Simen1 Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Jeg mottar daglig 2-3 eposter med Klez-H viruset. De blir heldigvis stoppet, men det er ganske irriterende likevel. Hvordan finner jeg ut hvem som er den egentlige avsenderen? Jeg vet jeg kan slå på "full header" men det står så mye rot der, og jeg vet ikke hva jeg skal se etter. Jeg vil gjerne sende en mail til den virus-infiserte og be han/henne fjerne viruset. (med feks. fixklez.com eller lignende) Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Det kan være noen som har deg i adresse lista di. Jeg veit ikke hvordan dette viruset fungerer men som regel så er det at du er i adresselista til en eller annen som er infisert. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Outlook: Inbox,- Velg mail,-Høyreklikk,-"Options". Nytt vindu spretter opp. i boxen "Internet Headers" finner du denne: "Return-Path". Der står en adresse. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Ok, jeg fant adressen i return-path. Er det denne som er den riktige avsenderen? Kan jeg trygt påstå at vedkommende har viruset? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Det tør jeg ikke love 100%, men det stemte her hos meg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Ok, jeg sender en mail og spørr. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Simen1 skrev (2002-07-13 16:06):Ok, jeg sender en mail og spørr. Det er ikke alltid det stemmer, Eg har fått det viruset fra folk i andre land som eg aldri har kontakt med, På symantec.com kan du lese om det viruset om hvordan det er laget og skaden det kan gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå