Gå til innhold

msn i linux mandrake?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Det finnes flere programmer som kan tilfredsstille dine behov (ehh.....heh....ja). Selv vil jeg anbefale amsn eller gaim. Begge disse er gode msn-kloner. amsn har samme utseende som msn. Prøv begge disse og se hva du liker best....(søk på google, så popper det opp noe garantert :wink:)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke legge filene over, du kan lese NTFS partisjoner i Linux, uten at jeg husker nøyaktig hvordan det gjøres, men det kan sikkert noen andre hjelpe deg med. Eller så kan du prøve å søke i forumet, tror noen spurte om Linux og NTFS tidligere..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-13 15:43, Cursed skrev:

går det ann å ta filer fra min NTFS harddisk med xp pro og legge de over til hd'en jeg har installert linux på?

jeg vil høre på musikk! :smile:

Det går an å lese NTFS partisjoner i linux ja.

Vet ikke om kjernen til Mandrake har støtte for NTFS "out-of-the-box", men det kan du kjapt finne ut.

Prøv disse kommandoene som root;

(hdxy er disken/partisjonen du skal mounte, for en oversikt skriv "fdisk -l")

# mkdir /mnt/ntfs

# mount -t ntfs /dev/hdxy /mnt/ntfs

Hvis dette går uten problemer skal NTFS-partisjonen være mountet under /mnt/ntfs, hvis ikke må du rekompilere kjernen med støtte for ntfs :wink:

Si fra hvordan det gikk...

Lenke til kommentar

filene jeg lasta ned heter xmms-1.2.7.tar.bz2 og xmms-1.2.7.tar.gz

og hvilket console-vindu?

:smile:

kan noen fortelle meg om det er riktige filer og hvis det ikke er, hvor de ritkige er, for jeg ser bare noen til redhat, og jeg har mandrake.

[ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-07-13 17:10 ]

Lenke til kommentar

Console vinduet er det som "minner" om MS-DOS ledetekst vinduet i Windows. Du finner en knapp som leder til det på "oppgavelinjen" i det grafiske grensesnittet i Linux. (har ikon som en dataskjerm)

Filen du skal innstallere heter xmms-1.2.7-1.i386.rpm og den kan lastes ned fra http://www.xmms.org (klikk på "download" og vel versjonen for Red Hat 7.x)

Eller du kan innstallere den fra din Mandrake cd rom. (1 av de 3) Ligger i en mappe som heter RPMS.

Lenke til kommentar

du kan alternativt starte en konsoll (shell, terminal... et kjært barn har mange navn..) og skrive inn 'rpmdrake' da startes et veldig enkelt og oversiktlig pakke behandlings program der du selv kan velge og vrake i hva du vil ha installert eller fjernet. kan også oppdatere over internett til siste skrik i sikkerhet fikser og vanlige pakker

er forsåvidt bare å søke etter xmms og velge pakken og trykke på 'install/remove' knappen, sette inn rett cd på forespørsel og så er xmms klar til bruk :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...