Sørbø Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hei! Bror min har en ekstern harddisk, som han bruker til sin bærbare Mac. Nå, etter at han formaterte den fra Mac'en sin, kan ikke jeg bruke den på Pc'n min. *finner den ikke, selv om det kommer meld. om ny maskinvare når jeg plugger den i.. Er dette helt normalt, at de forskjellige systemene ikke kan samkjøre en harddisk? -Og i såfall, går det an å partisjonere den(på et vis via pc, helst.), og så kunne bruke den mellom oss begge to? Takker for svar! Hilsen Håvard Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Ja du kan partisjonére den som hvilken som helst annen disk. Du kan gjerne bruke Partition Magic. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Hei! Bror min har en ekstern harddisk, som han bruker til sin bærbare Mac. Nå, etter at han formaterte den fra Mac'en sin, kan ikke jeg bruke den på Pc'n min. *finner den ikke, selv om det kommer meld. om ny maskinvare når jeg plugger den i.. Er dette helt normalt, at de forskjellige systemene ikke kan samkjøre en harddisk? -Og i såfall, går det an å partisjonere den(på et vis via pc, helst.), og så kunne bruke den mellom oss begge to? Takker for svar! Hilsen Håvard Trolig har disken blitt formatert med et filsystem som PCen din ikke klarer å lese. Lenke til kommentar
Sørbø Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Ja, er nok tenkelig at pc'n ikke klarer å lese det filsystemet fra mac'en..men jeg skal "ordne" litt mer, se om jeg får til noe. Er forresten litt vanskelig å partisjonere den, når jeg ikke finner den, og da hjelper det vel ikke om den deles via Mac, da er vi vel like langt.. men ellers, Takk for svar! Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 hvis du kjører winxp på maskinen din kan du prøve å få den opp i diskbehandlingen under min datamaskin og partisjonere , formater da den ene til ntfs , den andre er da i osx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå