Gå til innhold

Hvilket X850XT PE kort?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ventet over 1månde på nytt skjermkort fra netshop.no.

Det har seg at jeg måtte bytte ut det HiS X850XT vivo korte jeg hadde.

så da tenkte jeg hvorfor ikke kjøpe et X850XT PE kort :D

Vel på min ordre så har jeg vel tilsammen 4 X850XT pe kort, på håp om at noen av de kommer inn.

Vel legger mest vekt på HiS og Sapphire kortene, fordi jeg kjenner kvaliteten fra de produsentene fra før av, men er ikke så kjent med Club3D, så håper dere har noen synspunkter om dette.

Prisen på kortene har jeg fått en gjevn pris på, kan ikke si hvor mye for vert kort, men det er veldig gjevnt.

Men dog, prisen bryr jeg meg ikke om :cool:

Har en shuttle SN25P, så er ikke sikker om det HiS korte med ICEQ kjøler passer pga, lengde å ekstra stor tykkelse.

Hvem av disse er det beste kjøpet??? :(

Club3D Radeon X850XT 256MB PCIe 16x PE

Hightech Excalibur Radeon X850XT 256MB PE

Hightech Excalibur Radeon X850XT 256MB PE ICEQ

Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCIe PE

PowerColor Radeon X850XT PE 256MB GDDR3 PCI-Express, VIVO/Dual-DVI, Retail

Connect3d VGA-Card Radeon X850XT Platinum 256MB PCI-E DVI TV-Out Video-In Retail

Msi VGA-Card Radeon X850XT PE PCI-E 256MB 2xDVI TV-Out V-In Retail

!!NY!!

Asus Radeon X850XT PE 256MB GDDR3 PCI-Express, 2xDVI,HDTV, Retail

Håper jeg får noen fornuftige svar på dette.

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt on topic:

Jeg har dårlig erfaring med club3d mht overeklokking (x800xt). Minnet gikk kun til 530Mhz m/ standard volt.

Litt off topic:

Hva var galt med HIS kortet? (Se sigg, dette ser ut til å være et 'kongekort'.)

Dessuten har HIS veldig bra kjøler dersom det skal luftkjøles.

Lenke til kommentar

Det spiller liten rolle hvilket du tar. Forskjellen er vanligvis bare bundle og innimellom kjøling. Jeg vet at Sapphire er et godt valg men tror Hightech Excalibur Radeon X850XT 256MB PE ICEQ er det beste valget. God kjøleløsning som er viktig. Gå for det du.

Lenke til kommentar
Det spiller liten rolle hvilket du tar. Forskjellen er vanligvis bare bundle og innimellom kjøling. Jeg vet at Sapphire er et godt valg men tror Hightech Excalibur Radeon X850XT 256MB PE ICEQ er det beste valget. God kjøleløsning som er viktig. Gå for det du.

ja, driver å vurdere Club3D sitt nå da siden det kommr først, eller etter som den ubekreftete dagen, men det jo ikke no fast bevis da. det jo fra ATi da, ATi eier Club3D.

Lenke til kommentar

Etter som at www.pcutstyr.no har et Asus EAX850XT PE kort inne så la jeg inn en bestilling på det korte, men det koster flesk da... 4784kr, det er vel kansje i det meste men vi får se om jeg får ned prisen litt :)

ASUS korta oser av kvalitet, men lurer på hvor bra det klokker :)

Lenke til kommentar
Hva du enn kjøper - kjøp ikke Club3D's x850XT PE. De har dårligere klokkefrekvens. Ta for eksempel mitt Asus x800XT PE - Den har noen steder bedre klokkefrekvens ;) (Husker ikke om det var minne eller core)

alle korta har lik klokkefrekvens.

Lenke til kommentar
Hva du enn kjøper - kjøp ikke Club3D's x850XT PE. De har dårligere klokkefrekvens. Ta for eksempel mitt Asus x800XT PE - Den har noen steder bedre klokkefrekvens ;) (Husker ikke om det var minne eller core)

Ja som "Zernick" sa, alle X850XT Pe kort har standar setning allså 540/590 det er bare HiS sitt X850XT PE med iceq kjøler som har en Turbo settning som booster kort til 580/620 elns... mer eller mindre...

Vil gjerne ha noen svar om dette Club3D korte...

men Asus er jo like bra som Sapphire å HiS

Lenke til kommentar

Ligger flere kort i demovarene til komplett.. dog ingen x850xt PE..

men flere x850xt

Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCI-Express, DVI-I,Tv-Out -Demo1

Vår pris: kr 3.495,-

PowerColor Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCI-Express, Tv-Out/DVI, -Demo

Vår pris: kr 3.495,-

MSI Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCI-Express, RX850XT-TD256E -Demo1

Vår pris: kr 3.445,-

mvh Espen

Lenke til kommentar

Hva med powercolor sitt 850 XT PE ?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306676&cks=PRL

Har selv et Powercolor X800 XT PE og er superfornøgd...Kjempekort med gode kjøle egenskaper! Kommer aldri over 50 grader under intens doom 3 spilling :thumbup:

Er og ganske stillegående...

EDIT: Dette har de som demovare http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309525&cks=PRL

Endret av Sheriff_buford
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...