snorri Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg satt og spilte SH3 da plutselig PC'en frøs, skjermen ble svart og gikk over i standby-mode. Jeg trykket på reboot knappen som jeg pleier å gjøre når noe sånt skjer, men skjermen gikk aldri fra standby-mode (gult lys og svart skjerm) til å være på (grønt lys og bilde) som den pleier. Jeg har tidligere hatt det samme problemet, dog ikke nødvendigvis med frysingen som her, men da har det løst seg når jeg slo PC'en helt av og så på igjen, 1-2 ganger. Men nå går altså ikke det. Skjermen er en Compaq S920 19" CRT, jeg kjører Win XP SP2, med Abit NF7 v1.2 HK, AMD CPU, 1024 MB minne og et Gainward GeForce 6800LE med 128MB minne. Jeg har selvfølgelig sjekket alle relevante kontakter. Kan noen fortelle meg hva jeg kan gjøre slik at jeg slipper å kjøpe ny skjerm? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hvorfor tror du feilen ligger i skjermen? Det du forklarer tyder på en defekt PC. Har du ikke signal til skjermen så står den naturlig nok i standby. For å si det på en annen måte; hvis motoren i bilen er defekt, så skifter man ikke hjulene bare fordi det man ser er at hjulene ikke går rundt. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Det er et kjent problem, det har nmoe med skjermkortet å gjøre, skjermkortet blacker ut, har samme skjermkort og problem, bare kontakte netshop og ta retur. Lenke til kommentar
snorri Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 OK, skal prøve det, takk for hjelpen. ^^ Lenke til kommentar
Innos Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Sitter nå med et fx5200 til jeg får nytt. Nå funker alt fint, eller det er jo dårlig, men ingenting blacker ut, Lenke til kommentar
snorri Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Jeg prøvde med nytt skjermkort, men jeg har samme problem... Kan det da være hovedkortet? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) PSU/strømforsyning ? Kan jo være et hav av problemer involvert... EDIT: Glemte å nevne at du selvfølgelig må forsøke en annen skjerm i tilfelle dårlig kontakt. TV-ut til TV for eksempel, dersom du ikke har tilgang til monitor Jeg hadde et problem med en Eizo T965 som ble sendt inn til service. De ordnet saken (kjempeflott service!), og byttet blant annet strømforsyning/regulator...eller noe liknende, dette er en god stund siden. Men skjermen "blacket" ut tilfeldig når feil oppstod, uavhengig av skjermkort, før jeg leverte og fikk dette ordnet på garanti. En annen gang hadde jeg også tilfeldig skrudd på strømsparing i skjerm menyen, noe som sørget for at skjerm gikk i standby etter X antall timer, uansett bruk. Problemet løste seg ved å dra ut stikkontakt til skjerm, plugge den inn igjen, og skru på strøm. Endret 14. mai 2005 av Boye Lenke til kommentar
snorri Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Hvordan kan det være strømforsyningen? PC'en går på som vanlig, jeg har bare ikke bilde... Jeg testet skjermen på en annen PC nå, og den fungerer fint. Jeg har forsøkt med et gammelt skjermkort, og det samme skjedde. Selv om det er gammelt og har ligget i en skuff i et par år, så tviler jeg på at de begge har nøyaktig samme problem. Det første jeg tenker på nå er hovedkortet... Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hører du beep'et og rammen som teller da ? og 'harddisk lyset' i fron blinker for aktivitet på harddisk ? (normalt med aktivitet under boot ) for mange tror maskinen starter bare fordi viftene starter.... Tviler sterkt på at det er skjermen din for å si det slik. Svarte riktig nok på den andre tråden din og.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå