Gå til innhold

Gamer PC 13k - mye for pengene. Justeringer?

Anbefalte innlegg

Setter opp PC til kamerat. Maksbeløpet satt han til 13000,- Men så lite som mulig foretrekkes selfølgelig. Det eneste han allerede har er mus.

-Han spiller alt og litt av hvert, men spiller mest FFXI, så kravene er ikke så høye.

-Han laster ikke så trenger ikke stort med lagringsplass, og dermed trenger han kanskje ikke det beste kabinettet.

-Jeg vil også hjelpe ham å klokke litt, men han er ikke klokke typen, så det blir nok til at jeg bare setter opp fsb litt for ham og lar det være med det.

Hvis jeg har forstått det rett, så skal ikke en høyere "Venice" modell komme noe særlig høyere opp på klokk, så jeg finner det ikke forsvarlig å betale 350,- for å gå opp til 3200+ Hvis jeg allikevel får tynt det meste ut av cpuen...

Så her har vi vidunderet:

Jeg har nå mekket sammen to handlekurver, Pcen som bare klokkes litt, til en noe billigere penge eller pcen som kan overklokkes mye.

Forskjellene mellom dem er ram og eventuelt HK.

#1. moderat klokking

#2. Mye klokking (Denne går jeg for)

Jeg sparer 600 kr i forhold til forrige uke for samme PC! Og da må jeg si at vi får ekstremt mye for pengene her! Netshop kjører nemlig ukens tilbud på både OCZ rev.2 (1595,-) og Lanparty (1395,-)

Så totalen Ligger nå på kr: 12302,-

I handlevogn #1, har vi en Moderat klokking-PC med Asus A8n og Kingston HyperX cl2. Denne gir mye for pengene og kan vel klokkest til rundt 2,5 ghz (ikke vet jeg) før HK eller ram gir seg.

Jeg tenker på å betale noe mer å gå for handlevogn #2, en god klokkepc uten noen veldig "klokkehals": DFI Lanparty (skal ikke denne være bedre til klokking enn litt billigere Asus A8n Deluxe?) og OCZ Rev.2. Jeg har forhåpninger med å nå opp mot 2,8 ghz (boxed) med denne, vet at andre har gjort det. ;)

-Noen tanker?

-Noen forandringer? Bør jeg gå for den moderate eller klokkepcen, synes dere?

Selv holder jeg en knapp på klokkepcen, tross litt dyre komponenter, så tror jeg at den med en så god klokk vil gi mye for pengene.

Lurer på, holder DFI Lanpart SLI som klokke HK, eller noe annet jeg bør velge? Eller er ikke dette bedre til klokking enn billige Asus A8n Deluxe SLI?

Edit: handlevognen så ikke ut til å oppdateres etter endringene, så har nå lagt ved et bilde med oppdatert info om klokkepcen... (edit2: Tar visst bare litt tid) ;)

Forandringer gjort siden starten:

- lcd (fra billig 16 ms til dyrere, bedre Nec)

- HK ( #1; fra Asus A8n til Asus A8n Deluxe. 2#; MSI K8n til DFI Lanpart )

- diskettstasjonen er fjernet (Etter krangling fikk kameraten som han ville, den måtte vekk) :(

post-94-1116030190_thumb.jpg

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kansje lagt på til en 3200+ prossesor siden resten av systeme er så godt!

ja, tenker på å gjøre det, men med et pristillegg på 350,- og når jeg også klokker vet jeg ikke om det er vits? :hmm:

Har ikke hatt et athlon 64 system før jeg, så er usikker og uten erfaring.

Jeg vet at en kan sette ned MP, men ikke opp. Og vet at folk som kjøper 3500+ o.l ofte setter ned MP for å så kunne sette fsb enda høyere og gjerne helt til HK eller ram sier stopp. Hvis denne pcen skal tynes litt på klokk og denne pcen dras opp på fsb så langt rammen\HK klarer, vil det være slik at HK\ram rekker så langt at jeg uansett ville satt ned MP fordi det blir for høy klokk for cpu (boxed vifte)? For det lønner seg også å clocke HK\ram. ;)

Lenke til kommentar
Det der er garantert det beste kjøpet jeg har sett på HW forumet hittil (med tanke på hva man får for pengene).

Takktakk :D

Har hengt litt på forumet en stund, så har rimelig peiling.

Nå ligger totalbeløpet på 11128,- (se handlekurv), men har lagt til Audigy2 ZS, headsett og gjort noen endringer.

Tar gledelig imot forslag om endringer. Har ikke kompetanse på lcd skjerm f.eks. Ser at den har 16 ms og regner med det vil holde ;)

Lenke til kommentar
Det som kan gjøre oppsettet enda bedre er at du bytter skjermen i en Nec 1770NX.

ja, skal se om jeg ikke får den igjennom. Men begynner seriøst å nærme meg grensen her...

Se der... Beløpet ligger på totalt: 12530,- + frakt... Spørs om jeg ikke må fjerne litt av luksusen f.eks Audigy2 ZS. Han har ikke noe annlegg, så tror ikke det gjør så mye egentlig ;)

Lenke til kommentar
* Raptor-diskene er ikke verdt prisen.

* Du kan vurdere ASUS A8N SLI Deluxe.

* Kutt ut diskettstasjonen.

Ellers ser makina god ut.

Merk mine ord: 1,44 mb forever!

Bytter til Deluxe ja, et glipp faktisk.

Leste en gang hva forskjellene var, men har glemt det, noen som vet?

Om raptor er verdt det eller ikke diskuteres heftig... Med NCQ og greier begynner 7200rpm å ta innpå, men den er da enda kongen. Med Final Fantasy kommer det mye loading, så jeg mener det kan være greit å ha, dessuten pengene må jo settes en plass.. Pcen skal jo ikke være billig heller ;)

Takk for og kommende innspill :thumbup:

Pcen bestilles i løpet av helgen vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Har nå Komme med en "klokkePC"-handlekurv i første post i tillegg til den ordinære...

Forandringene er MSI k8n SLI og ocz rev.2. Jeg vil tro denne pcen kan klokkes opp mot 2,8 ghz (boxed), så kanskje den er et bedre valg tross dyrere komponenter...

Er dette MSI HK bedre til klokking eller er det noe annet jeg bør velge?

Usikker på hva jeg bør velge ;)

Takker og bukker for all mulig respons :D

Lenke til kommentar

Har nå sett litt rundt og ser ut til at HTT på HK, Asus A8n SLI Deluxe ikke skal sette noen stopper, så går likegodt tilbake til det siden det er billigere...

Så da står det på om jeg skal gå for billige, men gode Kingston HyperX Ultra Low Latenzy til 1699,- eller om jeg skal gå for superbe OCZ rev2. til 1999,-

Hva jeg faller på bestemmes av om dere mener Kingston holder eller ikke... CPU klarer kanskje opp mot 2,8 ghz (boxed), og det skal ikke stå på HK etter hva jeg har hørt, så spørs om minnet duger på så høy fsb (forresten hvor høy vil den lande på sånn ca? 300?)

Så duger Kingston eller bør jeg gå for OCZ når jeg klokker opp mot 2,8 ghz?

Lenke til kommentar

Etter litt tvil bestemte vi oss for å vente til den komplette Dinside.no PC-tilbudet kom den 27 mai, siden den ofte består av gode produkter til lavere pris enn en kan mekke sammen selv.

Oisann :ohmy:

Nå kjører Netshop tilbud på OCZ rev2 (1595,-) og DFI Lanparty (1395,-) Så da sparer jeg 600,- for samme maskin forrige uke :D

Så nå går vi for denne pcen allikevel og driter i Dinside.no tilbudet. :w00t:

Den bestilles i løpet av helgen.

Hvis noen føler for å komme med en siste kommenter\forandring, så må dere gjerner det!

Lenke til kommentar

Jepp, da var pcen bestilt, og det ble noen forandringer :D

Pcen landet på kr: 12951,00. Altså, 49 kr under budsjettet :w00t:

Takk for all feedback!

Vi endet altså på et vidunder med 6800ULTRA (se bilde)

post-94-1116798837_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...