Gå til innhold

Hjelp! kameraet mitt vil ikke skru seg på?! (D70)

Anbefalte innlegg

mitt D70 skrur seg ikke på, her er hele historien:

Hor få minutter siden, tok jeg av objektiver og forsøkte å sette på et nytt, (et gammelt som vi skulle sjekke om passet) det passet ikke(for stort), og da jeg skulle sette på det gamle objektivet så jeg at jeg hadde glemt å skru av kameraet før jeg tok av objektivet.

jeg skrudde kameraet av men de vanlige tegnene forsvant ikke fra kontrollpanelet, ogingen forandring da jeg skrudde det på.

jeg tok da kameraets batteri ut og inn, og skjermbildet forsvant, når jeg da prøvde på å skru kameraet på igjen, skjedde det ingenting :scared:. Hva kan ha skjedd?, jeg fikk kameraet til konfirmasjonen for en uke siden så jeg er litt opprørt :cry:. å glemme å skru av kameraet en gang når man byttter objektiv kan vel ikke være nok til å herpe hele kameraet?

det skal også sies at jeg ikke brukte makt for å få på objektivet som ikke passet.

håper dere kan hjelpe med hva som er galt og hva jeg skal gjøre for å bli glad igjen.

Mvh Snorre :(

Endret av norma_saw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke klart å tømme batteriet da?

Hvis batteriet i tillegg har blitt bunnutladet kan det hende spenningen er for lav til at laderen vil begynne å lade batteriet. Da må du evt på et vis få "boostet" batteriet litt slik at du får opp spenningen og laderen detekterer batteriet. Mål spenningen på batteriet med et voltmeter, det bør ikke være særlig lavere enn spenningen batteriet er merket med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...