Gå til innhold

Knakk pins i prosessor

Anbefalte innlegg

Dette kan kanskje virke litt dumt, men jeg har hatt et lite prosjekt med å bygge pc og skulle sette inn prosessoren min i dag. En athlon 64 3200+ Det gikk greit helt til jeg skulle sette i kjøleribba og vifta som resulterte i tre knekte pins. Vil pc-en min fungere brukbart, eller er jeg nødt til å kjøpe ny prosessor? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette kan kanskje virke litt dumt, men jeg har hatt et lite prosjekt med å bygge pc og skulle sette inn prosessoren min i dag. En athlon 64 3200+ Det gikk greit helt til jeg skulle sette i kjøleribba og vifta som resulterte i tre knekte pins. Vil pc-en min fungere brukbart, eller er jeg nødt til å kjøpe ny prosessor? :no:

Hei

Bror min knekte 2 pinnner på ein P4 478.

Denne fungerer heilt fint. så eg vil anbefale deg i og prøve før du kjøper ny.

Lenke til kommentar

huff :/

Jeg satte den nedi greit, men jeg fikk ikke til å feste sidefestene. Jeg dyttet den ned, men så satt prosessoren fast til kjøleren pga av kjølepasta da den spratt opp igjen, så dyttet jeg nok ned prosessoren mens den satt fast. Jeg må nok trene litt med den ødelagte prosessoren noen ganger før jeg kjøper ny og prøver å sette inn. Kjipe penger :/

Lenke til kommentar

Hei

Er den merkbart dårligere?

Endret av Vrimmel
Lenke til kommentar

Hei

Er den merkbart dårligere?

Sån ytelse messigt så kan eg ikkje se noko stor forskjell.

men eg trur den kanskje utvikler litt meir varme. men ikkje noko farlig mye.

Lenke til kommentar

om du bøyer en pin er ikke den farlig i det hele tatt.. helt til du knekker den av da.

Tror jeg satt en dag å bøyde alle pinnene på en P4 2,8 grunnet feil på socketen.. litt av en jobb ja

cpu`en funket utmerket etterpå.. riktignokk i ett annet hk

Lenke til kommentar
Huff for noe idiotisk hvem klarer å knekke pinnene på en cpu :mad:

driter du penger???? :tease:

Faktisk så klarer mange folk som er uheldige og knekke piner.

Slutt å mobb denne personen, eller hva du nå enn prøver på. En gang er du uheldig sjøl...

@OT:

Tror kanskje du kan prøve og bøye tilbake. Funka på en Celeron P4 som hadde 2 bøyde piner, funker som juling den nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...