Gå til innhold

Sennheiser Pc150 vs. IceMat Siberia

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et gaming headset og lurer på hva jeg skal velge.

Har hørt at både Sennheiser PC150 og IceMat Siberia er veldig gode headset.

Hva bør jeg velge?

Sennheiser er lite men dyrt, siberia er stort og relativt billig. å hvordan er det med lyden? Godt å ha på seg?

Er det andre headset som jeg burde vurdere også?

PS. Hører MYE musikk også da ;)

Takker på forhånd! :thumbup:

Endret av Talker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har begge her. Foretrekker Siberia til musikk, spiller høyere og bedre bass. Diggere å ha på og men micen suger ganske greit. Oppleves som du er "langt borte i rommet" på ventrilo f eks. Hadde tatt pc150 hvis du gamer MYE (perfekt mikrofon) og siberia hvis god komfort og god musikk er viktigere. Pc150 er ikke ubehagelig men siberia er littegranne diggere. Mest for pengene er Siberia mens det mest "komplette" er PC150

KJØP BEGGE :tease:

Lenke til kommentar

Hva bør jeg velge?

Sennheiser er lite men dyrt, siberia er stort og relativt billig. å hvordan er det med lyden? Godt å ha på seg?

Takker på forhånd! :thumbup:

Ikke glem å ta med KOSS SB45 i vurderingen ;)

Bruker selv dette headsettet så å si daglig til spilling, og er glitrende fornøyd. "Koppene" dekker hele øret, og skjermer godt mot andre lyder enn de du vil høre. Mikrofonen er også veldig bra. Dette headsettet kan du ha på i flere timer uten å føle ubehag av noe slag.

Lenke til kommentar

Hva bør jeg velge?

Takker på forhånd!  :thumbup:

Ikke glem å ta med KOSS SB45 i vurderingen ;)

Bruker selv dette headsettet så å si daglig til spilling, og er glitrende fornøyd. "Koppene" dekker hele øret, og skjermer godt mot andre lyder enn de du vil høre. Mikrofonen er også veldig bra. Dette headsettet kan du ha på i flere timer uten å føle ubehag av noe slag.

De ser ut som hørselsværn ^^

Har PC150 selv. Perfekt ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes min mic (har ice) fungerer kjempefint. Har fått tilbakemeldinger om at de hører meg godt på teamspeak (etter min mening bedre enn vt). Har snakket via msn men en som har samme headset som meg og lydkvaliteten er overlegen. Jeg har prøvd pc150, de er gode de også, men ikke så gode å ha på som icemat siberia. Lyden er MEGET bra og de faktisk kanske lette. Mye for pengene. Mic'en er ikke festet til selve headsettet, den skal festes på genseren, etter min mening er det en vanesak som fungerer svert godt :thumbup: .

Lenke til kommentar

Tja. Jeg er en av de som har Icemat Siberia. Det har seg slik at jeg driver litt i studentradioen her i Narvik, og pleier som regel lage mitt program på min egen hybel. Mikrofon er da naturligvis en viktig del av det hele.

Tidligere brukte jeg en Behringer mikrofonforsterker med en Phillips mikrofon (md695) koblet til et m-audio delta 66. Nå har mikrofonforsterkeren av en eller annen merkelig grunn sluttet å forsterke så bra som den gjorde, og da ble jeg pent nødt til å hoppe på backupløsningen, et Gainward lydkort og et headset med mikrofon. Har antec lansing, men det plukket opp for meget støy, og bruker nå Icemat Siberia.

Mikrofonen duger den, litt dumt at den ikke bare tar lyd i en retning, men også plukker opp støy fra diverse kilder. Jeg bruker den dog tett inn til munnen og litt på siden slik at jeg ikke blåser inn i den. Har ikke prøvd Sennheiser headsetet, men det vi bruker i radioen er et sennheiser av en litt dyrere variant med en headmic på. Når det gjelder Siberia så er det, som improvize sier, mer et headset for musikk. Sennheiserne vi bruker i radioen spiller litt mer nøytralt, da de er beregnet mer som studiomonitorer for studiobruk enn headset for å høre musikk med fetest mulig lyd.

Når det er sagt så er Icematen langt mer behagelig å ha på hodet. Putene er ikke sånn falskt skinn, men snarer litt mer fluffye. Husker ikke akkurat hva det het nå, men samme sort puter som på de dyreste BeyerDynamicene, som DISSE.. Bare med svarte puter. Icematen er også en åpen variant av hodetelefoner.

Så det hele koker egentlig litt ned til hva du tror du kommer til å gjøre mest av. Høre på musikk eller snakke i mikrofon? Og for hvor lenge.

Lenke til kommentar

Kommer jo til å bruke det endel til gaming. Men selvfølgelig også musikk, men bruker oftest lydannlegget til dette.

Jeg fikk prøve Sennheiser'n hos en kompis for ikke så lenge siden, å etter å ha sittet med det en liten stund, så syns jeg det var litt ubehagelig. Syns det presset litt mye mot hodet, men det kan jo hende det er en vanesak. For han selv sier at han uten problem kan sitte i flere timer ute å merke noe annet enn at det kan bli litt varmt/klamt.

Lenke til kommentar

har disse jeg, hvis du ikke har så stort krav til microfon, så kan du kjøpe disse og ha en bordmic elns..

De er lette, og gode og ha på seg.. er også god lyd hvis du har forsterker på de, og ikke bruker lydkortet..

(jeg betalte 600 kroner for de på OsloLAN04 :ohmy: )

32824_0.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har testet Icemat siberia en stund nå... Helt greie, men som sagt tidligere, ikke de beste til gaming... Mister litt av lydbildet.. Brukte et par akg før, disse var perfekt til gaming, måtte bruke forsterker, men de var sinnsyk bra...

Så mitt tips, har du ikke all verdens krav, kjøp pc150/sb45/Icemat... Krever du derimot litt, spar til du har råd til et par i 1000,- klassen og oppover... Er rimelig stor forskjell... Icemat er bare et midlertidig onde... Og helt greie sådann... :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde tidligere KOSS R\70B, som jeg kjøpte til samme pris ca. Egentlig ganske førnøyd med dem, men de så litt stygge ut (grå), presset for hart mot ørene, og hele øret har akkurat ikke plass, så blir ubehagelig å ha på etter noen timer.

Ikke altfor fornøyd allikevel da jeg mottok IceMat i dag. De er store og behagelige å ha på, men litt vell tunge for min smakk, ikke mye til for å få nakkeleng ;)

I forhold til gamle headsett, så eier de nærmest ikke bass, og har en bedre lydopplevelse med Koss.

8\10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...