tbend Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Kom fra skola i dag, var maskina av. 100% sto cpu på, som da var klokka til 4Ghz (folding) Når jeg skulle slå på maskinen igjen var det et blink på 1sek Har testa alt og tatt ut alt slik at det ikke kan være noe annet enn cpu eller hk. da satt jeg igjen med en rambrikke og cpu+hk + et gfkort som jeg vet virker. samme opplegget. Har testa med en gammel P4 2,53Ghz, men den funker heller ikke. Men da jeg tar ut 12V kontakten (P4 kontaken (4pinner)) får jeg liv i maskina, men ikke bilde. å da er jeg like langt Er hovedkortet defekt eller er det cpu? Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det er en prescott 478 cpu? tipper det er en/flere av mosfetene som styrer strøm tilførselen til cpu som har tatt kvelden.. Hadde du noe ekstra kjøling på mosfetene? Hvilken Vcore kjørte du med? Hvilket HK brukte du? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Hadde du noe ekstra kjøling på mosfetene?Hvilken Vcore kjørte du med? Hvilket HK brukte du? Hadde ikke ekstra kjøling 1,6 P4p800Deluxe Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Jeg har lest litt rundt på ocforums.com og www.xtremesystems.org Ved Prescott klokking det er ikke anbefalt å gå over 1.55v Vcore siden man da svir mosfets lett... prosessorene trekker mer strøm enn det kortet er laget for Kan vel nesten bare konkludere med at hk er kaputt... ikke sikkert cpu er defekt.. Selv venter jeg på en 3.2E E0 som skal klokkes på ett Abit Ic7-MAX3 Men jeg har kjøleribber til mosfets og flere modds jeg skal ordne. Mvh Espen Lenke til kommentar
tbend Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Takker for svar Espen. Håper du er heldig med cpuen. Slik som jeg var Mosfets, hvor er de egentlig? Er det de "spiralene" som blir jævel varm? Endret 15. mai 2005 av tbend Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Tok 'fingertesten' på mine mosfets etter droopmod/økning av vcore - varme greier ! Hvis tbend ikke har hatt sinks på sine så er nok det forklaringen. Det sitter 5 stk rundt sokkelen som alle blir varme; 2 i nordvest, 2 rett i nord + en i nordøst. I tillegg sitter det en rett sør for minnebank 3 også. Tbend: Tipper det går an å måle det mosfetene for å finne ut hvem som er gåen. Disse er lett å erstatte hvis man klarer å finne en butikk som selger de. På den annen side; det kan være noe helt annet som har røket.. mvh r. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 tror ikke de er så dyre, så det er jo bare å lodde ut å måle.. elfa selger alle slags mosfets.. er ikke sikkert at man trenger å lodde ut for å måle en gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå