hver gruppe som har en "spesiell" sound!! Du prøver å innbille meg at In Flames passer inn under Death Metal? Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Alt deathmetal er litt rolig, er vanskelig og hørre det di sier. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Melodic death, ja! Har du i det hele tatt hørt In Flames? Tee_Kay: Smart Endret 14. mai 2005 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Alt deathmetal er litt rolig, er vanskelig og hørre det di sier. Best evar! Du skal få ein kjeks i posten! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 In Flames var et av de banda som definerte "melodic death metal", men det er ikke mye death metal igjen i musikken deres nå. Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 hmm er in flames deathmetal ? her står det heavy metal. eller er min feil ? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 heavy metal er veldig ofte brukt som en fellesbetegnelse for all all metal... Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Da synes du kanskje ikke at Dark Metal, Poem Metal, Fairytale Metal, Hollywood Metal, Entertainment Metal, Vampyric Black Gothic Metal, Forest Metal, etc. er rare sjengre heller, da? Forskjellen på disse sjangerene og Gøteborg-metal er at sistnevnte ikke er en gimmick-sjanger, men en merkelapp som sier klart hvilket metal-miljø bandet kommer fra...ikke en sjanger i seg selv. Musikalsk kan de være svært forskjellige, men likevel har de en egen sound til felles. Den sounden er Gøteborg-metal. Hmm.. nåvel! Jeg velger fortsatt å ikke bruke Gothenburg som en sjanger, når det fint kan kalles noe annet. Egentlig kan vi jo kalle alt musikk, men jeg velger å gå litt dypere enn som så. Du velger tydeligvis å gå enda dypere enn meg. Det finnes haugevis av forskjellige sjangre, og omtrent en egen sjanger for hvert eneste band. Jeg prøver å holde sjangertallet lavt, og derfor velger jeg å ikke bruke sjangre som Dark, Gothenburg, Hair, etc.. Skulle jeg trenge å forklare et band mer enn med de sjangrene jeg bruker, sammenligner jeg det med andre band i stedet. Sporet vi veldig av topic, eller er det bare meg? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Gøteborg er det manga mange mange band som går under. Under dark så er det sikkert 2-3 band... (ja-ja vi gikk offtopic... ) Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Gøteborg er det manga mange mange band som går under. Under dark så er det sikkert 2-3 band... Dark er større enn som så. Det er en mediasjanger som alle andre. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 -Black -Death -Doom -Electronic -Folk/Viking -Gothic -Heavy/Traditional -Orchestral/Symphonic -Power -Progressive -Speed/Thrash Hovedsjangrene er her. Men under de finnes det undersjangere. Aksepter det! Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 *liste* Hovedsjangrene er her. Men under de finnes det undersjangere. Aksepter det! Det er de sjangrene der jeg bruker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå