DR.Ekka Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Jeg har forelsket meg litt i dette hovedkortet, spesielt etter å ha lest reviewen av det på slapps.com kortet har ikke støtte for mer enn 166 mhz FSB (stopp meg om jeg har feil), så jeg tenker at det ville være mye lurere for meg å kjøpe 2,2 prosessoren siden multiplieren er høyere og FSB'en lavere. Tenker jeg rett? :smile: Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Muligens, sjekk ut noen andre reviews også. Det skader neppe å lese andre steder enn på en norsk hobby-side drevet fra en garasje. Jeg stoler veldig lite på reviews, og kjøper sjelden et produkt uten å ha lest flere gode reviews på steder som er uavhengige av hverandre og med en minimumsgrad av seriøsitet. Lenke til kommentar
normal Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Hva med P4B533, er det noen andre ulemper med det? der kan man jo stille fsb uavhengig Lenke til kommentar
DR.Ekka Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 16:19, normal skrev:Hva med P4B533, er det noen andre ulemper med det? der kan man jo stille fsb uavhengig Dyrt og ikke støtte for ddr333. P4S533 har faktisk støtte for DDR400. Vil gjerne ha flere svar! :smile: Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 det ville jo vært litt kjipt hvis 2,2 ghz'n ikke klarte 2,9 ghz som er det du må kjøre den på for å klare 533 mhz buss, hadde nok heller kjøpt 2,26 ghz varianten og prøvd den med 150 mhz buss, dvs 2,55 ghz... Et spørsmål jeg har, hvis du har en systembuss på 120 f.eks, hva vil pci osv kjøre på da? 40 el 30? kan man velge? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 DR.Ekka, kjekt at du likte reviewet vi hadde av P4S533 hovedkortet. Med tanke på overklokking, er faktisk dette kortet veldig bra. Det har bl.a. muligheten til å øke spenningen på prosessor å minne opp til henholdsvis 1.9 og 2.9V (fra 1.5 og 2.5 default), dette er det faktisk ikke så mangen hovedkort som har. Kortet har også støtte for DDR400 minne (uoffisielt), og det fungerer utmerket. Det var dette kortet vi brukte når vi kjørte Corsair minnet på 480MHz DDR. Det eneste jeg ser som mangler på dette kortet er muligheten for FSB over 166MHz (kan være kjekk å ha på 2.26GHz prosessoren), samt mulighet for å låse PCI/AGP. Låsing av PCI hastigheten er ikke nødvendig dersom du har PCI enheter som tåler hastighetene. Ellers så er jo dette kortet et svært prisgunstig og stabilt hovedkort. Anbefales. Du må gjerne lese andre review av dekke kortet også, jeg har enda ikke lest et negativt review av dette kortet. Sammen med et godt DDR minne (DDR400), er dette den raskeste P4/DDR løsningen på markedet. Lenke til kommentar
DR.Ekka Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Tusen takk for svaret byggern, men foreslår du at jeg kjøper P4 2,2 (400) i steden for 2,26 (533)? Lenke til kommentar
enter Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Jeg trodde man kunne kjøre fsb høyere ved å flytte jumpere. Men jeg går surr, - og har ikke forsøkt annet enn å stille i BIOS til 166Mhz. (P4S533-P4/2,26). Byggeren :smile:, kan du gi oppstriften til å klokke 2,26Mhz CPU'en over 2,83 da, - til 3,1Mhz eller 3,4mhz? Før jeg har gått videre i praksis surrer jeg i teorien ... :wink: Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Kortet støtter ikke FSB over 166MHz, ivertfall ikke med dagens biosversjoner. Dette kan du ikke rette på v.h.a. jumpere. Med jumpere kan du legge på inntill 0.4V spenning på prosessor og på minne. Hvorav minnespenningene velges bare med jumpere (2.5V, 2.7V og 2.9V). CPU kan velges opp til 0.2V i bios samt 0.2V tillegg på hovedkortet altså tilsammen 1.9V på CPU. Det er ikke alltid lett å si hvilken prosessor som anbefales, da resultatet med overklokking kan variere ganske mye fra prosessor til prosessor. Med en 2.26GHz prosessor kan det godt være at du klarer å kjøre full guffe på FSB (altså 166MHz på dette hovedkortet). Du ender da opp på ca 2.82GHz. Med en 2.0 GHz prosessor, vil du muligens oppnå 2.66GHz ved 133FSB (Fordel om du oppnår 133FSB da dette gir god ytelse på systemet). Dette kan økes ganske mye mer dersom du er heldig med prosessoren. En 2.2GHz prosessor på 133MHz FSB vil svive på 2.92GHz. Jeg vil tippe dette er i grenseland for hva du kan få ut av disse prosessorene med "normal" kjøling (inkludert vannkjøling). Du kan selvfølgelig være heldig å få en prosessor som klarer over 3GHz. Men av alle prosessorene over, tror jeg at jeg ville satset på 2.0GHz prosessoren. Alternativt ville jeg sett på en 1.6GHz prosessor. Dersom denne er av nyere dato, er du nærmest garantert 166FSB med en god luftkjøler. Dette vil si 2.65GHz til en latterlig billig pris. Valgets kvaler. Som sagt, jeg ville valgt 1.6GHz eller 2.0GHz i kombinasjon med det hovedkortet. REDIGERT: Litt ekstra info _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-07-14 09:46 ] Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Jeg har jo klart å boote i 135FSB med min p4 2.0ghz, men jeg tror nok den ble ustabil Lenke til kommentar
Veritas Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 21:26, Rafael skrev:Jeg har jo klart å boote i 135FSB med min p4 2.0ghz, men jeg tror nok den ble ustabil med boxed - vifta Lenke til kommentar
Veritas Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-14 00:00, Veritas skrev: Quote: Den 2002-07-13 21:26, Rafael skrev: Jeg har jo klart å boote i 135FSB med min p4 2.0ghz, men jeg tror nok den ble ustabil med boxed - vifta ? Lenke til kommentar
normal Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 21:10, byggeren skrev:Kortet støtter ikke FSB over 166MHz, ivertfall ikke med dagens biosversjoner. Dette kan du ikke rette på v.h.a. jumpere. Med jumpere kan du legge på inntill 0.2V spenning på prosessor og på minne.Det er ikke alltid lett å si hvilken prosessor som anbefales, da resultatet med overklokking kan variere ganske mye fra prosessor til prosessor.Med en 2.26GHz prosessor kan det godt være at du klarer å kjøre full guffe på FSB (altså 166MHz på dette hovedkortet). Du ender da opp på ca 2.82GHz.Med en 2.0 GHz prosessor, vil du muligens oppnå 2.66GHz ved 133FSB (Fordel om du oppnår 133FSB da dette gir god ytelse på systemet). Dette kan økes ganske mye mer dersom du er heldig med prosessoren.En 2.2GHz prosessor på 133MHz FSB vil svive på 2.92GHz. Jeg vil tippe dette er i grenseland for hva du kan få ut av disse prosessorene med "normal" kjøling (inkludert vannkjøling). Du kan selvfølgelig være heldig å få en prosessor som klarer over 3GHz. Men av alle prosessorene over, tror jeg at jeg ville satset på 2.0GHz prosessoren.Alternativt ville jeg sett på en 1.6GHz prosessor. Dersom denne er av nyere dato, er du nærmest garantert 166FSB med en god luftkjøler. Dette vil si 2.65GHz til en latterlig billig pris.Valgets kvaler. Som sagt, jeg ville valgt 1.6GHz eller 2.0GHz i kombinasjon med det hovedkortet. det er jo en av ulempene med disse kortene som ikke er intel og du ikke kan låse agp/pci åp: 166mhz er ihvertfall HEEELt uaktuelt for meg. jeg kommer neppe til å la fsb kjøre på over 38-39, og da begrenser det overklokkingen og man får ikke utnyttet vannkjølingens potensiale :sad: Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 #%#"% jeg sitter med dette kortet nå,fikk det i posten i dag,Jeg spurte et par folk om jeg kan låse pci,agp hastigheten på dette kortet,jeg fikk da besjed om at det kunne jeg gjøre,ved å laste ned en Nyere bios,har nå gjort det,men får fremdeles ikke frem en fix som lar meg Låse Pci,agp hastigheten,Jeg er såååå forbanna nå,Vil noen kjøpe mitt Asus P4s533 kort? og anbefal meg et Kort som jeg kan LÅSE pci,agp hastigheten på!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå