roger_nor Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 tenkte jeg skulle lage et program som oppdaterer og vedlikeholder en database(tabell)..men trenger hjelp! er det noen som vet av noen oversikter på nett som forklarer dette? setter pris på hjelp. Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Tja det var jo et veldig generelt problem så jeg kan nok ikke hjelpe deg umiddelbart. Men hvis du kun er ute etter programmerings ressurser på nettet kan du jo starte med å titte innom søstersiden http://sourcecode.no/cpp/ vet ikke om det ligger så mye der enda men det kan jo hende du finner noe relevant. Eller er dette en god ressurs: http://www.devx.com/ og det gjelder denne også http://www.wrox.com/ Begge har gitt ut en rekke fagbøkerbøker som du kanskje er klar over og ofte ligger det eksempel kode til bøkene her som man kan laste ned. Anbefales. Pål Lenke til kommentar
roger_nor Skrevet 24. november 2001 Forfatter Del Skrevet 24. november 2001 mente oversikt om hvordan man bruker sql i et c++ program. håper det er noen der ute som kan hjelpe meg kommer til å jobbe med enkle tabeller og vil egentlig bare ha en oversikt hvordan jeg åpner den, skriver og leser fra tabellen og hvordan jeg lukker den. setter pris på svar. Lenke til kommentar
aloo Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 hei... du kan ta i bruk interbase eller oracle.. for databasen.. deretter kan du ta i bruk f.eks delphi eller paradox... men det er litt avansert da.. egentlig så skjønte jeg ikke hva du lurer på i det hele tatt.. hvorfor ikke bruke en enkel database i acess? mvh aloo Lenke til kommentar
roger_nor Skrevet 25. november 2001 Forfatter Del Skrevet 25. november 2001 vil gjerne lage en *.exe fil som leser og sriver til en tabell/database. kan access gjøre dette? setter pris på svar :smile: Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 ms access kan ikke lage en .exe fil, men du kan lage databasen som skal brukes sammen med .exe fila. programfilen må du nok dessverre programmere selv. Lenke til kommentar
aloo Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 hei... acess oppretter kun en databasefil... som skrevet tidligere kan du ta i bruk delphi... dermed kan du få en exe fil... når du har databasen i acess kan du lage sql script... deretter må du ha et spliter program som ordner sql. filen slik at du kan integrere med delphi... en annen løsning er å kjøre scriptet i f,eks interbase/oracle... håper dette er til hjelp... mvh aloo Lenke til kommentar
roger_nor Skrevet 26. november 2001 Forfatter Del Skrevet 26. november 2001 det er nettopp det som er problemet, hvordan åpne, lukke en database i kildekoden til *.exe programmet. tenkte jeg skulle bruke c++. takker for alle svar. tror kanskje jeg skal kjøpe meg en bok! Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Det skal da finnes noen libs for å jobbe mot databaser i c++, har aldri gjort det selv dog .. En bok er sikkert ikke noen dårlig idé Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå