Vrimmel Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Dette kan kanskje virke litt dumt, men jeg har hatt et lite prosjekt med å bygge pc og skulle sette inn prosessoren min i dag. En athlon 64 3200+ Det gikk greit helt til jeg skulle sette i kjøleribba og vifta som resulterte i tre knekte pins. Vil pc-en min fungere brukbart, eller er jeg nødt til å kjøpe ny prosessor? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 den er nokk ødelagt. Men jeg er litt nysjerrig på en ting. Hvorfor satte du på kjøleren uten at cpu`en var skikkelig nedi? satt den feil vei ? Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Dette kan kanskje virke litt dumt, men jeg har hatt et lite prosjekt med å bygge pc og skulle sette inn prosessoren min i dag. En athlon 64 3200+ Det gikk greit helt til jeg skulle sette i kjøleribba og vifta som resulterte i tre knekte pins. Vil pc-en min fungere brukbart, eller er jeg nødt til å kjøpe ny prosessor? Hei Bror min knekte 2 pinnner på ein P4 478. Denne fungerer heilt fint. så eg vil anbefale deg i og prøve før du kjøper ny. Lenke til kommentar
Vrimmel Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 huff :/ Jeg satte den nedi greit, men jeg fikk ikke til å feste sidefestene. Jeg dyttet den ned, men så satt prosessoren fast til kjøleren pga av kjølepasta da den spratt opp igjen, så dyttet jeg nok ned prosessoren mens den satt fast. Jeg må nok trene litt med den ødelagte prosessoren noen ganger før jeg kjøper ny og prøver å sette inn. Kjipe penger :/ Lenke til kommentar
Vrimmel Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Dette kan kanskje virke litt dumt, men jeg har hatt et lite prosjekt med å bygge pc og skulle sette inn prosessoren min i dag. En athlon 64 3200+ Det gikk greit helt til jeg skulle sette i kjøleribba og vifta som resulterte i tre knekte pins. Vil pc-en min fungere brukbart, eller er jeg nødt til å kjøpe ny prosessor? Hei Bror min knekte 2 pinnner på ein P4 478. Denne fungerer heilt fint. så eg vil anbefale deg i og prøve før du kjøper ny. Er den merkbart dårligere? Endret 14. mai 2005 av Vrimmel Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Der er nå en grunn til at de pinnene er der, de står ikke der for morro skyld. Ville tatt tapet og kjøpt meg en ny. Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Dette kan kanskje virke litt dumt, men jeg har hatt et lite prosjekt med å bygge pc og skulle sette inn prosessoren min i dag. En athlon 64 3200+ Det gikk greit helt til jeg skulle sette i kjøleribba og vifta som resulterte i tre knekte pins. Vil pc-en min fungere brukbart, eller er jeg nødt til å kjøpe ny prosessor? Hei Bror min knekte 2 pinnner på ein P4 478. Denne fungerer heilt fint. så eg vil anbefale deg i og prøve før du kjøper ny. Er den merkbart dårligere? Sån ytelse messigt så kan eg ikkje se noko stor forskjell. men eg trur den kanskje utvikler litt meir varme. men ikkje noko farlig mye. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Jeg klarte å bøye en pin på min AMD 64 3200+ nesten helt i vinkel - bøyde den så tilbake og håpet på det beste - og ikke opplevd noe tull eller noe som helst etterpå - fungerte prikkfritt. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 om du bøyer en pin er ikke den farlig i det hele tatt.. helt til du knekker den av da. Tror jeg satt en dag å bøyde alle pinnene på en P4 2,8 grunnet feil på socketen.. litt av en jobb ja cpu`en funket utmerket etterpå.. riktignokk i ett annet hk Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Bruk en avbiter til å dele opp en bnders/nål i ca samme lengde (eller en liten dæsj lengre) som pinnene for så å sette de ned i de sokkelhullene der det mangler Vet om mange her på forumet som har hatt hell med det... Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Huff for noe idiotisk hvem klarer å knekke pinnene på en cpu driter du penger???? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Var noen som nevte gullsmed i en slik tråd. Ellers er det _veldig_ sure penger. EDIT: POST 512. Endret 15. mai 2005 av suprsid Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Knekkt en pinne på min AMD 64 3000.... Den virker ikke... Har hørt at det er noen pinner som kan mangle, da noen kun blir brukt til testing... Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Huff for noe idiotisk hvem klarer å knekke pinnene på en cpu driter du penger???? Faktisk så klarer mange folk som er uheldige og knekke piner. Slutt å mobb denne personen, eller hva du nå enn prøver på. En gang er du uheldig sjøl... @OT: Tror kanskje du kan prøve og bøye tilbake. Funka på en Celeron P4 som hadde 2 bøyde piner, funker som juling den nå! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Tror kanskje du kan prøve og bøye tilbake. Funka på en Celeron P4 som hadde 2 bøyde piner, funker som juling den nå! Om du leser nøyere er pinnen knekt helt av. Da er det nål-trikkset, eller ultra-fin lodding som må til. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Tror kanskje du kan prøve og bøye tilbake. Funka på en Celeron P4 som hadde 2 bøyde piner, funker som juling den nå! Om du leser nøyere er pinnen knekt helt av. Da er det nål-trikkset, eller ultra-fin lodding som må til. Prøvde det nåltrikset en gang, virket ikke for meg Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Slutt å mobb denne personen, eller hva du nå enn prøver på. En gang er du uheldig sjøl... Da blir han nok mobbet av trådstarter. Lenke til kommentar
smy Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 jej knak 4 pinn av en winnie som virker fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå