Gå til innhold

Problemer med å bytte frå windows home til pro

Anbefalte innlegg

Hei

Skulle bytte ifra home til pro men når den testen hadde omtrent holdt på i 10 minnut restarta maskina seg.. og jeg fekk velge om jeg ville fortsett innsallasjonen eller starte vanelig,Da trykte jeg fortsett med insatallasjonen,men d som skjedde da var at jeg fekk bøå skjerm og beskjed om at d var noe galt med hardisken....aner ikkje hva d kan ver ? Trudde først d var virus men har slettet alt av virus jeg hadde på maskinen,men d ville fortsatt ikkje virke ?

Trenger desperat hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FEIL FORUM ... så det ikke før jeg hadde skrivi ferdig...

Slett virus, legg det du vil ta ha(smartest å la være å ta vare på installerte programmer) på en frisk partisjon, formater C:, og legg inn windows xp.

Hvis noen ikke har forstått dette enda, så er det veldig greit å ha Windows på en egen partisjon, sånn at det å formatere egentlig ikke er noe stress, bortsett fra at du må installere programmer på nytt, men det må jo du uansett. Men har du en frisk installasjon av Windows, er det bare å kjøre antivirus uten noen problemer.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Hei.

Syntes du skal formatere C drevet en gang mer med Partition Magic. Det kan jo ha oppstått feil under formateringen.

Virker dette ikke, så prøv å kjør en "harddisk-tool" på hardddisken. (Du skal ut på harddisk-produsentens hjemmeside og hente et program som du kan sjekke disken med. Den legger du over på en diskett, og booter computeren opp på den)

Hvis harddisken er OK, og du stadig ikke får lov til å innstallere, så kan du prøve via Partition Magic å slette C drevet.

Nå booter du igjen opp med xp pro skiva i, og ser om du får lov til å oprette et nyt C drev og formatere dette under installationen.

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Du får jo en melling om at det er harddiskfeil, så det hjelper jo nok ikke mye med nytt hovedkort. Synes du skal prøve en gang mer med Partition Magic, da jeg umiddelbart tror det er snakk om en feil -formatering.

Lenke til kommentar
Ja,men jeg har ikkje diskett stasjon,og jeg kommer meg ikkje inn på pc`n. Maskinen starter åsso kommer d opp den beskjeden som jeg skrev tidligere.Det eneste jeg kommer meg innpå er system setup og slikt.

putt winxp cd`en i åsså starter du opp maskina. da vil installasjonsprogrammet starte fra cd`en automatisk.

forde om man har OS på en annen HD enn C: så kan man ikke formatere C: da det ligger noen oppstartsfiler eller no på den hele tiden som windows trenger.

værtfall det jeg har fått erfare.

det du mest sannsynlig har gjort er å formatere C:. å når maskina ikke finner noe operativsystem så sier den at du må ha en floppy med oppstartsfiler på..

hadde en gang windows på e: å ingenting på c:.

da jeg tok ut c: disken fra maskina mi så skjedde akkurat det samme som du forklarer.

Lenke til kommentar

EDIT: GLEM det stoooor misforståelse...:blush:

men anyway...vis man booter opp med XP cd?`en så kan man jo slette partisjoner å lage nye partisjoner fra installasjonsprogrammet..man kan også formatere hva man vil..

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...