DementedAlbino Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Skal sitte opp to maskiner i nettverk nå. Dette fordi at alt jeg skal ha overført til laptopen ligger på min stasjonære pc, og det vil bli for mye unødvendig arbeid å brenne ut alle filer på cd for så å flytte dem over. Alt virket fint før jeg formaterte ene maskinen. Etter at windows var på plass kjørte jeg nettverkswizard, men jeg får ikke kontakt mellom pcene nå. Har delt det som skal deles, har tatt av brannmur og jeg har gitt tillatelse i norton om at nettverket er sikkert. Noen som har noen tips eller råd til hvordan jeg kan få dette til? Jeg har prøvd å deaktivere norton på begge maskinene, men dette hjelper heller ikke. Når jeg pinger den andre maskinen, så finner jeg den, men ikke under nettverkssteder. Endret 13. mai 2005 av svortevik Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Er maskinene i samme arbeidsgruppe? Har maskinene de samme protokollene i nettverksinnstillingene? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Er maskinene i samme arbeidsgruppe? Har maskinene de samme protokollene i nettverksinnstillingene? Begge er i MSHOME. Siste du spør om aner jeg ikke....Hvor og hvordan sjekker jeg det? Trodde slike ting ble ordnet automatisk da jeg kjørte "veiviser" i windows. Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Du går inn i My Network Connections --> høyreklikker på Local Area Connections og der ser du protokoller som er lista opp. Trykk på Install --> Protocol --> Add --> NetBIOS/SPX/IPX saken, og OK. Gjør dette med begge maskinene. Og hvis du er kobla på router må du gå tilbake til der protokollene er lista opp, og merka TCP/IP protokollen og trykke Properties. Sørg for at begge maskinene har "Obtain an IP adress automatically", og "Obtain Subnet Mask Automatically". Hvis du har kobla deg på vanlig krysskabel må du dele en IP adresse til hver av maskinene. La den ene få "192.168.0.1", og den andre "192.168.0.2" Når du gjør dette kan IKKE "Obtain an IP adress automatically", og "Obtain Subnet Mask Automatically" være merket. Skjønte du noe ? Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 dette har vært ett normalt problem for meg. Jeg har to pcer i nettverk å de fant itje hverandre, men så gikk jeg på kjør og skreiv inn ip addressen til pcen "192.168.x.x" og da kom jeg innn. etter jeg hadde brukt det enstund så kom den dataen opp automatisk på "mine nettverksteder" Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 dette har vært ett normalt problem for meg. Jeg har to pcer i nettverk å de fant itje hverandre, men så gikk jeg på kjør og skreiv inn ip addressen til pcen "192.168.x.x" og da kom jeg innn. etter jeg hadde brukt det enstund så kom den dataen opp automatisk på "mine nettverksteder" Dette har jeg opplevd men noen lokalnettverk. (Heldigvis ikke hjemme) IP-ene måtte rett og slett stilles inn manuellt før maskinene ville kommunisére. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå