Gå til innhold

trenger noen råd om ny PC (amd64-DFI)

Anbefalte innlegg

tenkte å kjøpe ny innmat til PC'n min..

det jeg ser på er en:

AMD64 3500 (venice)

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D hovedkort

Sapphire X800 XL 256MB PCIexpress

+ 1GB ram

+ CPU-vifte

for det første, er det et godt valg med tanke på CPU/hovedkort?

for det andre, jeg har et Nexus Breeze kabinett med 400W powersupply (liker ikke støy fra pc'n..) vil det bli for varmt?

og noen som veit når MS kommer med Windows-64 i OEM-versjon? gidder ikke betale 3000 for et operativsystem, og det kommer visst kun i PRO-utgave.. og leveres det ennå? (engelsk språk seff)

Det med Win64 er ikke det viktigste, men om hovedkort og Cpu passer bra sammen, og hvilken ram jeg bør slenge inn.. eller om jeg bør velge annet hovedkort/cpu..

Endret av newman221
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har kjøpt Win XP orginalen, så kan du gå inn på sidene til MS og få tilsendt en gratis versjon av 64-bit vrs. Men om du leser en artikkel her i hw, så finner du fort ut at det ville ikke ha så mye betydindg for vanlige brukere å legge om til 64 enno. 4 gb med minne er det som trengs minimum for å få utnytte av det nye 64-bit systemet til MS.

:whistle:

Lenke til kommentar

1 GB RAM holder til det meste, og prosessoren er helt topp :thumbup:

Personlig liker jeg MSI sine produkter best, så jeg hadde bytta hk, men det er bare smak og behag.

Men er det AGP, eller PCIe skjermkort du går for?

Lenke til kommentar

Det er PCIexpress

og når det gjelder ram, så trenger jeg hjelp der... det er en jungel av brikker, der alle har sine styrker og svakheter..

jeg er da interessert i de bedre ram-brikkene, som har litt potensiale for overklokking. amd64 har vel multiplier-lås (etter hva jeg har skjønt, korriger meg hvis jeg tar feil), og da er jo FSB den eneste måten å klokke på

så fsb må jo opp i 215-235MHz, og der er da en fordel om rammen klarer det..

ingen, korriger hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar
og når det gjelder ram, så trenger jeg hjelp der... det er en jungel av brikker, der alle har sine styrker og svakheter..

jeg er da interessert i de bedre ram-brikkene, som har litt potensiale for overklokking.

Ta en titt på OCZ sine rambrikker. De har stort potensiale for overklokking.

Lenke til kommentar

ocz VX brikkene er helt klart det beste valget for deg da du har valg "the" overklokking hovedkort som kan sprøyte opptil 4v på rammen, og om du legger 400 kr extra i pc4000 VX rammen så får du ram som er godkjent for opptil 3,5v og som alikevel klarer 250mhz med timings 2-2-2-8 ved "bare" 3,3v

Lenke til kommentar

Ja... OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Gold VX-Volt Xtreeme..... du er ute etter.

Det er "laget" for dette HK.

EDIT: "Venice" er en kald fin CPU med 512 cache, SSE3 OSV.... , men du skal være ute etter "Sandy" i desse dager. (San Diego med 1024 cache er "storebroren" til "Venice"). Alt. er at du kjøper den mindre "Venice" nå og går til X2 når den blir mer gangbar (lavere pris og mer software som støtter dobbeltkjernen).

ADA3700BNBOX

Processor Details

Processor AMD Athlon 64

Model 3700+

Ordering P/N (Tray) ADA3700DAA5BN

Ordering P/N (PIB) ADA3700BNBOX

Rev E4

Clock Frequency 2200Mhz

System Bus 2000

Voltage Variable

Max Temp 65°C

Thermal Power 89W

L1 Cache 128KB

L2 Cache 1MB

CMOS Technology 90nm SOI

Package Profile Socket 939

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...